mmosberg

Swissvax Leather Milk vs. AG Leather Care Cream

Her kommer en test av Swissvax Leather Milk vs. Autoglym Leather Care Cream. Testen fokuserer hovedsaklig på finishen produktene etterlater seg på skinnet, men jeg kommer også inn på hvordan de er å jobbe med, lukt og opplevd kvalitet. Jeg må også opplyse om at Autoglym flaska har stått i skapet 3-4 år. Den er forsvarlig lagret, men om AG bruker samme oppskrift på det produktet som er i salg nå det vet jeg ikke.

Testobjektet er en Audi A6 med sort Valcona skinninteriør. Bilen er bare et år gammel og jeg steller ganske så pent med den så setene var ikke særlig skitne.

Her kommer et før bilde tatt etter støvsuging:

post-8062-0-65678200-1408826754_thumb.jp

Nærbilde av setebunnen etter støvsuging:

post-8062-0-76518400-1408826855_thumb.jp

For å se om det ble forskjellig resultat ble setet delt opp i 4 som følger:

1. Sidestøtte i øvre kant av bildet ble ikke renset eller behandlet med noe som helst.

2. Øvre halvdel av setepute + lårstøtte ble renset med Swissvax Leather Cleaner og deretter behandlet med SV Leather Milk.

3. Nedre halvdel av setepute ble renset med Swissvax Leather Cleaner og deretter behandlet med Autoglym Leather Care Cream.

4. Sidestøtte i nedre kant av bildet ble kun renset med Swissvax Leather Cleaner.

Her er produktene som ble brukt i testen:

post-8062-0-39708100-1408827286_thumb.jp

Først ble hele setet bortsett fra øvre sidestøtte renset med Swissvax sin Leather Cleaner:

post-8062-0-96937200-1408827378_thumb.jp

Bilen er som nevnt bare 1 år gammel, men noe skitt fikk jeg med meg på filla:

post-8062-0-65789700-1408827441_thumb.jp

Så gikk jeg i gang med å massere inn skinnpleieproduktene for hånd. Jeg var raus med mengden og brukte ingen påføringspute, kun fingrene. SV sin Leather Milk var tynnere i konsistensen og opplevdes mindre fettete enn AG sin Leather Care Cream. AG kremen hadde bedre glid og var feitere i konsistensen. På dette tidspunktet var jeg sikker på at AG kremen ville etterlate en blank og skinnende overflate pga at fettinnholdet opplevdes så mye kraftigere enn SV produktet. Etter innsmøring så det slik ut:

post-8062-0-39250100-1408827792_thumb.jp

SV Leather Milk på øvre halvdel av sitteputen + lårstøtten og AG LEather Care Cream på nedre halvdel av sitteputen.

Etter 1t og 15 min så det slik ut:

post-8062-0-90759500-1408827893_thumb.jp

Selv om begge produktene har trukket bra inn så er det fremdeles fuktig overflate på skinnet. Med litt godvilje kan det se ut som at SV sin side er noe tørrere enn AG siden. Om det skyldes lufttørking eller at det trekker bedre inn skal være usagt. Det var omtrent 21 grader i garasjen i dag.

Jeg buffet så av restene av produktene og jeg brukte 2 filler for å ikke dra produktrester fra den ene seksjonen til den andre. Har ikke noe bilde av dette, men ferdig tørket så det slik ut:

post-8062-0-70629200-1408828081_thumb.jppost-8062-0-64669000-1408828100_thumb.jp

Jeg klarer ikke å se noen særlig forskjell mellom noen av de inndelte områdene. Finishen er tilnærmet helt lik. Og min frykt og forutinntatthet for at AG Leather Care Cream skulle etterlate en skinnende blank overflate er "Busted". Begge produktene gir et meget bra resultat for folk som er ute etter å beholde den naturlig matte finishen på skinninteriøret sitt.

Her kommer et par nærbilder til der man ser at det er ingen praktisk forskjell mellom noen av områdene i finish. Men når man tar på sidestøttene (den øvre ikke renset og ikke behandlet og den nedre kun renset) så merker man at begge disse er mindre myke enn de områdene som har fått pleieprodukt påsmørt:

post-8062-0-60464700-1408828427_thumb.jppost-8062-0-88950800-1408828436_thumb.jp

Gjentakelse av oppdelingen:

1. Sidestøtte i øvre kant av bildet ble ikke renset eller behandlet med noe som helst.

2. Øvre halvdel av setepute + lårstøtte ble renset med Swissvax Leather Cleaner og deretter behandlet med SV Leather Milk.

3. Nedre halvdel av setepute ble renset med Swissvax Leather Cleaner og deretter behandlet med Autoglym Leather Care Cream.

4. Sidestøtte i nedre kant av bildet ble kun renset med Swissvax Leather Cleaner.

Konklusjonen er for min del som følger: SV produktet lukter bedre enn AG produktet, men det skal ikke særlig mye til da AG kremen lukter salmakerverksted. Dette kan jo være et pluss for folk som har hestedilla. Jeg likte bedre å jobbe med AG kremen, den glir bedre og gir faktisk en høyere følelse av kvalitet når man masserer produktet inn for hånd. Selv om jeg ikke er ekspert på lær og skinn er det noe som forteller meg at AG kremen med sitt høyere fettinhold er bedre for skinnet? Jeg kommer til å bruke opp SV kremen først fordi den gir en bedre lukt, men om det er verdt dobbelt pris vet jeg ikke.

Endret av mmosberg
10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt dokumentert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott test.

Selv hater jeg lukten på AG kremen. Dette er årsaken til at jeg kvittet meg med min flaske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott test.

Selv hater jeg lukten på AG kremen. Dette er årsaken til at jeg kvittet meg med min flaske.

X2
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AG leather care cream lukter hest ja, men er såpass billig og bra at jeg likevel velger å fortsette med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AG leather care cream lukter hest ja, men er såpass billig og bra at jeg likevel velger å fortsette med det.

Min erfaring er at denne lukten (AG) også henger igjen lenge etter påføring.

SV lukter godt/ok (smakssak) når du jobber med den og etterlater ingen lukt inni bilen etter påføring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at denne lukten (AG) også henger igjen lenge etter påføring.

SV lukter godt/ok (smakssak) når du jobber med den og etterlater ingen lukt inni bilen etter påføring.

Jo, du har rett i det. Sitter i en dag eller to etter behandling, men jeg har bare skinn i kosebilen nå, og kan således bare la den stå hvis det ikke er til å holde ut. Eventuelt behandle interiøret før jeg reiser på jobb. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte AG sin et par ganger før, å da ble det ganske blankt, men når eg tenker over det så brukte eg AG sin rens, å ikkje børste den gang, så om det var det som gjorde det vet eg ikkje, eller om de har kommet med nyere versjon kanskje.

Men den luktet ikkje godt vertfall, å lukta satt i ei god stund.

Bra test, AG har en del gode produkter og er enkelt og få tak i.

Kjekt og ha som reserve.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra test og oversiktlig writeup, cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

What? Hestelukt fra AG? Synst den lukter typisk ny skinnsofa :P har snart brukt opp AG flaska mi, og blir nok kjøpt inn ny. Synst det er greit produkt til en rimelig peng :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive