Gå til innhold

Kan jeg utrette noe med det jeg allerede har?


Aleksander Liland

Recommended Posts

Aleksander Liland

Hei er blitt litt gira på og ta vare på lakken på nybilen min (2013 Golf, pacific blue) og har litt greier fra før.

Det jeg har er:

Jif Bilshampo

Proglazer felgrens

Petes 53

Prickbort

Biltema clay kit

Autoglym Super resin polish

Autoglym Paint renovator

Autoglym Ultra deep shine

Maskinen jeg bruker er en enkelthodet Turtlewax DA 'riste' maskin.. 125mm elns. ikke en sånn stor 10", men kanskje like ubrukelig? Skal se om jeg finner et bilde.

Slik:

IMAG0218.jpg

Fulgte med en skumpad og noen polerhetter til denne, en i ull og to i microfiber tror jeg.

Kluter og hånklær i mf til tørking og buffing.

Er dette brukende til noe fornuftig?

Har polert opp noen biler og en traktor og ble ganske fornøyd til å være amatør, får ikke vekk alt av swirls (kanskje ingen, bare fyller dem?). Men synes bilene blir flotte og blanke, men ikke nærheten av så flott som dere.

Kan legge ut bilde av bilen til gamlingene etter polering med det jeg har.

ade8ypu2.jpg

Endret av Aleksander Liland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Autoglym produktene er fulle av fyllere og ikke til og bruke med maskin. Maskinen kjenner jeg ikke til så den skal jeg ikke uttale meg om.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultra deep shine og SRP er vel AIO med fyllere, mens paint renovator har slipemidler?

Hva har du brukt tidligere da, aleksander?

Polerhetter er ikke så mye brukt av de mest aktive her, men kanskje noen har erfaring med det.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Liland

Er det jeg har listet opp jeg har pleid å bruke.

Har pleid å gjøre slik:

Prickbort på lakk og felger. Proglazer felgrens hvis felgene er ille.

Spyle av med såpe program.

'Skumlegge' bilen etter beste evne med statoil sin vaskekost før jeg bruker den på felgene. (holder den over lakken og fordeler såpevann på bilen, gnukker ikke)

Spyle med såpevann.

'Skumme' igjen og gå over med en vaskehanske.

Spyle ren.

Tørke av med mf.

Etter det går jeg over med maskin med srp på mikrofiberhetta.

Tørker av overflødig produkt og kjører på med petes 53.

Clayen har jeg ikke turt å bruke siden den kan lage spor og jeg ikke vet om srp klare å dekke over sporene den lager.

Var greit fornøyd med disse produktene (har irritert meg at man ikke får vekk alle swirls) helt til jeg begynte å lese her inne :P

Største begrensningen min er at jeg bor i e blokk og har ikke tilgang til hageslange og må vaske i vaskehall.

Har vurdert å ta med meg en bøtte med vann og såpe til vaskehall men det har bare blitt med tanken. Ikke er det tilatt heller tror jeg (ikke at det er det største problemet :P ).

Vurderer å investere i litt produkter siden det er slikt man eier "resten av livet", en das6 pro og en menenza/uber pakke på bilnerden/scandic. Hva anbefaler dere?

Vil jeg få en wow opplevelse av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må vel dra fram bankkortet da ;)

Men noen som har tips til bøtter med tette lokk slik at det går an å ta med seg bøtta i bilen til vaskehallen?

Tror alle samarbeidspartnerene til DCN har bøtter (grit guard type) med gammaseal som holder helt tett.

Jeg kjøpte denne utenom pakke. http://www.alienautospa.no/produkt/startpakke/luksus-pakke-botte-m-gritguard-lokk-vaskemitt-sape-og-torkehankle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnarmikal

Surfet hd, prickbort, korrosol/iron x er veldig kjekke ting og ha, clay hanske og lube?

Surfex hd sko det stå

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Liland

Da er en noen småting påvei i posten snart ;)

Ble en Das6pro og memenza/uber pakke bestilt. La med noen ekstra pads og en collinite 885.

Gritguard bøtte, korrosol osv. stikker jeg innom på Proglazer her i Trondheim å kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...