Gå til innhold
kjenyg

Skjolder på alulister

Recommended Posts

kjenyg    0
kjenyg

Hei,

Jeg overtok nettopp en 06-modell bmw, og skal ta en runde å shine den opp litt. På alulistene rundt bilen (ringte Bavaria og de bekreftet at det ikke er plastikk) er det oppstått noen skjolder med årene, noen som vet hvordan jeg fjerner disse?

Jeg hadde en enkel metallpolish fra biltema liggende fra gamle dager som jeg prøvde, det gjorde det bare mer "shiny", det fjernet altså ikke skjoldene.

Jeg har lagt ved noen bilder, slik at dere skjønner hva jeg mener :)

Tusen takk for hjelp ^_^

post-8848-0-88408500-1408514399_thumb.jp

post-8848-0-62128100-1408514400_thumb.jp

post-8848-0-46084100-1408514401_thumb.jp

post-8848-0-29335600-1408514402_thumb.jp

post-8848-0-00057400-1408514403_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Prøv mild polish med litt slipende egenskaper. Jeg bruker alltid maskin på disse på min bil. Toucher såvidt med kanten på puten, men regner med det skal gå fint for hånd også. Det går i Scholl S17+ eller S30 hos meg. Og det fjerner slikt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjenyg    0
kjenyg

Prøv mild polish med litt slipende egenskaper. Jeg bruker alltid maskin på disse på min bil. Toucher såvidt med kanten på puten, men regner med det skal gå fint for hånd også. Det går i Scholl S17+ eller S30 hos meg. Og det fjerner slikt. :)

Da kjøper jeg inn litt Scholl-produkter :) Kan jeg spørre hvor du handler det fra? Jeg har ikke maskin, så blir by hand her i gården.

Hva bør jeg bruke for påføring/polering? Microfiber for påføring og en pad for polering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Autosol fikser det der lett :) mine var akkurat like ille .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83

Jeg bruker alu rens fra Meguiars.

Husker ikke nøyaktig hva den heter, men fungerer bra på slik forurensning av alu lister.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Scholls produkter kjøper jeg hos Scandicshine.no og er hovedsaklig ment for lakk og med maskin, men har funket greit på alulister og rails også. Bruk en liten håndpad til dette. Samme type som du legger på voks med.

Autosol fås kjøpt på bensinstasjoner, og andre steder de selger bilutstyr. Er en liten tube som ser slik ut: http://blog.incipeindustries.com/wp-content/uploads/2010/08/Autosol-Metal-Polish.jpeg

Prøv det først, kanskje.

Endret av Klykken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjenyg    0
kjenyg

Autosol fikser det der lett :) mine var akkurat like ille .

Det ville jo vært det letteste alternativet i så fall :)

Hvordan var fremgangsmåten din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Det ville jo vært det letteste alternativet i så fall :)

Hvordan var fremgangsmåten din?

Gni, gni enda mer. Også gni enda litt til :P. Sjekk i begynnelsen av loggen min, eventuelt s&s1 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjenyg    0
kjenyg

Gni, gni enda mer. Også gni enda litt til :P. Sjekk i begynnelsen av loggen min, eventuelt s&s1 :)

Haha okay, da er det innom clasern på vei hjem i dag :) Tror ikke jeg får tid ikveld, men blir vel noen timer med gnikking i morgen ;)

Legger ut et etter-bilde når jeg er ferdig :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjenyg    0
kjenyg

Hei,

Da har jeg brukt autosol på den ene siden av bilen, ble forsåvidt bra det. Men....jeg syns det ble FOR blankt, har fått høre at disse listene skal være litt mattere... Så nå når skjoldene er fjernet, ønsker jeg å matte de litt igjen...Noen tips? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjenyg    0
kjenyg

Hei,

Da har jeg brukt autosol på den ene siden av bilen, ble forsåvidt bra det. Men....jeg syns det ble FOR blankt, har fått høre at disse listene skal være litt mattere... Så nå når skjoldene er fjernet, ønsker jeg å matte de litt igjen...Noen tips? :)

Noen som har noen tips? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf    180
Ingolf

Har ingen tips, men skulle gjerne sett et bilde av hvor blanke de er :)

Noterer meg at jeg ikke skal finne på å bruke autosol på matte deler selv :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig