Roald Schmidt

Erfaringer med chip tuning av BMW 520D E61?

Hei.

Har en 2010 mod e61 med 177hk 2l diesel med automat.

Lurer litt på chip tuning av denne.

Har noen her inne erfaringer med dette?

Tåler girkassene den ekstra belastningen med høyere moment?

Anbefalinger av firma til å gjøre jobben?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at jeg har BMW selv, men anbefaler BSR til alle jeg kjenner. (Ikke chip tuning, men ECU oppgradering)

Meget godt opplegg og man kan sette ECU tilbake til original stand igjen hvis det skulle være noe med medfølgende apparat. Alt gjøres gjennom diagnose kontakten. Det følger med 2års garanti på drivverk. Ikke hatt noe problemer. Gjøres selv og man henter ned oppdateringer fra nett når de blir tilgjengelig. Plugg and Play ;)

Link: http://www.bsr-tuning.no/produkter/tuningkit/bmw/

Edit: La til link

Endret av LAS84
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler ogaå bsr.

De er dyrere enn andre, men du får med kodeuniten slik at det tar kort tid å resette, og i tillegg så tar de hensyn til hva girkassen er oppgitt å tåle og går ikke over maksimum anbefalt nm i kassa så den skal tåle det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Esstuning.com De kan Bmw. Dette er også ecu oppgradering. Enhethet til å overføre tunet eller orginalt software via OBD kontakten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar:-)

Skal sjekke ut BSR.

Har noen vært borti OBDperformance?

Holder vist til i Porsgrunn..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at jeg har BMW selv, men anbefaler BSR til alle jeg kjenner. (Ikke chip tuning, men ECU oppgradering)

Meget godt opplegg og man kan sette ECU tilbake til original stand igjen hvis det skulle være noe med medfølgende apparat. Alt gjøres gjennom diagnose kontakten. Det følger med 2års garanti på drivverk. Ikke hatt noe problemer. Gjøres selv og man henter ned oppdateringer fra nett når de blir tilgjengelig. Plugg and Play ;)

Link: http://www.bsr-tuning.no/produkter/tuningkit/bmw/

Edit: La til link

Det er feil når det kommer til BMW, her må selve hjernen ut for å kunne chipe bilen. Det er på grunn av at det er en sperre i OBD porten hos BMW som gjør at det ikke går an å chipe på den måten. :)

Ellers så har mange jeg kjenner med BMW fått chipet bilen sin hos BSR og de er veldig fornøyd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått til noen som kan BMW, dvs noen som spesialiserer seg på merket. BSR har vertfall tidligere gitt ut steg 1 software til Saab som bla. Slo av tenningsbank detektoren.

Når du skal lage ny software, er det flere parameter som må endres. Hvis dette ikke blir gjort skikkelig, kan det få konsekvenser på sikt.

Har BSR på ein S60 2.0T, BSR skal levere bra software til volvo vertfall.

Endret av AndersN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er feil når det kommer til BMW, her må selve hjernen ut for å kunne chipe bilen. Det er på grunn av at det er en sperre i OBD porten hos BMW som gjør at det ikke går an å chipe på den måten. :)

Ellers så har mange jeg kjenner med BMW fått chipet bilen sin hos BSR og de er veldig fornøyd :)

Dette gjelder ikke kun BMW men de fleste nyere biler i dag, på service oppdaterer de ofte programvaren i bilen, og da legges det også inn en PIN kode som gjør omprogrammering umulig. Derfor må BSR gjøre første programmeringen og "knekke" koden, deretter kan man selv legge inn og ut programmet som man vil. Tar man så bilen på service igjen, må BSR på nytt ha hjernen/bilen for å fjerne koden. Så de som bruker merkeverksted må huske å be om å ikke få oppdatert programvaren hvis de skal bruke slike tuningprogram.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier bare TS Racing på de bilen det forsatt går ann å tune..alldri no problem på den bilen jeg hadde det på.BSR har jeg faktisk hørt av en som brukte dette fikk turbohavari 2 ganger pga BSR tuningen..Tredje gang et annet selskap å har vist ikke skjedd på nytt enda.

Endret av dj john
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjelder ikke kun BMW men de fleste nyere biler i dag, på service oppdaterer de ofte programvaren i bilen, og da legges det også inn en PIN kode som gjør omprogrammering umulig. Derfor må BSR gjøre første programmeringen og "knekke" koden, deretter kan man selv legge inn og ut programmet som man vil. Tar man så bilen på service igjen, må BSR på nytt ha hjernen/bilen for å fjerne koden. Så de som bruker merkeverksted må huske å be om å ikke få oppdatert programvaren hvis de skal bruke slike tuningprogram.

Nå er jo BMW E60 og E61 ikke av de nyeste BMW'ne. Den kom ut i 2003 og siste bil ble produsert i 2010. De nye BMW'ne i F-serien er det ingen som har klart å knekke koden på enda. Så man kan si at de ikke kan chippes ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo BMW E60 og E61 ikke av de nyeste BMW'ne. Den kom ut i 2003 og siste bil ble produsert i 2010. De nye BMW'ne i F-serien er det ingen som har klart å knekke koden på enda. Så man kan si at de ikke kan chippes ;)

Aha, da er det vel kun juksetrimming/lurebokser som funker på disse da, ikke helt bra for bilen til de som på liv og død skal trimme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tilbakemeldinger:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TS Racing skal vel fikse dette....?

Har fått anbefalt dem av Audi eiere, og de hevder dette funker bra på bmw også.

Reset er inkl i prisen. Koster 6-7000,-

http://www.tsracing.no/bmw/520/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vel ann på hvordan man definerer Bmw sin egen performance-pakke

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vel ann på hvordan man definerer Bmw sin egen performance-pakke

Men der bytter man hele hjernen, så kan ikke kalle det helt chiping det heller. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hartge sin "chip" da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hartge sin "chip" da?

Har vært en del tull med tuning fra Hartge, (kilde: kamerat som er mekaniker hos BMW).

Tror heller jeg ville satset på ESS :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viste jeg ikke. Takk for info.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styr unna ale disse "universaltunerne" som TS, BSR, Superchip osv.

Benytt noen som KAN BMW, dvs ESS tuning, eller TRF tuning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive