Gå til innhold

Tr88's Garasje


tr88

Recommended Posts

På tide å legge inn en liten tråd om min mancave..

Sånn så det ut før jeg startet:

F4ACC5D3-5CAD-40F4-AD8A-995029379F34_zps

C8CD4FB0-0980-4888-A334-98EFD856F189_zps

Selv om dette har fungert fint som garasje, så savnet jeg lagringsplass.. pluss at dette gulvet ikke tålte jekk/bukk. Funderte på om jeg skulle legge epoxy på gulvet, men det ble så jeg la fliser.

Flisene er av denne typen. Gjennomfarget flis fra megaflis til ca 139,- per m2. Flisene er limt med Adda tokomponent flislim, med dobbeltliming, altså lim påde på gulv og flis for å sikre 100% limdekning.

18F203AC-B1A1-4F8A-8F55-CD2B60C65828_zps

Som alltid har jeg ikke tatt nok bilder av prosessen, da det ble mye mer arbeid enn først antatt (som vanlig)

Dette er ca 1 uke inn i prosjektet. Her har jeg allerede malt veggene. Flisene på gulvet er 30x30 og veggflisene er 15x30

E7EAD0EE-97A4-4B07-BBF2-8AFCC9B15EE8_zps

1 flis igjen!!! Veggene har fått Audi sport striper.. Fant fargekoden på nettet og fikk blandet til riktig farge. Ja, jeg er Audientusiast.

A8FC4C45-E42A-466D-B766-98F85F99F618_zps

Etter en lang frustrerende tur på ikea der jeg bare såvidt fikk med meg kjøkkenet hjem, begynte jeg å montere det opp. Veggen er 342cm, kjøkkenet er 340cm og flisa stikker 1cm ut på hver side.. Jeg får nok aldri kjøkkenet ut igjen for å si det slik.

CBEE6B75-E349-4EDC-94E9-D6E9425762BF_zps

Fikk også en kompis til å legge opp en 16A 3-fas til fremtidig kompressor. Den skal stå ute i boden som er vegg-i-vegg med garasjen.

C55C8A82-49BA-4E2B-9933-D87385C90D1B_zps

Jeg beklager mangelen på bilder, men omsider ble garasjen "ferdig". På bakveggen mellom over/underskap skrudde jeg fast ei sponplate, som jeg så grunnet hvit. Jeg fant deretter et bilde på nettet og fikk croppet det til så det passet inn. Kravet fra firmaet som skulle lage fototapeten var at bildet måtte ha 1 piksel per mm. Bildet ble 3420x680. Meget fornøyd

1EC84265-4334-4E63-ADFC-0685708DF2A7_zps

Etterhvert fikk jeg også sakseliften på plass, så nå er det slutt på vond rygg! Dette er en techlift s2, mk2. Løfter 1 meter.

9A2F7B07-39B3-41CD-9E53-1E6B5D90D321_zps

Jeg mangler fortsatt å henge opp utslagsvasken, deretter må jeg koble om vannet på venstre side og henge opp noen industriarmatur jeg har liggende på posten.

Oppdaterer denne tråden fortløpende:)

Takk for titten:)

  • DCN Poeng 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thunderbird61

Ser veldig bra ut :thumbup: . Holder på med ny garasje selv, og vurderer fliser på gulvet.

Det eneste jeg er redd for er om flisene blir veldig glatte, hvordan oppleves de flisene du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg :)

Do it:)

Ser veldig bra ut :thumbup: . Holder på med ny garasje selv, og vurderer fliser på gulvet.

Det eneste jeg er redd for er om flisene blir veldig glatte, hvordan oppleves de flisene du bruker?

Flisene har en ganske ru overflate og virker ikke glatte selv med vann på... Det er klart, kommer du med vinterhjul full av snø så blir det nok glatt.. Men da får man heller kjøre pent og forsiktig inn:) Flisene var av typen som ble brukt i bilforretninger ble jeg fortalt.. og jeg fikk testet de da jeg mistet ene enden på sakseliften 20cm ned, og den veier 500kg.. de tok ikke skade av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pent! :) Irriterende at det er asfalt i garasjen på huset vi har handlet... Butbut..

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pent! :) Irriterende at det er asfalt i garasjen på huset vi har handlet... Butbut..

Takktakk:) Bare å gå på med en solid dose prickbort det;)

Veldig flott B)

Tusen takk;)

Ble veldig bra :) la på fliser selv i garasjen ifjor jeg :) , var granitt da 2 cm tjukke som tåler sykt mye :)

Takk for det:) Ja, det tror jeg på, tungt arbeid også tenker jeg:)

Det der var rett og slett enkelt og genialt ! :)

Kjempeflott gnikkebu ;)

Takker og bukker, godt å få orden i sakene:)

Strøkent! Likte Audi Sport stripene og plakat/folie ? i bakgrunn. Hvordan fiksa du bakgrunnen?

Tusen takk:) Jeg fant et bilde på google som jeg croppet til og sendte det til et firma som lager fototapet. 3 dager etterpå fikk jeg det i posten. monterte opp en sponplate mellom over og underskap, grunnet den hvit for at den ikke skulle suge så mye lim, deretter limte jeg tapeten på med vanlig tapetlim. Tapeten kom i 45cm lengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller bensin.. Billigere det enn PB :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
k.tengesdal

Hvordan er s2 mk2 i bruk? Vurderer en sånn selv :)

Max Protect Certified Detailer

 

CarPro Certified Detailer

 

www.tengesdalauto.no

 

Lik gjerne Tengesdal Auto på Facebook :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.5.2017 - 12.25, k.tengesdal skrev:

Hvordan er s2 mk2 i bruk? Vurderer en sånn selv :)

Hei.

 

Veldig fin i bruk, ikke angret et sekund på denne:) 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Ildhane skrev:

Hvordan er flisene etter noen års bruk? har du noen erfaringer du vil dele?

 

Ikke hatt noen problemer med flisene. Har mistet mye rart i gulvet uten at jeg har sett sprekker/skader. Vasker flisene et par ganger i året, med surfex og børste.. Og da holder de seg rene og pene.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...