Chiamera

Nedsliping/polering lykter på BMW F10 Stavanger

21 innlegg i emnet

Hei! Har nettopp kjøpt en brukt Bmw 520 2011 modell som jeg ønsker

Å få slipt ned og polert begge grøftelysene og hovedlyktene.

Grøftelysene har litt steinsprang og hakk men hovedlyktene ser ganske bra ut.

Er bare litt riper.

Her har jeg prøvd meg selv med 3m sitt sett men det tar evigheter så her trenger jeg hjelp.

Vill at de skal se ut som nye etterpå.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grøftelys tror jeg blir billigere å kjøpe nye via f.eks koed. Enkel operasjon :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enklere å skifte grøftelysa enn å slipe dem som polishduden skriver.

Bestilte selv nye til min e60 nå fra det store utland men ser at f10 grøftelysa faktisk koster endel der og da er de nok greit dyre på både koed og gs.

Tar lang tid uansett å slipe lyktene for å få dem 100%.

Har slipt mye på mine egne og de begynner å bli veldig bra, men ikke helt sikker på om jeg orker å ta på meg andre enda.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ser at de er dyre på Koed. Dette hadde vært det enkleste men har

Sett de som slipper ned lykter med profft utstyr som luftverktly og

Flere typer slipepapir.

Tar bare et øyeblikk å slipe ned lykter.

3m sitt sett funker men det tar så sinnsykt lang tid. Holdt

Sikkert på i 6 timer med ei lykt på min forrige bil (E60)

Tror slipepapiret er for fint. Skulle vært grovere så tar man fortere bort steinsprang og ujevnheter for så og

Gå over på finere og finere papir før vannsliping og polering helt til slutt.

Håper det er noen som vet om eller noen som driver på med slikt som kan hjelpe hadde det vært storartet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar lang tid uansett... Jeg har selv begynt på 1200 og gått opp til 2500 før jeg har rubba.. Nå bestilt utstyr til maskin for å ta det samt uv beskyttelse til mine egne..

Begynner du på 240 og går opp bør det gå mye fortere.. Har ikke tatt sjansen på det selv enda..

Stikk innom sandnes custom shop om du velger å gjøre det selv.. Han har endel utstyr for sliping med maskin.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal du slipe 3 år gamle BMW lykter? Ville ikke slipt dem før UV beskyttelsen har "sprukket"/ gulnet. Jeg har slipt lykter. Det blir bra, men tar en del tid og man fjerner UV beskyttelsen. Jeg ville forsøkt å dempe hakk/ riper med polering først.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har han nå slipt så uv beskyttelsen er vel gone likevel..

For min egen del så var alternativet nye lykter på bilen jeg kjøpte..

Fremdeles ikke helt fornøyd.. Et par bilder:

post-8513-0-14980700-1408304209_thumb.jp

post-8513-0-81870800-1408304283_thumb.jp

Endret av Arild
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

True (litt avhengig av hva han har brukt). Jeg har et kit fra Meguiars. Begynner med 320, eller 500 avhengig av hvor mye jeg må fjerne. Less is better. Så jobber jeg meg oppover til 2000. Vannsliping på de fineste. Det fulgte med 2 maskiner i kittet. (For hånd må det ta en evighet). Maskinene går på luft og krever en ganske stor kompressor. Neste gang bruker jeg nok Rupes 75.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte headlight restoration kit selv fra meguiars første gang.. Du har vel gjerne advanced kit?

De slipepadsa jeg fikk med var søppel men bruker den lammeullsrondellen som fulgte med og plast-x, så har jeg kjøpt grovere papir heller.. Rota for hånd på grunn av formen på e60 lyktene, og lammeullsrondellen på drillen da det er lettere å komme til enn med roterende pluss at jeg ikke gadd å ta ut lyktene, men nå blir det 4 skruer ut å dra ut lykta så kommer jeg til med rotererende over hele lykta og sliper med maskin først.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da gikk jeg for kjøp av nye lykter til grøftelysene på Koed.

Kjøpte uoriginale da originalvare kostet over dobbelt så mye.

Takker så mye for gode tips.

Da er det kun minimalt med slitasje på hovedlyktene, men det skal jeg få

Hjelp til hos et verksted jeg skal ha den inn på for å få gjort lakkrens polering og innvendig rens. =)

Skal prøve å legge med et par bilder.

Er forresten veldig fornøyd med lyktene. De ser meget solide og skiller seg ikke noe ut fra originalvaren

Såvidt jeg kan se. Kostet 400 pr stykk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra pris det.

Ville heller prøvd noen her inne på korrigering, polering og voks.

Såvidt jeg vet får du ikke noen i distriktet her som gjør en bra nok jobb av "standardfirmaene"

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Har du noen gode tips så tas det godt imot.

? =)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er 2 stk som duller endel sammen, men akkurat nå er vi uten garasje så vi får ikke tatt noe før i november tidligst.

Går ofte 15-30 timer på korrigering.

Innvendig tar jeg lett på en dag med litt opphold.

Spørs uansett hva du vil ha gjort innvendig og hva slags interiør du har.

Gir deg gjerne råd og veiledning på innvendig eller tar på meg det.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en avtale på tirsdagen. November blir litt for lenge å vente på. =)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe helt forståelig det. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Here's the example of my job on Bmw 5. Proper headlamps polishing can improve much visibility. Clearly see the differenceB)

kloszprzed.jpg

kloszpo2.jpg

kloszpo.jpg

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutter siden, gixxerjunkies skrev:

Here's the example of my job on Bmw 5. Proper headlamps polishing can improve much visibility. Clearly see the differenceB)

kloszprzed.jpg

kloszpo2.jpg

kloszpo.jpg

Have the previous owner washed his headlamps gravel? :P

Remember to protect them with UV protection to keep'em clear :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

to be honest never seen something like this on the front headlamps before. I've fixed a lot of headlamps and the one that require polishing looks way differend, that's why I took my camera to make some pictures. It is bit of a curiosity.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive