bac

fjerne avtrykk etter klistermerker

Hei

Jeg har kjøpt meg en x- håndtverker bil som jeg vil tippe aldri har sett vedlikehold bortsett fra en maskin vask i ny og ne. Det er en blå Transporter 2004mod.

Jeg har nå fjernet alle klistermerker.

Jeg har rubbet panseret med Makita maskin, orange 3M pute og 3M fine rubbing (sort flaske). Dette fikk frem fargen utrolig effektivt og fjernet veldig mye riper. Men avtrykket av klistermerkene er fortsatt helt tydelig.

Jeg slet litt med at produktet kladdet seg. For mye produkt ?

Har noen et forslag til en kombo som vil hjelpe meg og komme ned/nærmere den uslitte lakken som har vært under klistermerkene?

Jeg bruker lånt maskin og har lite produkter og pads på lager så jeg må ev. kjøpe det jeg trenger. Gjerne noe som funker med DA maskin også da jeg har planer og kjøpe den rimligste maskinen på bilnerden.no etterhvert

(Kestrell tror jeg den het)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i landet bor du? Har du et bilde å legge ut?

Scholl s3 og orange uber pad bør fikse det. Mulig scholl s17 og grønn uber pad holder. Er sikkert mange andre komboer som er bra/bedre men har hatt veldig bra resultater med det ovenfor.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste produktene funker Forøvrig på DA.

Menzerna,scholl,swissvax pro,Rupes,Etc..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grønn 3M på grønn 3M pute fjerner dette. Må da gå over med fin etterpå.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var grønn 3M kombo kjøpt inn og testet. Det hadde en bedre effekt, men klistermerkene fortsatt greit synlig i riktig vinkel. Men det ble godt nok for nå ihvertfall. Mulig jeg jeg ser mer på dette senere men nå handler det mest om å få bilen sånn passe presentabel så jeg kan ta den i bruk.

Før bilde

post-7954-0-94079000-1408388485_thumb.jp

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må kjøres noen runder for å få det bort ja. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte faktisk autosol.

Det fungerer helt utrolig bra. På min hvite Caddy er det helt umulig å se spor etter reklamen

Brukes også om man har rust rennemerker på bilen

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alltid det er mulig å fjerne merker etter folie 100% selv med våtsliping.

Jeg er ikke helt sikker på om det er limet på folien som gjør det, eller at folien blir lagt på for tidlig på nye biler (selv om lakken skal være ferdig herdet fra fabrikk)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alltid det er mulig å fjerne merker etter folie 100% selv med våtsliping.

Jeg er ikke helt sikker på om det er limet på folien som gjør det, eller at folien blir lagt på for tidlig på nye biler (selv om lakken skal være ferdig herdet fra fabrikk)

Jeg har merket at det på enkelte biler virker som om limen trekker inn i lakken og rett og slett endrer fargen. Stort sett bare et problem på biler med SS-lakk.

Ellers blir det også fort høydeforskjell, og det krever en del jobbing for å få utlignet denne. Skulle ikke tro at lakken ble tynnere med årene, men det er ganske lett å se på enkelte biler.

Jeg brukte faktisk autosol.

Det fungerer helt utrolig bra. På min hvite Caddy er det helt umulig å se spor etter reklamen

Brukes også om man har rust rennemerker på bilen

Autosol har slipemidler i seg, som enhver grov polish. Den er dog ikke beregnet på lakk, så jeg anbefaler heller en polish med slipemidler laget for lakk. :)
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde flere forskjellige grove polisher, fikk ikke det helt vekk. Men autosol gjorde underverket.

Bra for lakken eller ei, det viktigste er å få bort merkene. Legge til at dette ville jeg kun brukt på x-firmabiler der resultatet uansett ikke kan bli verre ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt noen runder på den ene døra og det ser ut til at det skal gå lettere. På panseret kan men kjenne forhøyninger der merkene har vært. Min teori er at dette er fordi det er ny og uslitt lakk. Og at resten av lakken er rett og slett nedslitt. Mulig det kan vannslipes. Men som sagt det ble "godt nok".

Det er en utrolig artig bil og shine. Man ser umiddelbart resultater med fargen og det kan ikke bli annet enn bedre :-) samtidig er den fin eksperimentere på da det ikke er krise om det går galt :-)

Redigert: ser jo nå at det er akkurat dette dere skriver lenger oppe her :-)

Endret av bac
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg tatt noen runder til. Når jeg stod inne i garasjen ble det rett å slett lekkert. Men når jeg kom ut i sola ble det ganske annerledes, det ble mye skjolder. Jeg regner med det er det som er hologrammer. Hva skyldes det og hvordan fjerner jeg lettest ? Jeg har selvfølgelig rukket og legge polering utenpå, men det kan jeg vel vaske av med sterk surfe?

post-7954-0-25462800-1408553846_thumb.jp

Endret av bac
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble det mye mas her. Men jeg begynner å lure på om jeg bruker feil pad på 3m fine rubbing. Jeg bruker oransje pad men merker nå at den føles ganske grov og ikke så langt fra den grønne. bør jeg bruke en finere pad ?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blå er fine pad

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive