Smarwaxer

Fersking med Karcher K5 + Original Foamer !

Nybegynner/Fersking innen for emne, har gått til innkjøp av Karcher K5 + Original Karcher Foamer.

Noen tips til vaskemetoder og produkter som innebærer en enkel kombi som gir et bra resultat.

Gjerne en for skikkelig skitten og en for midtuke vasken.

Mvh

Niklas S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen hit!

Tror du vil bli mye.... mye.....mye mere fornøyd med å kjøpe en ordentlig skumpålegger fra en av samarbeidspartnerene her inne B) .

Ligger vel på rundt 500.- og er verdt alle penga.

Det er mye god info her på forumet, så søk litt i nybegynner seksjonen.

Kan hjelpe deg på vei med noen stikkord:

- Avfetting (Prickbort, Surfex, etc)

- Skumpålegger (foam + såpe)

- God såpe

- ++++

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik at jeg kan legge avfettingen (Mild type) på, for så å legge Foam oppå der igjen å vente ?

Har hørt mye bra om Mr Pink fra Smartwax/CCG og bilt hamber autofoam. Usikker på hvilken av disse jeg burde velge, hva er forskjellen ?

Bruker Smartwax Carwash som såpe idag. Den er mild mot lakken, men drøy mot skiten og Legger igjen en god glans.
Carwashen skummer mye og fungerer egentlig bra, men burde jeg bruke en annen type såpe på bilen enn foam såpe ?

Har Vaskepakke for håndbruk (Bøtte, Grittguard, såpe og Washpad)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, legg på avfetting og la det virke noen minutter, så skumlegg hele bilen.

Bruker selv BH Auto Foam, funker fint den. Blander i litt Chemical Guys Maxisud eller Sitrus Wash & Gloss, sikkert ikke nødvendig :rolleyes:

Høres ut som du har bra utstyr for skånsom vask. B) .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Karcher sin skumkanon gjør ifølge flere her inne en utmerket jobb, og ingen grunn til å betale enda mer for en annen type.

Autofoam gjør nytten i kanon, grei pris også.

Maxi suds etc gjør bare skummet tykkere og gjør gjerne at det blir hengende på bilen, poenget er at dritten skal fjernes fra lakken og ikke bli hengende i barberskum:-)

Det er surfex i autofoam, så det er ikke nødvendigvis behov for surfex før skum i tillegg, prøv deg litt frem:-)

Prockbort er heller ikke behov for ved hver vask, og igjen mer behov på vinterstid er mine erfaringer.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker kun Mr. Pink og en dært SurfexHD i original skumkanonen til Kärcher og er kjempefornøyd! K5 er en kjempegod maskin...

Miks og triks, lek med blandingen og finn det skummet som fjerner mest dritt og henger lengst uten å tørke eller renne av! Det er vell mitt tips! :D

Have fun! Skum er kjempemorsomt!! :D

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive