Marius Engel

Bakfangerbeskytter Skoda Octavia. Funker denne?

Fant en støtfangerbeskytter til Skoda Octavia. Jeg venter ny bil, og barnevogner skal inn og ut av bagasjerommet.

Hvordan fester man dette, og er det gode saker å ha på bilen? Fargen på bil er "Metal Grey".

http://www.gytisautek.no/Shop/Product/Skoda-Octavia-2013-Bakfangerbeskytter-STV/GASKO-BF004

(Noen som vet om hvor man kan få fine skålmatter til denne bilen?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noe lignende på min Mercedes og fungerer bra hos meg. Noen barnevogner inn og ut. Så alt av beskyttelse er god beskyttelse. Husk at den kan bli noe ripete, men en god metall polish ordner som regel biffen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(Noen som vet om hvor man kan få fine skålmatter til denne bilen?)

http://www.gytisautek.no/Shop/Product/Skoda-Octavia-2013-Gulvmatter-4-stk/GASKO-GM009

Gytis har dette også.. Trivelig type, vært i kontakt med han et par ganger i forbindelse med motorplaten i stål. Skålmatter er vel egentlig ikke fine uansett hvordan de ser ut? :P Men veldig praktisk om vinteren..

Vet ikke hva de egentlig gjør, men jeg har prøvd med tech7 eller superfix.. Er ikke sikkert det er fasiten..

Edit: skriveleif

Endret av G-A
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skoda har også dettte som originalt tilbehør, en utgave i sølv og en i sort. Den går riktignok ikke over kanten, men ligger oppå. Har en sånn selv og ser at bikkjeklørne har ripet litt ja...

Sjekk hjemmesiden til Skoda og se i tilbehørsbrosjyren til Octavia for beskrivelse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med all beskyttelse er god beskyttelse er jeg ikke helt enig i. Jeg hadde en fra superskoda og denne var den tynneste jeg fant, men det la seg alikevell et lag med snø og is på denne som bakluken tar i når den åpnes. Dette fører til seriøs slitasje på lakken på kanten av bakluken som på sikt fører til korrosjon. Har hatt dette problemet på en passelat og og vil ikke ha det på nytt. Derfor tok jeg av den jeg hadde på skodaen, og lakkerer heller opp hele fangeren om nødvendig.

Dersom du på død og liv skal ha en slik kant, så bruk enten transpatent 3M tape eller en supertynn i rustfritt. Det finnes div plastsaker som overhode ikke er brukbart da de bygger alt for mye.

Endret av MVinter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med all beskyttelse er god beskyttelse er jeg ikke helt enig i. Jeg hadde en fra superskoda og denne var den tynneste jeg fant, men det la seg alikevell et lag med snø og is på denne som bakluken tar i når den åpnes. Dette fører til seriøs slitasje på lakken på kanten av bakluken som på sikt fører til korrosjon. Har hatt dette problemet på en passelat og og vil ikke ha det på nytt. Derfor tok jeg av den jeg hadde på skodaen, og lakkerer heller opp hele fangeren om nødvendig.

Dersom du på død og liv skal ha en slik kant, så bruk enten transpatent 3M tape eller en supertynn i rustfritt. Det finnes div plastsaker som overhode ikke er brukbart da de bygger alt for mye.

Opplever litt det samme som deg, at det er så liten glipe mellom bakfanger og bakluke, dermed slites lakken av nederst på bakluken.

Eg har noe "carbon" aktig som er limt med 2 sidig teip, funker jo, hunden går inn og ut uten og ripe opp fanger, men risikerer å måtte lakkere bakluke isteden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha det for og beskytte mot barnevognhjul og sånne "lettere" belastninger hadde jeg valgt Lamin-x http://www.lamin-x.com ! Ikke synes det nesten, i alle fall ikke slik som sånne uoriginale ettermonteringer, kan lett fjernes/byttes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha det for og beskytte mot barnevognhjul og sånne "lettere" belastninger hadde jeg valgt Lamin-x http://www.lamin-x.com ! Ikke synes det nesten, i alle fall ikke slik som sånne uoriginale ettermonteringer, kan lett fjernes/byttes.

Sånn folie var ikke dumt! :)

De hadde ikke folie til skoda der (eller nissan leaf). Noen som vet hvor jeg kan få tak i slikt?

Men, det går jo an å kjøpe "ark", som man klipper til.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn folie var ikke dumt! :)

De hadde ikke folie til skoda der (eller nissan leaf). Noen som vet hvor jeg kan få tak i slikt?

Men, det går jo an å kjøpe "ark", som man klipper til.

Kjøp ark. Blank bil forhandler lamin-x
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpe ark og klippe til selv er nok det best, men tipper og bestille direkte fra lamin-x blir billigere enn å kjøpe fra noen norske forhandlere! Da de overpriser dette!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er vanskelig å skjære til og feste slikt selv, slik at det blir perfekt.

Kanskje de som monterer reklame på biler gjør dette raskt (og ikke så dyrt)?

Er det mulig å skifte slik folie dersom den blir stygg?

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte transparent folie som var formskjært til min passat. Var vel på ebay for noen år siden jeg fant dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive