Gå til innhold
ro9

Dekkfornyer vaskes bort i regnvær

Recommended Posts

ro9    2
ro9

Hei.

Våger meg på et rookie-spørsmål her :) Hvilken dekkfornyer tåler kjøring i regnvær best? Jeg har ikke så mye erfaring med dekkfornyere, har bare prøvd SW Pneu matt, og den er jo fantastisk fin i tørt vær, men etter litt kjøring i regnvær så blir dekka ganske fort grå igjen. Finnes det bedre alternativ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Egentlig ikke... den jeg har fått til å holde lengst i vått vær er Dodo Juice Tyromania, som er en slags dekkvoks. Den er ganske grisete å holde på med, men holder lenge i tørt vær og etpar uker i vått. Jo oftere du kjører, jo fortere forsvinner den jo, men det kan være et alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FredrikRinge    18
FredrikRinge

Samme erfaring som deg. Kan vaske dekksidene ihjel med surfex og gudene vet hva, er noen dager så er de brune som få uansett. Har prøvd både matt og gloss fra SW, men endt opp med CG sin, rett og slett for den er billigere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grefstad    42
Grefstad

Kommer en dekkfornyer coating på markedet nå som skal vare 6-8 måneder:)

Heter black pearl tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Det tror jeg ikke på før jeg ser det selv på egne dekk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ro9    2
ro9

Kommer en dekkfornyer coating på markedet nå som skal vare 6-8 måneder:)

Heter black pearl tror jeg.

Et lite google-søk viser at denne faktisk er kommet, og den holder visst veeeeeeldig lenge. http://www.blackpearltireshine.com/

Test: http://www.autopiaforums.com/forums/detailing-product-reviews/44800-black-pearl-trim-tire-amour-review.html

Han vasket bilen 25 ganger i løpet av en måned, været var også veldig dårlig, han kjørte i mye regn og snø i testperioden. Likevel var det bra beading etter en måned, og dekket var sort og fint. Denne bør vel testes!? :)

Endret av ro9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simenhbe    123
Simenhbe

Noen i Norge som selger denne, eller som kommer til å ta inn? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Hei.

Våger meg på et rookie-spørsmål her :) Hvilken dekkfornyer tåler kjøring i regnvær best? Jeg har ikke så mye erfaring med dekkfornyere, har bare prøvd SW Pneu matt, og den er jo fantastisk fin i tørt vær, men etter litt kjøring i regnvær så blir dekka ganske fort grå igjen. Finnes det bedre alternativ?

Har du prøvd å vaske over dekket med en egen svamp og vanlig bilsåpe når du vasker bilen?

Har lang holdbarhet på pneu her oppe i nord ihvertfall, nå er det vel 6-7 uker siden jeg la pneu sist, og dekkene mine er sorte og fine + at jeg har enda grei beading på dekkene. Vasker lett over dekket når jeg vasker bilen, så blir det sort og fint igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
borgern    0
borgern

Har brukt Carpro Perl og synes den fungerer bra. Testet noe fra Turtle før det men det holdt maks 14 dager eller en lett vask.

Så klart viktig å vaske dekket skikkelig før påføring.

Og brukt den på utvendig plastdetalje rog synes den holder fint der også.

Jeg vasker gjerne bil på ettermiddag og fører på produkt, så står det til morgenen etter. Da tørker jeg av overflødig middel. Da trekker det ikke til seg skit så lett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skulebollen    0
Skulebollen

Jeg bruker gtechniq t1 og plages også med at dekksidene blir fort brune. Noen tips til bedre produkt :)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ro9    2
ro9

Har du prøvd å vaske over dekket med en egen svamp og vanlig bilsåpe når du vasker bilen?

Har lang holdbarhet på pneu her oppe i nord ihvertfall, nå er det vel 6-7 uker siden jeg la pneu sist, og dekkene mine er sorte og fine + at jeg har enda grei beading på dekkene. Vasker lett over dekket når jeg vasker bilen, så blir det sort og fint igjen.

Bilen og dekka er bare en måned gamle, er det likevel behov for grundig rens av dekka? Når jeg vasker bilen så sprayer jeg bare felg og dekk med Surfex HD, spyler av, så vasker jeg med Duragloss 901 og Meguiars wash mitt eller svamp. Og så tørker jeg med håndkle.

Endret av ro9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Dekkene blir jo klint inn med sånn tetningsguffe som setter seg overalt, så en grundig skrubbings kan være på sin plass, ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Dekkene min er 6-7 uker gamle, bruker alltid å gå over med surfex og børste før påføring av dekkfornyer.

Som nevnt over er det ihvertfall viktig å få skrubbet bort monteringsfett før dekkfornyer legges.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Detailershop.no    0
Detailershop.no

Noen i Norge som selger denne, eller som kommer til å ta inn? :)

Til alle dere som har vist interesse for Black Pearl Trim and Tire Shine så kan dette nå kjøpes på www.detailershop.no :)

Endret av Knutis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Håvard_B    32
Håvard_B

Fikk mitt første Black Pearl kit i juni. Har til dags dato ikke prøvd noe bedre på dekk. Jeg har ikke tatt noen bilder av det. Men har bestillt meg nytt stort kit nå. Ble stor glede da jeg fant norsk forhandler på det. Skal lage en liten mini S&S på det såfort jeg får tid. Det lille kittet coata jeg 3 biler på. Det store kittet gjenstår å se :-)

Har ingen problem med å gå god for Black Pearl :-)

Endret av Håvard_B

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Håvard_B    32
Håvard_B

Nå har prisene blitt satt ned litt på Black Pearl så jeg akkurat på FB :D

Gleder meg som en liten unge til å teste mere. Prata med ene karen jeg la på BP for i Juni, dekka var fine ennå :D

Bilen går ca 50 mil i uka :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Black Pearl bestilt, tok både blank og matt finish, skal lage en test sammen med JPR vedr holdbarhet. så bare å glede seg til det har gått 6-8 måneder ;)

Kjører nok en 1/4 pr dekk for å måle den med andre fabrikanter av dekkfornyere (PNEU; valet pro etc), alle vil få dekkvask i en form, men bare Black Pearl får OmniClean

Har tro på denne her, så gleder meg til å teste, ser i allefall gull ut på dekksider så vidt jeg har sett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig