Jump to content
Sign in to follow this  
mmosberg

Tåler Collinite #845 varmt vann?

Recommended Posts

mmosberg

Jeg sendte følgende spørsmål til Collinite:

I am using Your Collinite #845 on my cars. I am very happy with the duration of the product. However, as I live in Norway, I like using hot water when I am washing and HP steaming the cars during winter. My experience is that hot water is a lot more effective in removing salts and other road dirt. My question is: Will hot water melt away or make the Collinite #845 disappear faster from the cars?

Og fikk følgende konsise svar:

Hot water will not affect the durability for the 845. Thanks for the email.
-Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites
tr86

Min erfaring er at varmt vann i HT svekker voksen mye raskere enn kaldt vann.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmosberg

Min erfaring er at varmt vann i HT svekker voksen mye raskere enn kaldt vann.

#845 er syntetisk med løsemidler, det må vel gi et godt utgangspunkt? Jeg skal ihvertfall gå på med varmt vann nå utover høsten. Skal bli spennende å se.

Edited by mmosberg

Share this post


Link to post
Share on other sites
tr86

Jeg testet med collinite og HDvoks og de varte betydelig kortere med varmt vann på HT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knutis

Jeg har også erfaring med at varmt vann fjerner voksen raskere, og spesielt med steaming.

Vasker egne biler utelukkende med kaldt vann.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmosberg

Jeg har også erfaring med at varmt vann fjerner voksen raskere, og spesielt med steaming.

Vasker egne biler utelukkende med kaldt vann.

Gjelder dette #845 også?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmosberg

Jeg tenker hvilken interesse skulle Collinite ha i å feilinformere her?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knutis

Jepp, også 845.

Bare et fåtall voks jeg ikke har prøvd dette på, bl.a Divine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mammut89

i vinter brukte jeg NAF hallen i oslo som har varmt vann, den er ikke glodhet men sånn litt over lunka. 845n holdt 3 mnd med pricbort og surfex og det varme vannet. Nå skal ikke jeg si noe om hvor lenge den eventuelt hadde holdt om jeg hadde brukt kaldt vann. Men jeg tror det ikke er så nevneverdig merkbart så lenge du ikke kjører på med 50-60 grader og enda varmere med en dieseldreven sak. da blir det noe annet.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
CFM

Jeg har en teori om at hvis det er som dere sier at varmt vann kan svekke voksen, så kan også sola til dels gjøre det samme. Har kjøpt meg et lite og enkelt IR-termometer og målte over 50 grader på den svarte lakken på Audien. Og det var på kvelden med litt svekket sollys... Skal måle igjen over lengre tid, bare det blir vær til det igjen. :)

Edited by CFM

Share this post


Link to post
Share on other sites
polishduden

Joda men husk at vann med trykk som i tillegg er varmt river litt mer da :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
CFM

Joda men husk at vann med trykk som i tillegg er varmt river litt mer da :)

Derfor jeg skrev tildels. :)

Men jeg er enig med deg, det bør ikke ha noe særlig å si. Det er bare det eneste jeg selv har igjen å teste mtp. holdbarhet. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Christer

Det kommer også litt an på hvor varmt vannet er. Jeg vasker med springvarmt vann (ca 60 grader ut til spyler, siden den ikke tåler varmere vann) hos min mor vinterstid, men det er jaggu ikke 60 grader ut av spylerdysen og hvertfall ikke når det treffer bilen. 20-22 kanskje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ovlov86

Jeg har også erfaring med at varmt vann fjerner voksen raskere, og spesielt med steaming.

Vasker egne biler utelukkende med kaldt vann.

Kaldt vann i vaskebøtta også?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knutis

Kaldt vann i vaskebøtta også?

Tapper på ca 40 grader i bøtta, men tempen synker fort så det er rundt 20 når jeg er ferdig med forvasken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ovlov86

Tapper på ca 40 grader i bøtta, men tempen synker fort så det er rundt 20 når jeg er ferdig med forvasken. :)

Ah. :)

Ca samme her.

Share this post


Link to post
Share on other sites
borgern

KJørte 845 på bilen som lsp sist vinter. Den hang fint på til rundt påsketider da jeg tok vårshining.Gjorde ikke noen stor poleringsjobbførste, det fik vente til våren. KJørte bare lett over med CG Vertua Bond.

Da ble den vasket i løpet av vintern i litt forskjelige haller, ikke alle hadde varmt vann. Vet heller ikke hvor varmt vannet var i de hallene som hadde det.

Brukte prickbort de fleste ganger og iron-x et par ganger. Skum var det som fantes i hallen. Såpe i bøtta var enten Meguiars NXT eller CG Glossworkz. Men jeg vasker nok ikke bilen like ofte som mange andre her. I snitt hver 14. dag, litt oftere når det er mye sørpe. Litt sjeldnere når veien har tørket litt opp.

Hadde Menzerna Powerlock forrige vinter, den tålte hvertfall avfettning og vask dårligere enn 845 så den slapp uti februar. Nå på sommern sitter Powerlock helt supert, bruker en fordi den er veldig lett å jobbe med.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...