Dr_S

Rens av stofftak/cabriolet

Vurderer å rense stofftaket på en Aston Martin DB7, men usikker på hvilken metode jeg bør gå for.

Har diverse produkter tilgjengelig samt Foma Mimo som jeg tenkte kunne være kjekk å bruke.

Etter litt søking på nettet, fant jeg noen videoer som beskriver fremgangsmåten, men siden de gir såpass ulike råd så tenkte jeg å forhøre meg her inne også før jeg gjør noen feil.

I videoen til Mike Phillips fra Autogeek, støvsuger han først taket, før han deretter påfører rensen direkte på taket. Denne jobber han inn i stoffet med en myk børste, før han spyler av med hageslangen.

Deretter venter han til taket er helt tørt før han påfører beskyttelse.

Greg fra Chemical Guys derimot, går til verks med en mikrofiber og renseproduktet til CG, som han bare tørker av igjen før han nesten umiddelbart finner frem Fabric Guard.

Så var det Bilpleiekongens video, hvor han gjør omtrent tilsvarende som Mike Phillips, bortsett fra at han tørker taket med en varmepistol (ja, faktisk) etterpå..

Hva bør jeg gjøre? Har lest at man IKKE skal bruke høytrykk. Kan jeg spyle taket med hageslangen, deretter rense med en myk børste og produkt ala Green Clean og så suge det opp med Mimo?

Takk for alle svar!

Endret av Dr_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker RaggTopp som rens/forsegling. Fungerer utmerket.
Støvsug, jobb inn rens med børste - skyll av - tørk av det verste med tørkehåndkle - lufttørk - påfør forsegling:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Autogeek anbefalte også Ragg Topp. Men jeg tror jeg prøver med Nonsense evt GC og Fabric Guard :)

Takk for svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvendig brukte jeg surfex og en myk kost, spyla godt av og lot det tørke. Her er det bare å gyve på med våtsuger, hvis du har dårlig tid.

Ligger flere tråder her ang imprignering av kalesje, der er det flere gode tips ang rens (da de må renses før imprignering)

Innvendig bruker jeg GreenClean og en myk børste, deretter vann og våtsuger. Samme som på resten av interiøret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Mike Philips' metode, men våtsuger taket mellom rens og skylling, og etter skylling, før det får gå og tørke skikkelig før jeg legger på tekstilforsegling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utvendig brukte jeg surfex og en myk kost, spyla godt av og lot det tørke. Her er det bare å gyve på med våtsuger, hvis du har dårlig tid.

Ligger flere tråder her ang imprignering av kalesje, der er det flere gode tips ang rens (da de må renses før imprignering)

Innvendig bruker jeg GreenClean og en myk børste, deretter vann og våtsuger. Samme som på resten av interiøret.

Hvilket blandingsforhold på Surfexen brukte du? Har en Swissvax skinnbørste, det er vel den mykeste jeg har...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vel ann på hvor møkkete det er, men 1:20 fungerer fint til vanlig vask av cab før imprignering.

Er det noen flekker som ikle går bort, er det selvsagt lov å bruke sterkere såpe. Viktigste er å skylle ut all såpe etterpå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive