• 0
Marius Engel

Lakkrens med DA maskin før voksing.

Spørsmål

Hei.

Hvis jeg vil ta en enkel lakkrens med maskin før voksing, er det da fin pute med fin polish som gjelder? Jeg kjøpte en pakke med Menzerna polering og Uber puter fra bilnerden. Bare å bruke det fineste poleringsmiddelet og den fineste puten?

Bilen er en Nissan Leaf 2014 metallic sort, som får riper bare du stryker borti med jakken...

Det er ikke mye riper som trengs å korrigeres. Derfor tenker jeg å vente til neste vår med å korrigere skikkelig, for da er nok behovet større.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

• 0

Da er 4000 eller 2500 fra menzerna bra. 2500 tar mye mer. 4000 kanskje for lite?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hvis jeg bruker 2500, må jeg da gå over med 4000 til slutt?

Håpte på at det holdt med en "enstegs lakkrens" for å få voksen til å holde bedre før vinteren, og gjerne booste glansen i lakken litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hvis lakken er så myk som jeg mistenker så nøyer du deg med 4000 og finest pute. Kjør kjapt 1-3 pass og null press. Om du går på med noe grovere så må du nok over igjen med 4000

Ja og full spiker på maskin når du kjører så kjappe pass

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Lag noen tester på panse me 4000. Om Det er nok, så gir den en veldig god finish :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

2500 er veldig fin til 1 stegs..tar greit med striper og gir en fin glans. Av puter får du prøve fin pute, og medium på dei værste stripene :)

4000 bør du bruke etter en grovere polish som 500/400 fra menzerna :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive