Josruu

Nye felger, hva bør jeg gjøre?

28 innlegg i emnet

Skal hente meg nye felger på tirsdag, hva bør jeg gjøre med dem for å holde de fine lengst mulig?

Tenker da på i form av voks osv.

Jeg har UC,all metal polish og super resin polish. Ingen av disse r kansje egnet for felg? Burde kansje investert i en skikkelig felgvoks samtidig.

De ser slik ut: DSCF7288_zps4475f815.jpg (dessverre ikke min bil....)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite og swissvax autobahn er populære. Evt en coating.

Edit: man får collinite til en grei penge på ebay/bilnerden. Da har du en god voks til hele bilen :)

Endret av Johnchr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite skal sjekkes ut:) takk for tips

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville lagt Gtechniq C5. Noe råere på felger får du ikke! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C5 holder som bare rakkern. Har hatt på mine før denne sesongen og henger med for fullt enda. Vasken er en lek! Har måttet bortpå med børste en gang i sommer. Utover det p21s hver 2-3 vask uten agitering

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har collonite 915 på mine, har holdt med høytrykksvask til nå, ikke engang skrubbet.

De så helt j@@@lige ut før...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fler produkter som må sjekkes skjønner jeg:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte felger!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C5 er rå! :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte felger!

Har troa på at de blir bra på bilen. Er stasjonsvogn jeg har men har sett ett par bilder av det med slike felger og det var bra:)

Avbildet er ekte vossen felger, det jeg har kjøpt er replica men jeg ser ikke forskjell på de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De felgene passet meget godt på en 211. Du får oppdatere oss med bilder når du får slengt de på :) Ang. voksing av felger bruker jeg både Autobahn og Collinite 845. Collinite har vart lengst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det klarlakk på felgene bruker du produkter ment for lakk, en lett rens og et holdbart produkt som beskyttelse så er du i mål :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at jeg burde prøve Gtechniq c5 jeg også. Collinite funker bra til prisen, men jeg får den ikke til å vare like lenge som autobahn som er den felgvoksen jeg foretrekker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C5 absolutt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C5 er jo "relativt dyrt" ift felgvoks. Jeg håper den er mer langvarig og tåler kjemikalier bedre enn exo:-)

Noen som har forening om hvor lenge c5 faktisk varer? Dersom det kun er snakk om en sesong er jeg ikke direkte imponert..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C5 er jo "relativt dyrt" ift felgvoks. Jeg håper den er mer langvarig og tåler kjemikalier bedre enn exo:-)

Noen som har forening om hvor lenge c5 faktisk varer? Dersom det kun er snakk om en sesong er jeg ikke direkte imponert..

Ett år. Min får smake alt av kjemikalier hver gang jeg vasker bilen. Inklusive surfex 1:5 da jeg prøver å mishandle mohs så mye som mulig :) ikke svekket enda

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt scholl neo på vinduene mine (ikke frontruta). Etter 6 mnd er det fortsatt like bra! Hvorfor ikke bruke på felger? Tar ca ett minutt å dekke en felg :) Spray på, tørk av. Ferdig! Genialt på plast også :)

Har lurt på å prøve den på noe av lakken også, bare for å se hvor lenge den holder der. Sykt enkelt i forhold til voks ihvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet felgene i dag og skuffelsen var mildt sagt stor da fram felgene ikke passer...

Nav og støvkoppen på navet stikker for langt ut så med støvkoppen på mangler det 1cm før felgen er inntil anlegget. Uten støvkoppen redet snarveien til raserte lager og det mangler 4mm før felgen er innpå....

Spacer går ikke da det vil gjøre at hjulet stikker utenfor og det er heller ikke lovlig med spacer...

Snakket med selger og det var bare å stikke innom igjen i morgen og bytte til ett annet sett eller få igjen penger.

De har ihvertfall 4- 5 forskjellige til å velge i mellom så det blir nok nye. De har kleeman kopiering jeg må si jegvhar sansen for de.

De har også noen som ligner på audi sine tornado felger bare at eikene er mer vridde. Må stille opp felgene ved siden av bilen og se.

Bilde kommer når jeg får satt de på.

Men kjenner jeg blir irritert av å tenke på det, satte på uten støvkoppen og senterkopp på felgen og bilen ble skikkelig fin med de hjula...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spacer er vel ikke ulovlig? Aldri fått påpakk på det. Har 15mm på hver side bak

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det går på at man ikke har lov å endre aksel-bredde, noe man gjør med spacere. Greia er at de er vanskelige å se hvis man ikke kikker etter, og mange som tar eu-kontroll gir blanke.

Men hva med å få tak i en framfelg som er 1 eller 0,5 tomme smalere, evt med et annet innpress?

Det vil jo løse problemet uten spacere og med de felgene du egentlig vil ha

Endret av RuZleBiFf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive