Gå til innhold

Fjerning av sig etter betongtak.


Laumb

Recommended Posts

Hei,

Faren min har hatt sin gamle VW stående i en nybygget betonggarasje. Nå har han solgt BMWen og skal ta den fram for å selge den og.

Det har i løpet av perioden rent noe guffe ned fra taket. Det er av betong og er en nybygget fellesgarasje.

Jeg har prøvd å få det bort med clay, polish (roterende med S17) og litt forsiktig våtsliping med 2500 og 3000 papir. Bildene er tatt etter dette.

Noen gode tips til å få det fjernet?

ajumebem.jpg

ne2avy5a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det har nok etset litt for godt, har polert vekk betongvann før men det var noen få dager etter bare

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnarmikal

Her er det vel kun våtslip som gjelder, så mye du tør. Prøv å poler det opp igjen. Ellers er det vel ny lakk, men nå er ikke jeg noen ekspert på dette.

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gammel Passat som sto 14 dager i en garasje som det sev regnvann gjennom ny betong (betongelement-fuger), da jeg vasket den noen mnder senere gikk selvsagt ikke dette bort, og jeg prøvde mye forskjellig, til slutt fant jeg ut at toget var gått uansett, så jeg fant frem saltsyren :D

Den tok ALT av betongrester, men ødela ingenting, jeg brukte den på lakk, glass, plast og gummi.

Pensle på tørr lakk og spyl av med MASSE vann når du ser den har gjort jobben.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syre er nok det beste i dette tilfellet, Saltsyre med PH 2 eller lignende (ville holdt det unna vinduer) med goood lufting, helst med maske, påfør med svamp/pensel, bruk hageslange og fukt resten av bilen før du spyler av der du har lagt for mest mulig vannmengde. Godt mulig det finnes noe annet middel, men ikke som jeg har vært borti når du har prøvd alt du skriver at du har prøvd.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Noen har nok bedre peiling enn meg her, men istedet for ren syre, hva med en syrebasert felgrens? Den er vel ikke fullt så sterk som andre syrer? Har ikke prøvd dette så vær litt kritisk .. Bare en ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Om det er på glass så skrapes det av med speller nytt knivblad :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode, men ikke fullt så motiverende svar. Dette har sikkert liggi på bilen i 3-5 mnd, siden den har vært såpass lite brukt.

Noen som vet hvor jeg får tak i denne saltsyren det snakkes om? Det er verdt et forsøk.

Å våtslipe noe mer tør jeg ikke (har ikke lakkdybdemåler). Har lett passert 20-25 solide drag i lakken allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Hvor i landet holder du til? Det kan være att noen i nærheten kan bistå med lakkdybdemåler så du kan tørre slipe litt til

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltsyre får du hos de som selger fliser/stein og betongprodukter, evt. hos apoteket, men den hos apoteket er nok 30% så du kan godt blande den ned 50% med vann. Tøm syren i vann, ikke motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

:) Huskeregel: vann i syre går an, syre i vann blir uhyre :ph34r::D

Motsatt

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Motsatt

Du har helt rett, alt for tidlig på morgenen her, me so sorry...smekk på lanka og ingen kveldsmat på meg :(:P

Her kommer den: Syre i vann går an...... Vann i syre blir uhyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

:thumbsup: :D

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode svar her. Tenkte å starte med det billigste og enkleste først.

Må innrømme at jeg synes det var artig at etter å ha slipt med papir endte løsningen opp med å bli 35% eddik.

Lot det ikke virke en gang, bare helte på en svamp (husk gummihansker!) og polerte det bort med små sirkelbevegelser. Medium til lett press.

Ble strøkent resultat - så vi endte med å polere resten av bilen og slenge på litt voks også. :) Gullende rent!

Bildet er av samme sted på taket som tidligere bilder.

6umu9a9y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...