Marius Engel

Hvilken voks/sealer for campingvogn?

Hei.

Jeg lurer på hvilken voks/sealer jeg bør bruke på campingvognen min. Jeg gidder ikke å gjøre noe stort utav det, for vognen ser bra ut.

Vognen vaskes en gang i året med globex 80, så legger jeg LSP for at den skal være lett å vaske neste år. Voksen/sealeren må være lett å jobbe med, ellers kommer jeg kanskje ikke til å gidde. Holdbarheten må være minst ett år.

Hvilken voks/sealer kan dere anbefale?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg tror de aller fleste av de mest holdbare voksene vil beskytte campingvognen din ett helt år om den ikke kjøres mye på vinteren og får mye salt på seg :) Bilnerden har ett par vokser for båt, og det blir kanskje litt likt på campingvogn siden det kanskje ikke er vanelig lakk? Jeg ville i hvert fall gått for noe sånt.Swissvax har også en sånn voks synes jeg å huske.Marine heter vel den om jeg ikke roter fælt etter mekking også rett på nattskift ;)

Samme flaske som collinite845, og jeg tipper den er ganske lik i konsistens.Dvs wax on med en stor mikrofiberpad, og av med en stor mf :)http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=47&products_id=41

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg tror de aller fleste av de mest holdbare voksene vil beskytte campingvognen din ett helt år om den ikke kjøres mye på vinteren og får mye salt på seg :) Bilnerden har ett par vokser for båt, og det blir kanskje litt likt på campingvogn siden det kanskje ikke er vanelig lakk? Jeg ville i hvert fall gått for noe sånt.Swissvax har også en sånn voks synes jeg å huske.Marine heter vel den om jeg ikke roter fælt etter mekking også rett på nattskift ;)

Samme flaske som collinite845, og jeg tipper den er ganske lik i konsistens.Dvs wax on med en stor mikrofiberpad, og av med en stor mf :)http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=47&products_id=41

Takker for tips. Utifra beskrivelsen virker jo den bra, men kanskje tung å jobbe med? Hvordan er det å jobbe med collinite845? Er den tung å påføre eller buffe? Har hørt at holdbarheten er veldig god på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845 er lett og legge og lett å buffe, men for all del bruk gassmaske og nitrilhansker! Se her!

Endret av Rotiform
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

845 er fin å jobbe med, er jo opprinnelig laget til bruk på plast/glassfiber, bruker den selv på båten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive