Ole Christian Rønning

Har kjøpt Rupes 12E Duetto-pakke..hva mer trengs?

Hei:

Jeg er helt ny her på forumet, og helt fersk når det gjelder maskinpolering. Etter studering av diverse tråder her har jeg gått til innkjøp av en Rupes 12E Duetto deluxe-pakke. Takk for mange gode tips i flere tråder!

Jeg har også forsøkt å lese meg opp litt om valg av puter og produkter i tillegg til det som følger med i pakken, men trenger nok noen gode tips på det området. Bilene jeg skal gå løs på er egne BMW'er: Jeg har en blå -98mod. 323Ti, som trenger hellakkering, og skal fungere som forsøksobjekt. Deretter har jeg en hvit -08mod. 118d, som skal shines litt før salg, en -08mod. X3 som er ganske fin i lakken med noen vaskeriper, og til sist en ganske strøken, orange -75mod. 2002 (www.2002turbo.com), som jeg skal ta når jeg har lært litt.

Hvilke produkter vil dere anbefale til disse bilene? Bør jeg bruke forskjellige produkter på de forskjellige bilene? Hvor mange puter bør man ha?

mvh: Ole Chr.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har vel ikke så mye kjemikalier, annet enn Prickbort og Surfex. Lurer litt på å kjøpe en Foam-Lance skumkanon fra Bilnerden. Hvilken såpe er å anbefale til denne?

Skumkanon er helt topp :) du bør også investere i en metallpartikkelfjerner som korrosol, ironx, iron remover etc. En god felgrens også. Gritguard bøtte, et par håndklær, såpe til å ha i bøtta, bn spesialsvamp/zymolsvamp eller lignende. Da er du godt på vei :)

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen!

På de fleste biler vil bok rupes være godt nok, jeg har alltid 4 puter av hver farge. Også microfiber puter. Bmw har som oftest medium/hard til hard lakk. Om du kun skal jobbe med egne biler så vil nok rupes alene holde i første omgang. Du bør nok også fylle på med litt polish også, samt microfiber. Hva annet har du av utstyr, kjemikalier?

Takk for svar!

Jeg har vel ikke så mye kjemikalier, annet enn Prickbort og Surfex. Lurer litt på å kjøpe en Foam-Lance skumkanon fra Bilnerden. Hvilken såpe er å anbefale til denne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Autofoam, Magifoam er vel de som blir mest brukt. Snowfoam. Disse blir solgt hos Bilnerden osv. De er mest egnet og man kan vel også blande i noen andre produkter for en bedre effekt, men fungere ypperlig alene også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Skumkanon er helt topp :) du bør også investere i en metallpartikkelfjerner som korrosol, ironx, iron remover etc. En god felgrens også. Gritguard bøtte, et par håndklær, såpe til å ha i bøtta, bn spesialsvamp/zymolsvamp eller lignende. Da er du godt på vei :)

Edit kødda visst til første svaret mitt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør også lese litt i maskinpoleringsguidene på forumet her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør også lese litt i maskinpoleringsguidene på forumet her :)

Ja, det meste av fritida går med til det om dagen. Det er MYYE å lese igjennom, og mange forskjellige meninger om det meste, så man må vel bare sile ut bankers-tipsene, og så gjøre egne erfaringer. Jeg har jo, som sagt en sliten, avusblå E36 som skal være forsøksobjekt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive