Gå til innhold

Anbefalte Biltema & Jula produkter


djrobbie

Recommended Posts

thomasro93

Noen som vet om noen "billigvarianter" tilsvarende Surfex? som kan blandes lett ut til dagligvasken?
Har ikke Surfex tilgjengelig for øyeblikket, men bor i nærheten av både Jula og Biltema. Bilen trenger sårt en vask.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grisebillig kaldavfetting på Biltema nå, NOK 25,- for 4 ltr. http://biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Rengjoring/Kaldavfetting-364610/

Noen som har erfaring med denne? Tipper den er god mot asfalt og salt, men hvordan tar den på LSP?

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JGNotland

Biltema Vaskehanske kan absolutt anbefales. Den kostet hele 24.90,- og holdt meget godt på vannet. Helt kurrant å "holde på plass". Så dette er noe jeg vil kjøpe inn mer av! :)

Har sjølv to av denna. Dei suger til seg enormt mykje vatten, som er ein grei ting, då skit vert skyllt av. Ellers så syntes eg at den er litt for stor. Skal handa fylla den hansken, så burde ein ha type arbeidshender størrelse 15!

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjølv to av denna. Dei suger til seg enormt mykje vatten, som er ein grei ting, då skit vert skyllt av. Ellers så syntes eg at den er litt for stor. Skal handa fylla den hansken, så burde ein ha type arbeidshender størrelse 15!

Tja, det er nå så.. Men til 24.90 så overlever man som regel det :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er disse lysegrønne med nudler vi snakker om, ikke sant? De med netting på baksiden?

Og ja, jo, jeg har litt store hender, kanskje... bruker str 11-12 i hansker.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er nå så.. Men til 24.90 så overlever man som regel det :P

En ting er at disse vaskehanskene ofte klorer seg fast i mye rart, men disse som kun har en vaskeside blir jo da ekstra "skummel".

Det er greit for de som må kjøre budsjett, men når man har utstyr for tusenvis av kroner skal man altså spare penger på å kjøpe shabby vaskeredskap? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns biltema sin er helt knall å bruke før man skal gi bilen en runde. Det lille den evnt lager av vaskeriper fjerner man jo uansett. Ser ikke poenget med å bruke en vaskehanske til 2-300,- for å vaske en "drittbil" vedlikeholdsvask, ja da kan man bruke noe dyrere..: )

den jeg sikter til har på begge sider. Og er skremmende lik denne: http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_70&product_id=143og denne: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_48&products_id=409

Tror ikke biltema har en egen vaskehanske mikrofiber chenile fabrikk :)

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JGNotland

Det er disse lysegrønne med nudler vi snakker om, ikke sant? De med netting på baksiden?

Og ja, jo, jeg har litt store hender, kanskje... bruker str 11-12 i hansker.

Nei, ein blå hanske med nudlar. Den er heilt enormt stor. Sjølv brukar eg 10-11 i hanskar.

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Nei, ein blå hanske med nudlar. Den er heilt enormt stor. Sjølv brukar eg 10-11 i hanskar.

Virker som at de har utvidet bilpleiesortimentet litt siden sist jeg var innom den avdelingen da :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke poenget med å bruke en vaskehanske til 2-300,- for å vaske en "drittbil" vedlikeholdsvask, ja da kan man bruke noe dyrere..: )

Basert på innlegget ditt, var det vanskelig å forstå at det kun var snakk om å vaske en drittbil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer et bilde jeg så en gang

"Jeg er kun ansvarlig for hva jeg sier, ikke for hva du forstår" :P

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamron spylere fra Jula er ikke gode ivertfall. Kjøpte den største jeg, og endte med salg etter 5mnd.

Såpe funksjon funket i 10 sekunder før den kutta ut, fikk aldri noe god hjelp..

Følte meg ikke komfortabel med trykket heller for i midten var det ekstra sterkt og jeg nervøs hver gang jeg spylet bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tror bare den måler i hele 0.1mm, og det blir for stort.

Jeg lastet ned bruksanvisningen, og ifølge denne kan den måle også i 0-80 mil (1/1000 tomme) med oppløsning 1 mil (~0,025mm om jeg ikke regner helt feil). Kanskje jeg må teste, skal vel en tur på Biltema i morgen for å ha noe å pusle med i vinterferien :)

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamron spylere fra Jula er ikke gode ivertfall. Kjøpte den største jeg, og endte med salg etter 5mnd.

Såpe funksjon funket i 10 sekunder før den kutta ut, fikk aldri noe god hjelp..

Følte meg ikke komfortabel med trykket heller for i midten var det ekstra sterkt og jeg nervøs hver gang jeg spylet bilen..

Nettopp kjøpt Hamron sin med 130 bar som midlertidig spyler,kan bli spennende å sjå kor lenge den holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...