Gå til innhold

Tips: Flekkfjerningssvamp fra Clas Ohlson


steinrr

Recommended Posts

(Disclaimer: Sikkert en del som har vært borti denne før, men sikkert mange som ikke har også)

Clas Ohlson har en flekkfjerningssvamp i sitt sortiment:

http://www.clasohlson.com/no/Flekkfjerningssvamp/34-6395

Denne har vist seg å være veldig god til f.eks. å fjerne poleringsrester på plast etc. Brukes bare med vann. Står lite om den på nett og pakke - men den fungerer veldig bra og er veldig lett tilgjengelig. Koster 39 kroner for 4 stk - som er greit hvis du "må ha med en gang".

Endret av steinrr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare en enkel nanosvamp/melaminsvamp? I så fall er det svindyrt. Du får en 100-pk fra Kina til ~60 kroner levert. Ingen grunn til ikke å ha det i hus i tilfelle det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare en enkel nanosvamp/melaminsvamp? I så fall er det svindyrt. Du får en 100-pk fra Kina til ~60 kroner levert. Ingen grunn til ikke å ha det i hus i tilfelle det trengs.

Tviler ikke på at en får dette billigere fra Kina, men 39 kroner er ikke rare greiene hvis du må ha med en gang og ikke har planlagt på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at en får dette billigere fra Kina, men 39 kroner er ikke rare greiene hvis du må ha med en gang og ikke har planlagt på forhånd...

Det er sant. Men disse svampene kan jo brukes til så mangt, ikke minst i huset, så å betale 25 ganger så mye per svamp (som ikke tåler noe særlig uansett) er i hvert fall ikke lønnsomt i lengden :).

Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39kr for 4stk er blodpris. Jeg bruker minst 4-5stk når jeg vasker dusjen.

Ellers har jeg brukt de til å rengjøre utslagsvasken, fjerne tapetlimsøl fra parkett, fjerne alle mulige flekker på diverse overflater og ikke minst rengjøre bunnen av panner og gryter slik at de blir som ny. Fastbrente matrester i gryter forsvinner også lett som en plett.

Og senest i går til å gnikke vekk plast/gummi som var brent fast på eksosen til en Harley.(jeg gav beskjed til eier at svampen kunne matte overflaten, men det gikk greit, ble ikke matt.)

Kjøpte 300stk fra aliexpress og angrer ikke et sekund. Tok litt tid med frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...