Lyngaas

Erfaring med sort metallic 98 golf

Heisann.

Skal snart gå løs på en sort metallic vw golf 1998 modell.

Har en DAS-6 og menzerna produkter, uber padder.

Er det noen som har opplevd en spesiell kombo som passer godt på denne lakken?

-Lyngaas

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken sikkert ganske hard.Ville brukt gul uber pad og menzerna 400. Om du lager kjørespor,(tror jeg det ikke blir) så kjør over med Orange uber og menzerna 2000-2500.Uansett greit med ett medium grovt steg etter ett grovt steg på hard lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken sikkert ganske hard.Ville brukt gul uber pad og menzerna 400. Om du lager kjørespor,(tror jeg det ikke blir) så kjør over med Orange uber og menzerna 2000-2500.Uansett greit med ett medium grovt steg etter ett grovt steg på hard lakk.

Supert ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor slitt er lakken? PF2500 på orange uber er en knallgod enstegs :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått tatt en grundig kikk på bilen enda, er ikke så altfor ille men er matt på dørene osv.

Var nede og fikk målt dybden på lakken og disse tyskerne har ikke spinket og spart på lakk ,omtrent 200-300µm rundt hele bilen!

Endret av Lyngaas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått tatt en grundig kikk på bilen enda, er ikke så altfor ille men er matt på dørene osv.

Var nede og fikk målt dybden på lakken og disse tyskerne har ikke spinket og spart på lakk ,omtrent 200-300µm rundt hele bilen!

Oppigjenlakkert da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over, PF2500/orange uber funker fint.
Tok en lik bil, men i mosegrønn :) med 200.000km på telleren i forrige uke, og selv om man kanskje kan si at fg400 er en pre-polish, så funker den strålende med orange uber som en-steg også etter min mening.
Er den ikke så ille, så holder selvsagt PF2500 (med samme pute)

Jeg jålet meg med SF4000 og blå pute til slutt, og mosegrønt kan faktisk også være fint når det blir så blankt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig, har ikke sjekket dørkarmer osv, blir spennende å se!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå begynt på bilen, gul uber og 400 menzerna funker helt greit, ingen kjørespor men syntes ikke den komboen tar nok. Må veldig mange pass til bare for å fjerne vaskeripene, RDS er enda værre å få fjernet.

Endret av Lyngaas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tatt en slik med samme farge. Der går ikke ripene før det lukter svidd av lakken..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tatt en slik med samme farge. Der går ikke ripene før det lukter svidd av lakken..

hehe, får ihvertfall fram litt glans om ikke annet. Bilen er mildt sagt sliten så er ikke viktig å få bort mesteparten av ripene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil en oppgradering til en Rupes 15/21 gjøre det enklere å grovkorrigere på disse harde lakktypene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg neppe.. Er bare å finne rette komboen.. Prøve forskjellige puter og kjemi.

På passaten min så mener jeg at gul grov pute (husker ikke hvilket merke vi brukte), sammen med grønn 3M korrigerte best.. Og da hadde vi prøvd endel med menzerma også.. Men det varierer jo veldig hva som er bra på hva

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig fordelene med å ha en slik maskin da?

Er det rett og slett det at den virker bedre med rupes sine produkter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd rupes maskinene selv.. Har en flex roterende og en metabo roterende.. Fordeler og ulemper med begge 2 men er ikke maskinen i seg selv men puta på og kjemien som blir brukt som er det som teller..

Kan jo være stor forskjell bare på lakken på samme type bil med 2 mnd forskjell i produksjonsdatp så er bare å prøve å feile til rett kombo dukker opp.. Men det betinger jo at du har mer enn bare 1 produkt å leke med..

Som nevnt så synes jeg at gul pute pluss grønn 3m korrigerte best på knallhard lakk på min gamle 2006 passat og der var lakken rimelig hard.. Ble strøkent til slutt.

Når det gjelder maskinene så er Flexen er lettere med justeringsknappen og metaboen rister mindre enn flexen.. Ellers er de vel omtrent like i bruk.. Nå kan ikke jeg svare for en DA maskin men ser for meg at det blir samme greia.. Rupesen er vel fysisk mindre og mer behagelig å jobbe med men det kan sikkert noen andre svare bedre på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Manzerna krever vel også en del mer varme, og fungerer knall med roterende. Til en litt enklere DA tror jeg f. eks Scholl kunne passet bra med DAS-6'en. Veldig gode erfaringer med Scholl og Kraussen jeg brukte en gang i tiden (som er blodkopi av DAS-6):) Lykke til!

Endret av RenogBlank
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg skal handle noe scholl ^^

Har lett etter en oversikt over scholl puter men kunne ikke finne en.

Er det noen som kan forklare hardheten osv på de forskjellige fargene?

edit: nevermind, fant det etter litt mer leting ;)

Endret av Lyngaas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive