Jesper2310

Folie på bakskjerm løsnet. Skal jeg dra av?

Hei og god dag.

Når jeg kom ut til bilen i dag så jeg at en "plastfilm" hadde løsnet fra hjørnet der bakskjermen begynner/slutter.

Så ut som dette var i forbindelse med bensin som har blitt sølt. Det har seg sånn at bakskjermen ble byttet for tre år siden i forbindelse med rust.

Hva bør jeg egentlig gjøre? Dra den av eller la det være til noen profesjonelle? Skader dette lakken under? Hvis lakken da er under? Usikker på om filmen "er" lakken i seg selv.

Takk for hjelp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder er nok lurt her. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde jeg la ved bilde.

Her er ett.

post-6770-0-78996500-1406649791_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som klarlakk for min del, det der skjer når du ikke bruker 2-komponent lakk. Håper du ikke gjorde den jobben hos merkeverksted :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke merkeverksted, nei. Men er ikke klarlakk gjennomsiktig? Det var ikke denne "lakken". Var som ugjennomsiktig lakk på film. Ligner ikke dette mer på plastidip? Vil det funke eller hva synes dere jeg bør gjøre? Får lakkert hele skjermen på nytt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta er ikke folie men lakken som løsner... Ser ut som om lakken har reagert med ett eller annet ettersom den har kokt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om det er sølt bremsevæske på lakken...

Som nevnt over, lakken har kokt og går i oppløsning. Noe blandt annet bremsevæske gjør med lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bensin. Funnet ut at området er fra tanklokket og ned til kanten. Ca 25x25 cm. Ingen antydning til rust noe sted. Vet noen sånn ca hva lakkerere tar for å lakkere dette opp på nytt? Takk for svar så langt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok lakkere hele skjermen på nytt. Avhengig av hva som kreves av forarbeid og hvor de kan "brekke av" mtp pris vil jeg tro så umulig å si.

Plass mellom 4-8000 kanskje.. Kan være heldig.

Bor du i stavangerområdet så kan du få nr til en god lakkerer som har hyggelige priser av meg.. Ellers må du bare høre rundt på pris. Bruke en anbudstjeneste kan du jo også gjøre.

Spesielt at bensin kan gjøre det der. Sølt mye bensin på lakk oppover i mine 18 år med bil men aldri sett tilsvarende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten så har de brukt 1K klarlakk eller SS lakk som ikke tåler sterke løsemidler, eller så har noen spruta malingsfjerner på bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke legge ut et bilde som viser litt mer av områdene rundt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive