Gå til innhold

flex l3403vrg vs metabo pe12-175


Lars-P

Recommended Posts

Hei!

Lurer på om noen har noe erfaring, å dele når det gjelder de to maskinene?

Driver å vurdere å prøve roterende. Så er rimlig fersk her:)

Har en DA Meguiars nå som jeg er fornøyd med, men alti gøy å prøve noe nytt:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha prøvd Metabo, kun holdt i den pga fikk feil pakke en stund tilbake; jeg synes Flex starter noe høyt på turtall, mens Metabo som starter på 700 som er en del lavere, og kam være en fordel.

I bruk kan jeg ikke uttale meg dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har ikke testet Metabo, men har en 3403 som jeg har hatt en stund nå. Vil si at 3403 er en meget god maskin. Den starter på litt høyt turtall, men det har ikke plaget meg noe særlig.

Den kan også bli litt varm etter hard kjøring. Dette merket jeg en gang ibland i begynnelsen helt til jeg fant ut av at man trenger ikke presse såpass hardt som jeg gjorde. Etter jeg slapp opp presset litt så har den ikke gått varm. Går den varm så kan du legge fra deg maskinen samtidig som den går på litt turtall uten belastning (ta gjerne av bakplaten).

Jeg har også kjøpt den nyere roterende maskinen til Flex som også er en meget god maskin. Eneste jeg savner på den er grepet til 3403 da jeg synes denne er mye bedre å holde i.

Ser Bilnerden har 3403 under litt ryddesalg nå. Til den prisen der ville jeg absolutt gått for 3403.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på metaboen, men har prøvd en metabo en gang, å den funket bra. Men kjøpte selv flex, som eg er meget fornøyd med. Ja den starter på litt høyt turtall(1100rpm?) men aldri hatt problem med den sjølv etter å ha brukt den på 15+ biler å aldri skadet/ødlagt lakk med den.

Ligger godt i handa, er mindre enn metaboen eg prøvde, bråker litt mindre.

Bruker den med 140 og 100 puter.

Skal du kun jobbe med vansklige asiatiske/amerikanske/svenske lakktyper så er nok DA veien og fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret:) det må nok bli felx da ja.

Men hvor mye press sån ca bruker du? Men vil det si at det blir mye det samme metoden med roterende og DA?

Er det noe jeg må være ops på?? Altid glad i tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Jeg har metabo.. Synes den fungerer greit jeg. Nå er jeg fremdeles godt nybegynner på korrigering enda men min "mentor" som driver å lærer meg har flex.

Han fikk låne min for å teste på en bil

I følge ham:

- Metaboen vibrerer ikke så mye og er mer behagelig å bruke over lenger perioder.

- negative med metaboen er at du justerer hastigheten bakerst som er litt masete i forhold til flexen, men gjør ingenting når du ikke er vandt med å bruke flexen sier han

Det var hans erfaring med den hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...