Gå til innhold
EspenL

Hvor kjøpe skruer/bolter i gitte størrelser?

Recommended Posts

EspenL    60
EspenL

Hadde store planer om å ta en grundig bremsejobb på Cougar'en i dag når jeg innser at T47-bitsen jeg trenger til de &¤%/#"¤ obskure tulleboltene de har brukt på kalipperbraketten er sunket i jorden - og de er tilsynelatende ikke mulig å oppdrive i Norge (fikk tak i min fra Ebay...). Disse boltene har gjort livet surt for Cougar/Mystique/Mondeo/Contour-eiere i alle år, og en populær oppgradering er å bytte de ut med vanlige sekskantbolter.

Men hvor får man kjøpt "bilbolter" i Norge? Det lille jeg har sett på Jernia o.l. har stort sett vært til bruk i hus og hjem og har ikke annen spesifikasjon enn "Xmm". Trenger 4 stk M10x1.50x25mm med "hardhet" 10.9.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne    662
magne

Wurth har egene butikker som sikkert kan skaffe alt du trenger.

Google for å finne den nærmeste butikken i forhold til hvor du bor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TerjeL    187
TerjeL

Hør med disse gutta:

http://www.ab-jernvare.no

Er usikker på om de sender. Om de ikke gjør det, kan jeg evt. Hente ut bestillingen for deg, og sende i posten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
blynkar    2
blynkar

Fleste jernvarer har slikt.

Biltema har M10x1.5x30. Kan jo slipe/kappe av litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Würth selger ikke i løsvekt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Swedol?

Dårlig representert i disse trakter, og jeg fant ikke noe i nettbutikken dessverre :\

Sjekket nettbutikken - de hadde alt i hele verden unntatt normale (aka. ikke fin-gjengede) bolter i 10.9. Men jeg får stikke innom en dag. De kan vel kanskje skaffe noe.

Hør med disse gutta:

http://www.ab-jernvare.no

Er usikker på om de sender. Om de ikke gjør det, kan jeg evt. Hente ut bestillingen for deg, og sende i posten.

Takk for tilbudet! Skal fyre avgårde en mail og se om de lever opp til slagordet sitt :D

Fleste jernvarer har slikt.

Biltema har M10x1.5x30. Kan jo slipe/kappe av litt

Veldig lite 10.9 i de jernvarer jeg har vært innom. Stort sett 8.8 og noe A2/A4-greier uten videre spesifikasjon, også på Biltema. Det blir for pinglete til min bruk.

Albert E. Olsen eller Essve?

Albert hadde butikk i Bergen, ja. Skal stikke innom der. Essve hadde bare i 50-pk, så det ut som. Med uspesifisert styrke :\

Tools. Tess butikkene selger i løsvekt.

Tools ja, mulig-mulig. Den legges til på listen over steder å besøke :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Både Würth og tools selger i løsvekt. var selv på både würth og tools og kjøpte i løsvekt når jeg pusset opp hestehengeren min i fjor sommer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Både Würth og tools selger i løsvekt. var selv på både würth og tools og kjøpte i løsvekt når jeg pusset opp hestehengeren min i fjor sommer

Da varierer det fra sjappe til sjappe. Würth Drammen selger ikke i løsvekt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MKLars1    141
MKLars1

Vet ikke om det er en landsdekkende bedrift eller ikke.
Men knakk bolten til bærebrua på en A3, og Sulland (VAG Bodø) hadde ikke, da dro vi på "Maskin og verktøy" og de hadde nye "superskruer" Kosta en formue, men den fungerte gull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Om noen i drm området trenger så har vi fullsortiment fra 3-12mm 10.8 fra Würth, har noe galva og syrefast og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Vet ikke om det er en landsdekkende bedrift eller ikke.

Men knakk bolten til bærebrua på en A3, og Sulland (VAG Bodø) hadde ikke, da dro vi på "Maskin og verktøy" og de hadde nye "superskruer" Kosta en formue, men den fungerte gull.

Hehe, jeg fant riktige skruer i titan til en drøy 50-lapp per stk på ebay, så hvis prisene blir for vonde blir det nok en håndfull sånne istedenfor :D

EDIT: Hvis research tilsier at Ti er sterkt nok vel å merke. Det har jeg foreløpig ikke snøring på...

Endret av EspenL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Titan er generelt sett svakere enn stål, men det er jo mulig de har blandet sammen en legering som gjør boltene sterkere enn stål. Hovedgrunnen for å bruke titan er vekt - det er veldig mye lettere enn stål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SpeedKid    3
SpeedKid

Bauhaus har mye fint i bolter, skiver, muttere og skruer, rustfrie og vanlig. Kan kjøpes i løsvekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JonasNordvoll    142
JonasNordvoll

Ring maskin og verktøy i Bodø! Der drar vi når vi trenger alt mulig sært på jobb og stort sett har de det på lager! De selger også i løsvekt :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Ford i tønsberg har ...........orginal boltene

Ut fra OP tror jeg litt av poenget var å unngå originalboltene, siden de er i overkant hat å ha med å gjøre... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bige    4
bige

Ut fra OP tror jeg litt av poenget var å unngå originalboltene, siden de er i overkant hat å ha med å gjøre... :)

men de har Locktight på seg - det har ikke andre bolter og "kan" løsne ...........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig