Gå til innhold

Penetreringsolje


mammut89

Recommended Posts

mammut89

Jeg skal ha av eksosanlegget på min mc som jeg har brukt på en del salta veier og de er notoriske for å knekke når man prøver å skru de løs. Jeg har tidligere brukt WD-40 med helt greit hell. Så googlet jeg litt rundt og kom fram til at det å blande dextron girkasseolje og aceton 50/50 skal være veldig bra. Og da plutselig oppet en ide opp i huet på meg, hva med Prickbort, det er jo både en slags olje og en slags sprit blanding. Så jeg har vært nede og sprayet skruene som jeg lar kose seg over natten. Har ingen hast så tenkte å spraye litt hver dag over noen dager og deretter prøve å løsne skruene.

For morro skyld , er det noen som har noe erfaringer med kjemiske produkter for å få løs dønn rusta skruer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

CRC har en (husker ikke navnet selvfølgelig) penetrating something something... Lukter radioaktiv av den!

Helt fantastisk super!

Crc penetrating oil + mos2 den er helt konge! Min absolutte favoritt

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammut89

dette er bolter som går inn i blokken, ikke interessert i å hverken varme opp eller kutte vekk noe, hadde vært deilig å få skrudd det løs. Uheldigvis er det umbraco også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i igjennom jobben Kent rustløser, denne er særdeles god hvis den får stått å virket en stund, gjerne noen timer. Er også gode smøreegenskaper selv om man varmer opp det man skal ha fra hverandre. Lykketil uansett, eksosbolter har en lei tendens til å ryke uansett hva man har gjort for å forhindre det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Når jeg bytta kniver på gressklippern så endte vi opp med å skjære bolthodene slik at de ble rektangulære. Da kom de av ;)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammut89

hverken bilxtra eller thorshow bilrekvisita hadde crc penetrating oil. Bilxtra hadde bare wd40 , thorshow hadde noe som het KCL - Shock Spray. Ifølge sprayflasken både fryser den ned og smører. Flotte saker. Kjøpte den til 79 kr hvis jeg ikke husker feil. Dynka skruene totalt og inspiserte litt.

Observasjoner:

1. 0 smøring, jeg sprayet på fingrene og det var ingen oljer eller smøring å kjenne, tørt som bare det.

2. det luktet svakt aceton

3. det ble ikke -40 grader som flasken sier. Det ble såvidtkjølig. kanskje +10 grader.

konklusjon:

KCL Shock Spray er ment for å sjokkere. Sjokkerende elendig. Den flasken er basically en svak bremserenser. Jeg er bombesikker på at KCL sin bremserens er samme innholdet med annen klistremerke. Waste of time... Men men , det bare bekrefter det jeg har lest på nettet at 50/50 girolje og aceton skal fungere bra. KCL glemte bare å helle oppi giroljen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammut89

folkens , etter en dag til med mye spraying av den KCL saken pluss pricbort og WD40 ( det jeg fikk tak i ) løsna boltene som smør. Jeg ble helt overrasket. Skruene er dønn rusta så jeg måtta mange ganger inn og fjerne dritt og rust bare for å få umbraco pipa inn i bolten. Men det gikk som gull og brukte ikke krefter i det hele tatt. Det er 2 skruer igjen som jeg ikke får tatt uten å demontere et par ting men antar at de løsner like enkelt som de andre. hvorvidt det var KCL eller pricbort eller WD40 eller blandingen som gjorde det tunge løftet skal jeg ikke si noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...