Gå til innhold
Hyperd

Polytrol på vinduer & speil

Recommended Posts

Hyperd    35
Hyperd

Ok, så er jeg ikke grundig nok til noen gang å bli proff detailer. Jeg har ihvertfall klart å få polytrol både på vinduer og speil når jeg påførte dette.

Hvordan får jeg dette vekk safe?

Jeg har ikke forsøkt noe enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AppelsinSkall    47
AppelsinSkall

Den blir hard når den tørker, så prøv med plastikk-skrape. Hvis det ikke fungerer må du finne noe hardere å skrape med.

Jeg vet ikke om noe som "løser opp" dette på en god måte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hopland    3
Hopland

Plastskrape,white spirit og microfiber har jeg prøvd selv for å fjerne polytrol,funker fint :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

Tar ikke sterk surfex polytrol da, mener å huske Øyvind vaska bort det i et av sine eksperimenter.ellers er jo citrus spray eller isopropanol/blåsprit kandidater skulle jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Jeg fjerner rester av polytrol på glass rett etter påføring, med en klut som er såvidt fuktet med vann eller IPA, aldri vært noe stress.

På lakk bruker jeg å fukte en klut med QD for å tørke det vekk, aldri vært noe stress det heller, har dog ikke latt den tørke før jeg har fjernet restene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 072
Øyvind G

Tar ikke sterk surfex polytrol da, mener å huske Øyvind vaska bort det i et av sine eksperimenter.ellers er jo citrus spray eller isopropanol/blåsprit kandidater skulle jeg tro.

Dette var et tynt lag med Polytrol på plast slik som det skal være. Da fjernet jeg nesten alt med Surfex 1:1 og børste. Kan hende det blir noe annet med søl som ofte er litt større mengder, men det er jo verdt forsøket.

Testen du tenker på finner du her.

Hvis det kun er glass som det er sølet på så ville jeg skaffet barberblader eller lignende. Dette er meget effektivt på glass og lager ingen ugang. Dra innom en malerforettning, de har garantert dette i butikken sin. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hyperd    35
Hyperd

Takk for alle tips! Jeg endte opp å bruke malerskrape. Det gikk greit, er noen rester igjen jeg ikke har tøff å ta enda. Jeg har barberblader til DEen min, det blir nok en prøve med disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig