Gå til innhold

Autoglym


Goer

Recommended Posts

Autoglym HD wax er en veldig god voks, ellers har de mange forbrukerprodukter som skal brukes for hånd som det ikke er slipemidler i.

De har også et kit som inneholder en grov og en fin polish (med slipemidler), og en grov og en fin pute som skal brukes med maskin. Dette kitet fungerer greit, har testet det med roterende maskin, og jeg synes ikke de støver mer enn andre polisher.

De fleste produkter støver en del hvis man bruker for mye produkt, evt. ikke er nøye på å rengjøre padn mellom hver produktpåføring eller kjører litt for lenge. Dog finnes det masse andre gode polisher som veldig mange her inne har erfaringer med, hvor du da vil ha større tilgang til gode tips og råd underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Hørt att autoglym støver en del. Uten att jeg har prøvd selv. Prøv heller menzerna gode produkter:) kjøpes bla hos bilnerden.no

Hvilke Autoglym-produkter mener du? Jeg har prøvd de fleste og de støver ikke nevneverdig. Da vil jeg heller si at enkelte Rupes-polisher (blå og grønn) støver mer. Det er først og fremst Autoglym Paint Pro-settet, som trogha nevner, som er spesielt utviklet for maskinpolering og som bør trekkes frem i forbindelse med maskinpolering. Jeg har dette selv og synes det funker helt greit, men jeg har en mistanke om at dette settet er beregnet på roterende maskiner. Jeg har til tider opplevd å produsere swirls ved bruk av Step 1 (den groveste i settet) med mine DA-maskiner og tenker at produktet ikke blir brutt ned på riktig måte med en DA-maskin.

På bakgrunn av denne erfaringen prøvde jeg Menzerna og har blitt fan av deres produkter. Jeg synes bl.a. at FG 400 er fantastisk. Rupes sin gule og hvite polish er også favoritter. bilnerden.no og concours.no kan anbefales på det sterkeste. God service, plenty med kunnskap og rask respons ved spørsmål.

Endret av Splendid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjarte92

Hvilke Autoglym-produkter mener du? Jeg har prøvd de fleste og de støver ikke nevneverdig. Da vil jeg heller si at enkelte Rupes-polisher (blå og grønn) støver mer. Det er først og fremst Autoglym Paint Pro-settet, som trogha nevner, som er spesielt utviklet for maskinpolering og som bør trekkes frem i forbindelse med maskinpolering. Jeg har dette selv og synes det funker helt greit, men jeg har en mistanke om at dette settet er beregnet på roterende maskiner. Jeg har til tider opplevd å produsere swirls ved bruk av Step 1 (den groveste i settet) med mine DA-maskiner og tenker at produktet ikke blir brutt ned på riktig måte med en DA-maskin.

På bakgrunn av denne erfaringen prøvde jeg Menzerna og har blitt fan av deres produkter. Jeg synes bl.a. at FG 400 er fantastisk. Rupes sin gule og hvite polish er også favoritter. bilnerden.no og concours.no kan anbefales på det sterkeste. God service, plenty med kunnskap og rask respons ved spørsmål.

Tenker på de "proff" produktene som selges på meca blandt annet, som er til bruk på maskin. Men som sagt så har jeg ikke prøvd de selv, har bare hørt. Men kan hende de er brukbare. Har kun erfaring med menzerna og rupes selv. Stor fornøyd med di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar å gode tips :)

Har en mørk grå outlander, så jeg tenkte å polere opp. Så jeg tenkte på Super Resin Polish eller Ultra Deep Shine.

Bruk produkter med slipemidler hvis du skal bruke maskin, å kjøre produktene du nevner på maskin har egentlig ikke så veldig mye for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnskolling

jobber på mekonomen og har autoglym her, så har testa en del av det.

Super Resin Polish støver det veldig mye av ved bruk av maskin, men den er heller ikke beregna for maskin bruk.

paint pro collection er et 2 steg produkt som er beregna for maskin, gir bra resultat, bruker dette på jobb bila her, da jeg ikke gidder og bruke mine egne scholl produkter til de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du anbefaler scholl i stede for autoglym da:)

Ikke nødvendigvis, poenget er at du må bruke "proff"polisher med slipemidler, f.eks Paint pro settet til Autoglym, eller scholl, menzerna, 3M, meguiars osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...