Gå til innhold

Hvordan klage til verksted ved feil.


Rodin

Recommended Posts

Før bilferie med familien leverte jeg inn bilen til et autorisert verksted for å ta olje og filterskift. Fikk telefon om at bremser bak og støtdempere fremme måtte byttes. Prisen kr 13000,-. Jeg ville jo ha bilen i god stand før ferien, så sa ok til det. Da jeg fikk bilen tilbake følte jeg at den sporte mer en vanlig. Etter ca 300 km kjørte vi inn til en by med brostein, og la merke til en lyd i forstillingen.

Kjørte innom verksted for sjekk, og fikk beskje om at toppmutteren til styrekulen var helt løs og holdt på å falle av.

Ser for meg at det kunne gått skikkelig gale.

Hvordan kan jeg reklamere på det og evt hvilke kompensasjon er rimelig å forlange ?

Endret av Rodin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg reklamere på det og evt hvilke kompensasjon er rimelig å forlange ?

Send en skriftelig reklamasjon/klage (mail) til verkstedet, du kan selvsagt ringe og klage men da har du ingen bevis hvis ikke saken løser seg. (lurer jeg egentlig hva du mener med det siste). Men du kan forlange at vekstedet fikser den løse skruen eller at de tar regningen hvis det ble fikset hos noen andre her må du selvsagt ha en kvittering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostet meg 350,- og få strammet mutteren. Men føler at det er for liten kompensasjon i forhold til å sitte meg å familien min i fare.

Endret av Rodin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostet meg 350,- og få strammet mutteren. Men føler at det er for liten kompensasjon i forhold til å sitte meg å familien min i fare.

Utlegg for utført arbeid er selvklart.

Men eg trur det er utroligt vanskeligt å kjøre sak på hva som kunne skjedd når det ikkje er skjedd.(ikkje missforstå meg, helse og liv er jo det viktigeste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 3 år med bråk rundt en Suzuki jeg hadde for en jobb på 100.000kr så anbefaler jeg å sende de en mail med hva du mener og forklarer saken godt. Som Rotiform nevner er det da dokumentert at du har reklamert på feil/mangel ved utbedring av de årsakene du nevner i første post.

Sånne ting kan dessverre skje noen ganger, selvfølgelig skal det jo kontrolleres at det er gjort riktig men noen ganger kan det oppstå ting.

Heldigvis ble det oppdaget og utbedret for en billig penge (av samme verksted som utbedret feilene først?)

Det jeg ville ha gjort er å sendt en reklamasjon på mail, spurt om deres ståsted i saken og med et ønske om at de forbedrer rutinene sine i det minste, og vil de kompensere dere er jo det greit, men jeg ville latt de vite at en feil er skjedd og bedre sine rutiner og latt det nesten være med det.

350kr er etter min mening små penger for noe som kunne gått mye verre i materielle skader på bil for relativt mye mere enn 350kr eller familie medlemmer hadde blitt skadet, i verste fall dødd.

Må på ingen måte tolke dette som jeg forsvarer feilen som er oppstått, for den er alvorlig nok den. Men som nevnt ble feilen funnet og ingen skade skjedd utenom at du ble 350kr fattigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Skjønner frustrasjone/sinnet rundt at dette kunne gått galt ja. Heldighvis gikk det greit. :)

Ta kontakt med firma på ordentlig måte og fortell dem hva du synes om jobben. Send også regningen til firma, dem dekker nok den uten spørsmål.

Skal man trekke lærdom av dette så er det kanskje at man umiddelbart stopper og sjekker om man merker noe er endra/uvanlig etter et verkstedbesøk. -Ref det at bilen sporer mere enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting har roet seg nå :-)

Men begynner å tenke litt over hva som kunne ha skjedd ved høy fart og forbikjøringer.

Servicen hadde jeg i Bergen og måtte innom verksted i Flekkefjord for å feilsøke.

Skal ta å sende di en Mail så jeg har alt skriftlig.

Kviteringen har jeg tatt vare på.

Bilen min er en bmw 520DA med 245/35-19 felger så jeg er vant til at den sporer på dårlige veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...