HcHaavik

Noen som vil være med og leie verksted?

Hei.

Sjekker interessen for og samle en liten gruppe til og leie et verksted på Sola i Stavanger.
Det er 252 m2 og ligger på et industri område.

Det er et megler firma som leier ut dette. Synst det var en stiv pris, pålydende 165 000,- i året, men det er det eneste jeg har klart og oppdrive. Vet ikke om det går an og leie det som privatpersoner heller enda, men sjekker interessen før jeg evt går videre.

Det er betaling av leie hvert kvartal, altså 4 ganger i året, noe som blir 41 250,-

Er vi 5 stk så blir det ikke så ille synst jeg. Da er 8 250,- pr. kvartal, noen som igjen blir 2 750,- i mnd.

Så hva sier dere? Noen interesserte i det hele tatt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meg og Rookie her på forumet er også på jakt etter et lokale i stavanger/sandnes/sola området. Vi har ikke diskutert pris enda men kanskje det var litt i dyreste laget?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal fint være mulig å oppdrive bedre pris her i distriktet vet at de i vacn leier en svær låve hvor de har installert bukk,

Kan muuuuiuligens være interessert å bli med dersom det er kun bilpleie det skal drives med og ikke sliping/sveising osv, men ikke for den prisen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt sliping og sveising ol. Kun enkle mekaniske ting som bremser etc. Og selvfølgelig bilpleie. Mest bilpleie!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal fint være mulig å oppdrive bedre pris her i distriktet vet at de i vacn leier en svær låve hvor de har installert bukk,

Kan muuuuiuligens være interessert å bli med dersom det er kun bilpleie det skal drives med og ikke sliping/sveising osv, men ikke for den prisen.

På en annen side så er det veldig kjekt å leie verksted med noen som kan litt mer enn bare bilpleie. Man har da god tilgang til utstyret og erfaringen som trengs når det skje noe med bilen eller om man vil bygge om noe. Man har også muligheten for å lære dette selv. Utrulig mye man kan gjøre ved hjelp av utstyr og erfaring med f.eks et sveiseapparat.

I verkstedet vårt driver vi med alt og tar hensyn til hverandre. Ved lagring gjør et biltrekk mye i samspill med å ta hensyn og bruke hodet.

Leien her er litt dyr, men ikke så veldig mye mer enn det vi betaler for tilsvarende lokale (tenker da på størrelsen). Vi er 5 stk og betaler 2000kr hver i mnd. der noen 100 lapper av dette går til sparing for å dekke fellesutgifter.

Hva du mener og bestemmer deg for er opp til deg, men bidrar litt for at du kanskje vil revurdere kravene dine pga. det er ikke bare negativte ting med litt andre ting enn bilpleie på et verksted. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke funnet noe annet noen plass, men visst dere andre vet om noe så er jeg interessert.

Jeg har en cosworth som skal restaureres. Sliping og sveising blir der nok. Forhåpentligvis ikke mye men.

Tar selvfølgelig hensyn ved slike tilfeller, og det regner med alle hadde gjort uansett.

Her er forøvrig annonsen for de som måtte være litt interessert.

http://m.finn.no/commercialproperty/rent/ad.html?finnkode=47560362&ov=m

Om det er mulig og prute på prisen vet jeg ikke, men tviler på det.

Slik som det høres ut så så er vi 3 kanskje, og 1 som ikke vil om det er snakk om sliping og sveising?

Lar folk se litt på det, gjerne diskutere det, så kan jeg ta kontakt med megleren om noen dager og høre status.

Har ved flere anledninger blitt avvist pga det er privat leie og ikke firma.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ooooh, tempting. Hadde økonomien min vært romsligere, så hadde dette vært midt i blinken. Har faktisk trålet litt på finn for å se om det fantes noe brukbart sted å holde på, men det blir rett og slett altfor dyrt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye kvadrat trenger mann pr pers da? Sier vi feks 6 stk så har vid gode 40 kvm hver. Og er vi 6 stk så må da prisen være akseptabel vel?? 2291,- pr mnd. (6 875,- pr. kvartal pr. pers)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var jeg akkurat ute på klepp hos lakkereren min.

Spurte ham om leia. Han har en svær garasjelignende sak hvor det stod 5 biler, og en låve der han hadde lakkboksen i pluss 80m2 lager.

Betalte 7500.- i mnd for det pluss 1000 i strøm. Så det er mulig å finne gode lokaler til gode priser men sentrale lokaler er vel mer vanskelig til en god pris.

Og det var ikke for å være negativ, men om du bruker lang tid på å pleie en bil og så står naboen å pusser ned en gammel bil så får du fort støv og dritt på bilene... Men et felles småmekklokale som til bremser osv og å hjelpe hverandre, lage et godt miljø rundt det hele er det mest positive med dette;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper jo ikke finne noe som er utleid. Jeg har søkt i flere mnd, lagt ut annonser osv, men ikke en respons har jeg fått.

At folk har fått leid til en god pris hjelper ikke meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset Arild. Flytter inn 01.09

Endret av HcHaavik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

No prob. Ser ut som jeg får meg garasje på 50 m2 selv ifbm med at vi skal kjøpe nytt hus så da trenger jeg ikke noe selv heller :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive