Gå til innhold

Mikrofiber med rester av voks, hvordan vaske?


mmosberg

Recommended Posts

mmosberg

For en uke siden la jeg Collinite #845 på Audien og buffet av med microfiber filler. Vasket fillene som vanlig på 60 C.

Nå i dag skulle jeg fjerne insekter fra frontruta og oppdaget at fillene la igjen en overflate på ruta som ikke var blank og ren, men med fastklistret støv. Jeg antar at det er voks rester som forårsaker dette, men vet det ikke.

Hva bruker de herrer på forumet for å få mikrofiberfillene helt rene etter buffing? Temperatur og vaskemiddel?

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtlegging i bøtte vann med en dæsj surfex et par-tre timer, så 70 grader med vaskemiddel for Microfiber.

Men regner med blenda virker helt fint også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmosberg

Legger mine i ei bøtte med surfex 1:5 over natta jeg. Så i vaskemaskin :)

Hvaslags temperatur og vaskemiddel bruker du?

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg vasker mine på 90-95 grader med MicroRestore eller Milo, avhengig av om jeg er tom eller om dragen har "ryddet".

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Legger mine i ei bøtte med surfex 1:5 over natta jeg. Så i vaskemaskin :)

Det var utrolig mye surfex..

Tror jeg bruker kanskje 1dl på en grit-guard bøtte (19L), lar det stå noen timer eller over natta og hiver de rett inn i vaskemaskinen uten noe ekstra vaskemiddel, og selvsagt ingen skyllemiddel (kanskje et par korker eddik om jeg husker det), og det virker være mer enn nok surfex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Det var utrolig mye surfex..

Tror jeg bruker kanskje 1dl på en grit-guard bøtte (19L), lar det stå noen timer eller over natta og hiver de rett inn i vaskemaskinen uten noe ekstra vaskemiddel, og selvsagt ingen skyllemiddel (kanskje et par korker eddik om jeg husker det), og det virker være mer enn nok surfex :)

Jeg bruker samme fremgangsmåte. Funker knall.

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Har alltid brukt 1:5 surfex og 90 grader maskinvask.

Hadde problem tidligere med at de var vannavisende men etter at jeg begynte å legge dem i 1:5 over natta så er det blitt kanon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...