mariushh

Hvordan best fjerne roadkill?

Jeg vet at Autoglym har et produkt spesielt utviklet for dette, men finnes det andre skånsomme løsninger der ute som kan brukes før/etter berøringsvasken?

Tenker da ikke på øvelse som inkluderer maskine eller knusktørr bil

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bløt panelet godt, legg på avispapir, gjerne 6-8 ark, bløt disse godt, la ligge i en halv time, bløt de opp igjen ved behov.

Skulle ikke forundre meg om det gikk med en microfiberklut også, da det skal være vannet som gjør jobben.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er insekter du tenker på og ikke det som roadkill egentlig er?

Man får mange slike insektsprayer som fungerer bra, men dette er sterke saker så hvis du bruker dette jevnlig vil LSP forsvinne. Jeg har i det siste brukt Stjärnagloss Bugs & prewash sitt i det siste og det ser ut som at denne fint kan brukes en gang i blant. Denne blandes ut med vann etter ønsket styrke.

Har du testet hvordan SurfexHD fungerer på dette? Mulig det også fungerer fint. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ups, ja jeg mener roadkill i flueformat...Surfex har jeg ikke prøvd, takk for tipset. Fant flere når jeg klarte å Google riktig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex i 1:10-20 er ganske effektivt om man lar den jobbe i 5-10min.

Ellers god erfaring med AutoFinesse citrus power, la den jobbe i 5-10min på kald lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har skumkanon.

En dæsj med autofoam. La det virke noen minutter. Spyl av med ht.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom akkurat hjem fra Danmark med fint vær og 150+ km/t på cruisekontrollen i 2 uker. Du kan si at bilen var preget av fornøyelsen:-)

La Surfex 1:20, tok 2 runder over front og speilhus for å være sikker. Så allerede da at "gørret" begynnte å skli av lakken. En runde Autofoam over og HT-spylte av. Helt borte, ingen rester overhodet.

Så du trenger ikke et spesielt og LSP spisende stoff, bruk Surfex. Imponerte meg stort

Endret av BMWman
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her, e 2 ukers tur ned til Paris og tilbake igjen setter sitt preg på en meget hvit Audi.

Dynket i Surfex, deretter foam gun og avspyling til slutt.

IMG_2443_zps047ed4d2.jpg
IMG_2442_zps454e38e4.jpg
IMG_2440_zps5ee80d97.jpg
IMG_2437_zps36be413e.jpg
IMG_2436_zps6eb49b56.jpg
IMG_2449_zps07228c3a.jpg
IMG_2466_zps20fb9fa4.jpg
Meget effektivt så sant du har behandlet bilen din før avreise. ;)
Da er alt mye lettere å få bort!
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I SG testen min tok jeg endel bilder av bla. SG Bugs som jeg nevner over her. Den gangen blandet jeg 1:3 som det står anbefalt på flasken og så at etter noen vask hang vannet lenger f.eks på enden av panseret som er en av de stendene dette produktet ble brukt noen ganger.

Etter 1-2 vask ser man ikke noe serlig forandring på LSP. Derfor blir ikke dette nevnt i testen jeg laget. Ser også at jeg har lagt et bilde i testen som viser dette.

De siste gangene denne sommeren har jeg brukt dette produktet med litt mer vann i (1:5) og det ser ut som at dette fungerer bedre mtp. LSP. Litt sliter det nok, det gjør Surfex også. Tar Surfex insekter på denne måten ser jeg ingen grunn til å bruke noe annet da dette er et fantastisk produkt som kan brukes til det meste.

IMG_7799_1920x1280.jpg

IMG_7802_1920x1280.jpg

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan prøve litt små sterk apc også:) det virker godt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive