Audi S8

S&S Volvo V70 XC

48 innlegg i emnet

DSC_0299_1200x800.jpg

Vart jaggu en Volvo til da denne fri turen J Mor og far hadde vist kjøpt seg ny bruktbil, Volvo V70 XC 2001 (Ash Gold pearl) og lurte på om eg kunne polere over den å legge på noe beskyttelse på lakken.

Starta jo med å fjerne skilt og ramme, noe som ikke var så lett siden skruene var godt opprustet.

DSC_0037_1200x800.jpg

Litt 5-56 hadde eg håpet på skulle hjelpe, så sprayet på og lot det stå en times tid.

DSC_0038_1200x800.jpg

Tok så litt bilder av bilen slik den var når eg hentet den.

DSC_0039_1200x800.jpg

DSC_0041_1200x800.jpg

DSC_0042_1200x800.jpg

Skruene satt bomm fast, men bestemte meg for å fjerne dei siden skilt holderene var meget stygge, begge skruene knakk rett av, noe eg viste kom til å skje hehe

DSC_0044_1200x800.jpg

Så var det bare å komme seg i vaskingen, startet med prickbort og felg rens P21S

DSC_0045_1200x800.jpg

DSC_0047_1200x800.jpg

Så fikk dette stå i 10 min , i mellomtiden laget eg klar bøtta med NXT såpe for berørings vask.

DSC_0046_1200x800.jpg

Så la eg Surfex 1:5 over Prickborten dette fikk også stå i 10 min, men startet da med å vaske felger, egen bøtte for felgvask.

DSC_0051_1200x800.jpg

Når eg såg produktene holdt på å tørke så la eg skum over hele bilen, skum kanonen var laddet med Chemical guys Grime reaper.

DSC_0052_1200x800.jpg

Vaske dekk sidene med børst, en del dritt her å ja

DSC_0054_1200x800.jpg

Så enda en runde før avspyling med HT

DSC_0055_1200x800.jpg

Så en runde med Iron-x

DSC_0056_1200x800.jpg

DSC_0058_1200x800.jpg

DSC_0059_1200x800.jpg

DSC_0060_1200x800.jpg

Fant mye å jobbe på denne gangen.

DSC_0061_1200x800.jpg

Så var det berørings vask med bilnerdens spesial svamp.

DSC_0062_1200x800.jpg

Så en runde med kost.

DSC_0063_1200x800.jpg

Var en god del dritt på listene

DSC_0064_1200x800.jpg

DSC_0067_1200x800.jpg

DSC_0065_1200x800.jpg

DSC_0066_1200x800.jpg

Så var det en runde med clay towel og ONR som lube

DSC_0068_1200x800.jpg

Nederst på panelene fant den mest, det var stål partikler som ikke hadde forsvunnet etter iron x, så hadde sikkert vert bedre med flere runder her med Iron-x på nedre panelene.

DSC_0069_1200x800.jpg

Da var det tørk før den vart plassert i garasjen.

DSC_0070_1200x800.jpg

Stakkaren måtte forlate garasjen

DSC_0071_1200x800.jpg

Dei snakket om at det kom litt besin ved siden av bakdekket ved påfylling av bensin og at verkstedet som hadde denne inne sist ikke kunne se noe gale, så tenkte ej kunne ta en titt for å seom en slange eller noe som hadde hoppet av oppe ved påfyllings tuten.

Da var det bare å få den på løfte bukken.

DSC_0074_1200x800.jpg

Boret ut poppnagler slik at innerskjerm kunne fjernes

DSC_0076_1200x800.jpg

DSC_0077_1200x800.jpg

Jordkabelen var nesten av på grunn av korrosjon

Satt så led lykta ned i hullet på påfyllingen og vant fort ut problemet ja.

DSC_0080_1200x800.jpg

Her var det noen fine hull, så tenkte at her er det bare å skifte ut røret, men når eg studerte litt nærmere så var ikke dette bare å bare nei, dette låg jo så klart over hele hjulopphenget. Så her måtte eg finne på en annen løsning inntil videre.

Fant denne saken i skapet, så da var det bare å blande Kemisk metall.

DSC_0081_1200x800.jpg

DSC_0083_1200x800.jpg

Dette vart knall hardt, men nå vet vi hva som er problemet om det dukker opp igjen.

Ringde Volvo og fikk bestilt ny jordkabel, poppnagler og nye skiltholdera.

Da var det på tide å kalibrere lakkdybdemåleren

DSC_0086_1200x800.jpg

DSC_0087_1200x800.jpg

DSC_0088_1200x800.jpg

Høgre side har vert omlakkert og panser, å her var verdiene ganske forskjellige rundt om på panelene

DSC_0089_1200x800.jpg

DSC_0090_1200x800.jpg

DSC_0091_1200x800.jpg

Ser ut som det ikke er beste kvalitetsjobb utført på lakkeringen.

DSC_0092_1200x800.jpg

DSC_0095_1200x800.jpg

Høgre side hadde normale verdier

DSC_0098_1200x800.jpg

Nede på døren

DSC_0099_1200x800.jpg

Bakre dør

DSC_0101_1200x800.jpg

Tak

DSC_0102_1200x800.jpg

C stolpene der var det tynnere

DSC_0104_1200x800.jpg

På Høgre side så kunne man skimte i rette lysvinklingen slipe merker under klarlakken

DSC_0106_1200x800.jpg

Ikke den enkleste fargen det her heller til å ta gode bilder av, men her er en del å rydde opp i her også

DSC_0107_1200x800.jpg

DSC_0108_1200x800.jpg

DSC_0110_1200x800.jpg

DSC_0116_1200x800.jpg

Vart bigfoot 15 denne gangen også

DSC_0117_1200x800.jpg

Test panel

DSC_0118_1200x800.jpg

Planen var et steg.

DSC_0119_1200x800.jpg

Testa først gul/gul spredde på hastighet 2 og så opp på 6, ca 6 pass

DSC_0120_1200x800.jpg

Meget blankt resultat, men en del RDS enda, sjekka også med CF-02 slik at ikke olje ligger å lurer deg

Grønn pute og gul ga et bedre resultat så satset på denne komboen her, virket som middels hard lakk.

DSC_0121_1200x800.jpg

Prøvde på noen 50/50 bilder men fikk ikke det heilt til denne gangen med denne fargen her.

Panser

DSC_0127_1200x800.jpg

DSC_0128_1200x800.jpg

DSC_0129_1200x800.jpg

Børstet paden ofte, og lakken var ganske så hard, så måtte faktisk gå magen runder før eg vart fornøgd, allerede her så tror eg 1 steg poleringen min glapp litt hehe

Kjørte mini på kanten av panser og skjerm.

DSC_0131_1200x800.jpg

MF kluter med merkelapper på

DSC_0132_1200x800.jpg

Bare å rive av så det ikke lager riper

DSC_0133_1200x800.jpg

På høgre dør så var der en del RDS som eg ikke klarte å ta så her måtte eg til med S3 gold og lilla pad, opp til flere runder, her virker lakken enda hardere.

DSC_0134_1200x800.jpg

Var en del RDS som eg ikke fikk fjernet, fordi eg ikke var sikker på hvor mye eg kunne ta siden målingene varierte så mye på panelet.

DSC_0136_1200x800.jpg

Panseret ser mye bedre ut nå

DSC_0137_1200x800.jpg

Litt farge forskjell på skjerm og panser ser det ut som, men ikke lett å se.

DSC_0138_1200x800.jpg

Her ser du også litt av slipe merker på innsiden av klarlakken

DSC_0139_1200x800.jpg

50/50 dører

DSC_0140_1200x800.jpg

DSC_0141_1200x800.jpg

DSC_0143_1200x800.jpg

DSC_0146_1200x800.jpg

DSC_0149_1200x800.jpg

bakskjerm

DSC_0151_1200x800.jpg

Blir jo bedre

DSC_0155_1200x800.jpg

Litt 50/50 fra venstre side. Her var det orginal lakk å enda hardere, her måtte eg bruke s3Gold og lilla pad blåste rent for polerings støv før eg avsluttet med grønn pute og gul Rupes

DSC_0157_1200x800.jpg

DSC_0159_1200x800.jpg

Ja noe å bryne seg på

DSC_0164_1200x800.jpg

DSC_0167_1200x800.jpg

Lita puste pause

DSC_0170_1200x800.jpg

Vart kontaktet av en på forumet her som lurte på om eg kunne se på en bil som hadde blitt polert av en kar og nå var eier heilt fortvilt og lurte på om det var noe håp.

DSC_0171_1200x800.jpg

Slik var bilen over det hele, det regnet ute så bilen var skitten men kjørte den inn i garasjen for litt bedre lys. Forstår eier veldig godt, men dette kan fikses må bare finne en ledig stund til dette.

Så var det bare å komme seg i jobb med poleringen, bakre dør ferdig

Mye plast på bilen så teipet godt rundt listene slik at man slipper å få brent fast noe polish

DSC_0173_1200x800.jpg

DSC_0174_1200x800.jpg

DSC_0175_1200x800.jpg

DSC_0177_1200x800.jpg

Noe vart tatt for hånd også grøn/gul

DSC_0184_1200x800.jpg

Lyktene fikk seg en runde også

DSC_0185_1200x800.jpg

DSC_0186_1200x800.jpg

DSC_0189_1200x800.jpg

DSC_0191_1200x800.jpg

Mye bedre.

DSC_0192_1200x800.jpg

Så før eg skulle polere bakluken så måtte jo eg prøve å fikse skruene som vart knekt

DSC_0193_1200x800.jpg

Boret først med 3,2mm i midten og så 5mm

DSC_0196_1200x800.jpg

DSC_0198_1200x800.jpg

Etter det så gjenget eg opp med M6

DSC_0201_1200x800.jpg

Dette gikk meget bra.

DSC_0202_1200x800.jpg

Hullene vart så sprayet med tectyl

Stagene som vart kjøpt hos Concours kommer godt med nå.

DSC_0203_1200x800.jpg

Her har mangen av bokstavene startet å flasse av.

DSC_0204_1200x800.jpg

Så fant ut at eg skulle fjerne det, brukte plast skrape og sitrus rens

DSC_0205_1200x800.jpg

DSC_0206_1200x800.jpg

DSC_0207_1200x800.jpg

DSC_0208_1200x800.jpg

DSC_0210_1200x800.jpg

Polerte så over flere ganger med S3gold og lilla pad, men kunne fortsatt skimte bokstavene

DSC_0209_1200x800.jpg

Våtsliping og mye vann

DSC_0211_1200x800.jpg

DSC_0212_1200x800.jpg

DSC_0213_1200x800.jpg

Så polerte eg det opp igjen med S3 gold vart mye bedre men kunne fortsatt skimte noe, men lurer på om det har vert lagt på et lag med klarlakk her også, lurer på om det er et gammelt merke som lurer meg litt, men siden luken er av glassfiber så kunne eg ikke måle lakktykkelsen og var meget nervøs for å gå gjennom klarlakken så ga meg med dette resultatet.

DSC_0214_1200x800.jpg

Litt polering her også må til

DSC_0216_1200x800.jpg

DSC_0217_1200x800.jpg

Disse vart så fjernet for bedre ankomst på taket

DSC_0218_1200x800.jpg

DSC_0219_1200x800.jpg

Låsen på luken var rustet.

DSC_0220_1200x800.jpg

Fjernet løs rust og 2 runder med dette, den vart senere lakket svart, men har ikke bilde av det

DSC_0221_1200x800.jpg

C Stolpen 50/50

DSC_0222_1200x800.jpg

DSC_0223_1200x800.jpg

Så vart teipen fjernet klar for wipe down

DSC_0225_1200x800.jpg

Surfex i bøtta

DSC_0226_1200x800.jpg

Bilen vart dynket med Surfex 1:5

DSC_0227_1200x800.jpg

DSC_0228_1200x800.jpg

Så en runde med berørings vask

DSC_0229_1200x800.jpg

Så tørk.

DSC_0230_1200x800.jpg

Tørke stativet kommer godt med nå.

DSC_0231_1200x800.jpg

Denne vart brukt for å få ut vann fra lister og speil

DSC_0232_1200x800.jpg

Så ei ny runde med maskering

DSC_0233_1200x800.jpg

Så eg bestemte meg for å legge Modesta BC-03 på denne også :)

2 runder per panel med 7010 for å fjerne olje rester etc for å oppnå god heft på panelene

DSC_0234_1200x800.jpg

P01 er Primer, 2 lag er anbefalt bruker en myk pute sprer på hastighet 1 og den skal ligge i 3 min før den blir buffet av, eg tar 1 panel av gangen

DSC_0235_1200x800.jpg

Tar godt på ved første påføring for å mette paden litt

DSC_0236_1200x800.jpg

Panser påført

DSC_0237_1200x800.jpg

Nedtelling hjelper slik at eg har litt kontroll

DSC_0238_1200x800.jpg

Påførings pad der ikke maskinen kommer til

DSC_0239_1200x800.jpg

Første runde ferdig, ta en ekstra runde for å se at du har buffet av all primer.

DSC_0241_1200x800.jpg

Lag nr2 skal ikke legges før det har gått 3 timer samme gjelder for coatingen etter lag nr 2

DSC_0242_1200x800.jpg

DSC_0245_1200x800.jpg

Blir jo bedre

DSC_0246_1200x800.jpg

Klokken var da 20:30 så tenkte at kanskje det var på tide å ta kveld, satt meg i sofaen og såg på en film, filmen var ferdig klokka 00:30 men istedenfor å legge meg så skulle eg jaggu legge dinna coatingen i dag/natt

DSC_0249_1200x800.jpg

Denne skal leggast vått og buffes vått og så til slutt buffes over med tørr MF klut

DSC_0250_1200x800.jpg

DSC_0251_1200x800.jpg

Her er den påført, denne må også ligge på i ca 3 min før man puffer av

DSC_0253_1200x800.jpg

DSC_0255_1200x800.jpg

Tok litt tid dette også, vart ikke ferdig før 04:30

DSC_0257_1200x800.jpg

Et bilde før eg tok kveld

DSC_0258_1200x800.jpg

Dagen etter startet eg klokka 10 å da var det plastikken sin tur, å det er det mye av på denne bilen.

Gtechniq C4 vart valget denne gangen, kjempe bra produkt.

DSC_0260_1200x800.jpg

Den skal være drøy i bruk men denne plasten her er ru og det går mye mer en eg trodde, brukte faktisk hele 50ml flaska på denne bilen!

DSC_0261_1200x800.jpg

DSC_0262_1200x800.jpg

DSC_0263_1200x800.jpg

Fikk så henta litt deler på Volvo

DSC_0264_1200x800.jpg

Løs rust vart fjernet og tectyl påført, ny jordingskabel montert

DSC_0266_1200x800.jpg

Innerskjerm poppet fast

DSC_0267_1200x800.jpg

Bare bones på plast

DSC_0269_1200x800.jpg

Av med alle hjul, kjøpt disse for å ha litt mer kontroll hvor dei hører hjemme

DSC_0270_1200x800.jpg

Så var det å prøve å få felgen litt mer pene, alle felgene såg slik ut på innsiden

DSC_0271_1200x800.jpg

Sonax-prickbort-Iron-x-clay-felgbørste-MFpad vart brukt til dette

DSC_0272_1200x800.jpg

DSC_0273_1200x800.jpg

DSC_0274_1200x800.jpg

Fjerning av limrester

DSC_0275_1200x800.jpg

DSC_0276_1200x800.jpg

Dette tar tid

DSC_0277_1200x800.jpg

DSC_0279_1200x800.jpg

Vikan børsten vart demontert for så å bruken den på drillen, dette er ikke noe eg vil anbefale å bruke på nye fine felger, liker ikke at stålet ikke er mer beskyttet på denne kosten her.

DSC_0280_1200x800.jpg

DSC_0281_1200x800.jpg

Noen av felgene var litt kantkjørt så fikk dempet det med denne her.

DSC_0282_1200x800.jpg

DSC_0283_1200x800.jpg

DSC_0284_1200x800.jpg

30 grader ute så tørket fort felgene

DSC_0285_1200x800.jpg

Kjekt med matte klemmene

DSC_0286_1200x800.jpg

Polerte så over felgene med rupes mini og S17 og en sonax pad, meget matte felgene så håper eg får litt mer glans

DSC_0287_1200x800.jpg

Vart litt ivrig meg polering på den ene felgen og puten låg ikke på plass og det vart ikke bakplaten så glad for

DSC_0288_1200x800.jpg

Så vart det wipe down med 710

DSC_0289_1200x800.jpg

La på Gyeon Rim Q2, skal legges på og så vente 10 min før avbuffing. Dekk fikk Chemical Guys V.R.P. Dressing.

DSC_0290_1200x800.jpg

Disse fikk dette

DSC_0292_1200x800.jpg

La på alle felgen i en sleng med Rim Q2 men det tok litt lengre tid å buffe av så på slutten så vart det bra sirup, men det hadde sikkert noe med tempen også, var over 25 grader i garasjen.

DSC_0293_1200x800.jpg

8 Timer tok det meg å få disse felgene slik

DSC_0294_1200x800.jpg

DSC_0296_1200x800.jpg

M1 shot skal påføres etter at coatingen har herdet 24 timer for å beskytte den dei neste 3 ukene til den er fullherdet.

DSC_0297_1200x800.jpg

DSC_0300_1200x800.jpg

Så en runde på vinduene med denne

DSC_0301_1200x800.jpg

Skilt vart polert over og fjernet gamle merker og vart smurt inn med Sv autobahn, nye skilt holdera vart montert på bilen.

DSC_0307_1200x800.jpg

Så til litt ferdig bilder sola var på veg ned så fikk ikke noen bra bilder i sola.

DSC_0303_1200x800.jpg

DSC_0311_1200x800.jpg

DSC_0312_1200x800.jpg

DSC_0313_1200x800.jpg

DSC_0316_1200x800.jpg

DSC_0314_1200x800.jpg

DSC_0317_1200x800.jpg

DSC_0324_1200x800.jpg

DSC_0325_1200x800.jpg

DSC_0328_1200x800.jpg

DSC_0329_1200x800.jpg

DSC_0330_1200x800.jpg

DSC_0332_1200x800.jpg

DSC_0336_1200x800.jpg

DSC_0344_1200x800.jpg

DSC_0346_1200x800.jpg

DSC_0347_1200x800.jpg

DSC_0341_1200x800.jpg

Det var det eg rakk denne gangen, i morgen må eg pakke bagen å reise på jobb.

Tidsforbruket vart på 58 timer

Takker for titten :)

81

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent resultat! Creds gitt!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt av et arbeid du la ned i bilen, ble som ny denne karen :-)

Knallbra jobbet, grønn stemme levert:-D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra jobbet og en skikkelig detail:-) går som alltid grundig til verks, cred gitt!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig flott arbeid. Denne ser jo bedre ut nå enn den gjorde når den var ny. Cred! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super jobb og supert resultat! Cred er vel fortjent.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott arbeid og et veldig bra løft på gammle bilen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig gjennomført og rått arbeid som vanlig Andre! Ser bilen er førstegangsregistrert i Kristiansund også :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig jobb andre! Cred er gitt :) men hvorfor skiftenøkkel på gjengetapp? Bruker drill på alt fra 3-10mm. Opp til 5 er greit å ta rolig så de ikke knekker. Bare å borre opp 0,8-1mm mindre før gjenging :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent resultat! Creds gitt!

Tusen takk :)

litt av et arbeid du la ned i bilen, ble som ny denne karen :-)

Knallbra jobbet, grønn stemme levert:-D

Tusen takk :)

Ja det det tok litt mer tid en først planlagt, men det var noen som vart meget fornøgd :)

Knallbra jobbet og en skikkelig detail:-) går som alltid grundig til verks, cred gitt!

Tusen takk :)

Veldig flott arbeid. Denne ser jo bedre ut nå enn den gjorde når den var ny. Cred! :)

Tusen takk :) det vart et bra løft, ikke så lett å ta bilde av denne fargen :)

Super jobb og supert resultat! Cred er vel fortjent.

Tusen Takk :) sliten man som må videre på jobb hehe

Flott arbeid og et veldig bra løft på gammle bilen.

Tusen Takk kjekt å se også en bil som har rullet 180000km får seg et godt løft :)

Skikkelig gjennomført og rått arbeid som vanlig Andre! Ser bilen er førstegangsregistrert i Kristiansund også :)

Tusen takk :) ja der ser du, bare bra biler som kommer fra Kr sund ;)

Herlig jobb andre! Cred er gitt :) men hvorfor skiftenøkkel på gjengetapp? Bruker drill på alt fra 3-10mm. Opp til 5 er greit å ta rolig så de ikke knekker. Bare å borre opp 0,8-1mm mindre før gjenging :)

Tusen takk :) Ja man kan fint bruke drill,men denne gangen ville eg ha følelsen av at eg hadde litt kontroll hullene var ikke så dype og gjenge tappen var spiss type slik at eg måtte prøve å kjøre den i bunn uten at hylsen etc startet å rotere, litt usikker hvordan dei er festet, virket som luken er av glassfiber eller noe, kunne ikke måle lakk tykkelsen på den heller :)

Men du mente vel 0,8-1mm større ikke mindre, da blir jo det enda verre å få gjenga i stålet :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakluken er i glassfiber på disse bilene, ja... best å være forsiktig og heller finne ut at man kunne vært mer uforsiktig, enn å peise på og ødelegge for millioner. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk :)

Tusen takk :)

Ja det det tok litt mer tid en først planlagt, men det var noen som vart meget fornøgd :)

Tusen takk :)

Tusen takk :) det vart et bra løft, ikke så lett å ta bilde av denne fargen :)

Tusen Takk :) sliten man som må videre på jobb hehe

Tusen Takk kjekt å se også en bil som har rullet 180000km får seg et godt løft :)

Tusen takk :) ja der ser du, bare bra biler som kommer fra Kr sund ;)

Tusen takk :) Ja man kan fint bruke drill,men denne gangen ville eg ha følelsen av at eg hadde litt kontroll hullene var ikke så dype og gjenge tappen var spiss type slik at eg måtte prøve å kjøre den i bunn uten at hylsen etc startet å rotere, litt usikker hvordan dei er festet, virket som luken er av glassfiber eller noe, kunne ikke måle lakk tykkelsen på den heller :)

Men du mente vel 0,8-1mm større ikke mindre, da blir jo det enda verre å få gjenga i stålet :)

Nei :P M5 borres 4,2mm og gjenges m5 :) hvis ikke er det omtrent null gods å gjenge i

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei :P M5 borres 4,2mm og gjenges m5 :) hvis ikke er det omtrent null gods å gjenge i

hehe ja vi tenker likt,dette var M6 som skulle gjenges her å da er det 5mm bor som skal brukes :) hadde bare en bor på 5 eller 6 så da var valget enkelt hehe

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb:) ny bil igjen

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig god jobb dette her!

Forøvrig samme farge som jeg har på V70en. Veldig fin i sola når den er blank.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregudsåbradetble! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred i lange baner !

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at du dokumenterer arbeidet på en så utførlig måte. Da blir det morsomt og lærerikt!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grundig å flott jobb :) cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerer stadig Andrè ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive