Gå til innhold

Reidar`s 2007 Volvo V70 2,4 D5 AWD


Reidar

Recommended Posts

Reidar

Da var tiden kommet for å erstatte Skoda Octavia`en med en større familiebil.

Valget falt til slutt på denne, en 2007 Volvo V70 2,4 D5 AWD 185 hk med litt over 161.000 km når vi kjøpte den 18/7-14. Veldig god bil å kjøre med godt drag. Ble veldig positivt overrasket over forbruket på en såpass stor bil med en slik motor. Fra Molde til Lillehammer gikk jeg inn for å kjøre så økonomisk som mulig bare for å se hva en slik motor kan gå på og klarte da 0,48/mil. Parkert hjemme hadde jeg 0,53/mil :)

Bilen ble hentet i Molde og kjørt ned til Drammen dagen etter. Et lite skår i gleden på turen var denne feilmeldingen som dukket opp før jeg hadde kommet meg hjem. Noen som har vært borti denne meldingen før?

_DSC9566.jpg

Her er hvertfall bilder av vogna parkert hjemme etter turen.

_DSC9558.jpg

_DSC9559.jpg

_DSC9560.jpg

_DSC9561.jpg

Sort skinninteriør som trenger en skikkelig rens. Førerstol er elektrisk med minne.

_DSC9562.jpg

Integrert telefon og navigasjon.

_DSC9563.jpg

_DSC9564.jpg

_DSC9567.jpg

Vinterhjulene på uorginale 16" hjul. Trengs en skikkelig vask også her.

_DSC9569.jpg

_DSC9570.jpg

Bagasjerommet er dypere og bredere enn på Skoda`en men taper på høyden.

_DSC9571.jpg

Avtagbar krok er kjekt. Finnes kanskje et orginalt deksel som kan skjule litt mer en hva som er her nå?

_DSC9572.jpg

_DSC9573.jpg

Lakken har litt små sår her og der samt en dose swirls, hologrammer og mye asfalt. Blir full shine av denne snart.

_DSC9574.jpg

_DSC9575.jpg

_DSC9576.jpg

_DSC9578.jpg

Endret av Reidar
  • DCN Poeng 8

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil, vi hadde 2007 XC70 i 3 år, utrolig fine norgesbiler dette. Sterke motorer og de beste setene jeg har sittet i er det Volvo som leverer. Blir bare spekulasjoner, men ta en diagnose. Litt mistenkelig at den kom på vei hjem, hvis eier har koblet av batteriet og satt det på igjen så kan det ta litt tid før meldingen kommer tilbake, slik som nå. Dette kan de dog se hos Bilia hvis du drar dit. Gasspjeldet er en svakhet, som vi byttet på garanti og vi hadde samme feilmeldingen husker jeg. Eller så kan det være lurt å se på intercooler, turbo og egr-ventil. Men som sagt, les av feilkoder. Har bilen gått i nødmodus - går den dårligere, nekter å dra på turtall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsern

Gratulerer med flott bil Reidar! Tipper du kommer til å bli veldig fornøyd med denne :)

Når det gjelder meldingen så er det nok greit å lese av feilkode først som sist. Men en ting som kan være verdt å sjekke der EGR-ventil og røret der EGR er koblet på innsuget (alurøret til høyre foran motoren) På XC90 D5-en min var det nesten tett! Bildet nederst er ikke min motor, men det så minst like ille ut og det ble en merkbar forskjell etter å ha skrapet ut all gammel moro. Den sitter kun med to slangeklemmer og et par bolter så det tar ikke mer enn 5 min å sjekke :)

DSCN1144.jpg

IMG_1854%20(1024x768).jpg

Endret av Larsern
  • DCN Poeng 2

2003 Porsche Carrera 2

2004 Range Rover TD6

Samlede S&S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Flott bil Reidar.

Ser ut som den er i god stand og velutstyrt. Som du sier ang. motoren så er den meget sterk og bruker lite drivstoff. V70 med bensin motor bruker rudt literen på mila og er ikke like sprek som D5.

Dette er vel den siste modellen for den nye kom? Mener den nye kom i 08.

Selv liker jeg denne modellen veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partikkelfitler? Prøv å kjøre 20 min i 70 kmt i tredjegir! Mener det var feiln på vår 2007 D5

Dette er ikke noe poeng, det er en generell missoppfatning dette at man kan kjøre biler rene ved å ha høyt turtall i en lengre periode, i høy fart. Det som dog hjelper er å belaste motoren over en lengre periode, dette kan gjøres ved å kjøre i 100-130 i en lengre periode feks, eller kjøre med henger. Dette skal få regenereringen til å starte, høyt turtall og lavt gir er ikke bra for noe :) Endret av Krisfje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Takk for tilbakemeldinger alle sammen. Alltid gøy med ny bil og denne er intet untak.

Time for diagnose er bestilt og skal utføres 1. august.

Jeg har også litt planer som jeg mener hever helhetsinntrykket av bilen og det er vinge på bakluka og solfilm på de 5 bakerste rutene. Ellers blir det sikkert litt småtteri av andre ting også, detaljer er viktig :)

Endret av Reidar

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D.Mikalsen

Gratulerer med ny bil :) Det er et godt motorvalg kan man si. Du får stelle istand en S&S hvis du har anledning når du skal igang med shinen, i verste tilfelle slenge inn noen bilder her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kjøpte en 2007 V70 2,4D og der fikk jeg samme feilmelding som deg (denne feilmeldingen er generell og viser at det må tas diagnose for å finne eksakt feil) på min bil var det et platikkstag (sitter på noe Volvo kaller virvelstrømsmotor, på passasjersiden av oljefilterhuset) som var slitt i kuleleddet og hadde hoppet av. Jeg har prøvd å laste opp bilder av staget men synest det er litt kronglete å få legge ved bilder her :-)

Endret av snordbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

22.07.14

Etter å ha fått bilen hjem oppdaget jeg en vesentlig mangel, hvertfall for oss som er småbarnsfamilie.

Bilen har ikke isofix i baksetet.

Tok en kjapp telefon til Bilia Drammen og de hadde delene som trengtes på lager.

Festebrakett med bolt og mutter samt plastdeksel med åpning for festearmene fra basen til bilstolen.

_DSC9579.jpg

Under setet skal bolten til setebeltet byttes ut og på andre siden står det en ferdig gjenget tapp som festepunkt.

_DSC9580.jpg

Delene pakket ut.

_DSC9581.jpg

Bolten som skal byttes ut har akkurat samme dimensjon og lengde. Eneste forskjell var hodet hvor den opprinnelige satt med 15 pipe og den nye med 17 pipe. Byttet likevel ut til bolten som fulgte med isofix`en.

_DSC9582.jpg

Isofix braketten ferdig montert.

_DSC9584.jpg

Plastdeksel på plass og baksetet lagt ned igjen.

_DSC9585.jpg

Basen til bilstolen montert.

_DSC9586.jpg

Tilsvarende isofix brakett ble også montert på motsatt side.

Endret av Reidar

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...