Gå til innhold

Lakkforsegling


Janko

Recommended Posts

Mulig litt sløvhet fra min side, men man får sykt lett vaske riper i lakken,..

Hvordan lakkforsegling kan man bruke som er mer ripebestandig? (lakken e behandlet med Mg21, 1 lag Conocorso US, så så uke seinere 1 lag Shild.

Noen forslag? som ikke e steike umulig å legge, og man slepp Ir lamper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 6, bruker surfex heller skummlegger jeg den.. og vasker med zymol svamp heller sen Heidi svamp,og tørker med tørkehåndkle,

er ikke vasken feilen jeg er ute etter, fult klar over når latskapen tar hånd om vaskinga (og ikke bruker to bøtter) :)

Men Tenker mer på kanskje Exo v2 heller GYEON Q2 Mohs heller lignende produkter,, er mere ripebestanding en vanlig voks behandlet lakk,.

Endret av Janko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig litt sløvhet fra min side, men man får sykt lett vaske riper i lakken,..

Hvordan lakkforsegling kan man bruke som er mer ripebestandig? (lakken e behandlet med Mg21, 1 lag Conocorso US, så så uke seinere 1 lag Shild.

Noen forslag? som ikke e steike umulig å legge, og man slepp Ir lamper. :)

Bare tull med den lagvise voksingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Tenker mer på kanskje Exo v2 heller GYEON Q2 Mohs heller lignende produkter,, er mere ripebestanding en vanlig voks behandlet lakk,.

Vanlig voks er ikkje noko særligt ripebestandigt, da må du nesten finne glass coating, polish angel cosmic er knall hard(i følge test) og _må_ ikkje ha varme for å herde, men med varme endrer herdetid fra 24t til 6t.

Lag på lag med voks er ingen hjelp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu skal det sies man la ikke lagvis før å få noe bedre effekt. Her er det snakk om man var ikke ble helt fornøyd så la på shild heller.. som man har god erfaring på. så om det var så dumt? næ....

Er det noen som har erfaring med Polish angel cosmic? holdbarhet osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hvis du tørker bilen i solen (varm lakk) så kan dette være årsaken til ripene.

Til det du spør om så skal Hard body fra Wolf's være ripebestandig. Denne legges på vanlig måte uten IR lamper og har også en fornuftig pris.

Legger til at jeg ikke har testet produktet selv, men det er sikkert andre her som har det. En kollega av meg kjøpte denne og han sa den var veldig fin å jobbe med. Han hadde kun brukt Klasse sin forsegling tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Øyvind G. Sant det du sier og det er vel det som er årsaken. Vi har hatt det veldig varmt og par ganger vasket den i sola og tørket den,

Må si Exo v2 heller GYEON Q2 Mohs friste litt. D det så mye bedre enn voks? E jo dyrt pr bil kontra voks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Mohs kan jeg anbefale :) exo alene gir ikke noe særlig ripebestandighet. Da må du legge c1

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg tror nok at dagens nyheter innen dette er bedre så jeg skjønner at du heller vurderer GT, Mohs eller Gyeon.

Ble sittende å søke litt rundt ang. Hard body. Vanskelig å si hvor ripebestandig den er igjenom filmklipp, men det ser ut som at den hvertfall har ganske heftig vannskrekkegenskaper. Helt rå beading!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnsen`s  Autospa

Du kan og prøve MG 188 den får du tak i på bilxtra no dyr men veldig drøy. Grunnen til at du lett får riper er at det er en japansk bil og det er ikke akkurat prioritert noe bra lakk på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50ml mener jeg ligger rundt 400,- 100ml ca 700,- for selve produktet. Husker ikke prisen for primer, men den var ikke ille den heller.

Det hadde bare vært mye enklere å få kjøpe den i Norge, og samtidig støtte forhandlerne her til lands.

Fordelen er at denne blir en del billigere totalt sett enn både modesta og crystal Serum

Kanskje noen kan svare på gyeon vs cosmic ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Mohs er sabla fin å jobbe med. Kjører som sagt test på egen bil :) husker ikke når jeg la den i år men den er der som ved dag en :) bare husk maske! Cosmic vet jeg nada om

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Hvis du skal ha ripebestandighet kan du legge Gtechniq C1. I EXO er det ikke fokusert på ripebestandighet, men heller hydrofobiske egenskaper.

Fordelen med C1 er at du kan legge voks oppå hvis du absolutt vil det, eventuelt legge Exo V2 eller C2v3 oppå. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...