Janko

Lakkforsegling

22 innlegg i emnet

Mulig litt sløvhet fra min side, men man får sykt lett vaske riper i lakken,..

Hvordan lakkforsegling kan man bruke som er mer ripebestandig? (lakken e behandlet med Mg21, 1 lag Conocorso US, så så uke seinere 1 lag Shild.

Noen forslag? som ikke e steike umulig å legge, og man slepp Ir lamper. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bil og hvordan vaskes den? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mazda 6, bruker surfex heller skummlegger jeg den.. og vasker med zymol svamp heller sen Heidi svamp,og tørker med tørkehåndkle,

er ikke vasken feilen jeg er ute etter, fult klar over når latskapen tar hånd om vaskinga (og ikke bruker to bøtter) :)

Men Tenker mer på kanskje Exo v2 heller GYEON Q2 Mohs heller lignende produkter,, er mere ripebestanding en vanlig voks behandlet lakk,.

Endret av Janko
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig litt sløvhet fra min side, men man får sykt lett vaske riper i lakken,..

Hvordan lakkforsegling kan man bruke som er mer ripebestandig? (lakken e behandlet med Mg21, 1 lag Conocorso US, så så uke seinere 1 lag Shild.

Noen forslag? som ikke e steike umulig å legge, og man slepp Ir lamper. :)

Bare tull med den lagvise voksingen din.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men Tenker mer på kanskje Exo v2 heller GYEON Q2 Mohs heller lignende produkter,, er mere ripebestanding en vanlig voks behandlet lakk,.

Vanlig voks er ikkje noko særligt ripebestandigt, da må du nesten finne glass coating, polish angel cosmic er knall hard(i følge test) og _må_ ikkje ha varme for å herde, men med varme endrer herdetid fra 24t til 6t.

Lag på lag med voks er ingen hjelp i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nu skal det sies man la ikke lagvis før å få noe bedre effekt. Her er det snakk om man var ikke ble helt fornøyd så la på shild heller.. som man har god erfaring på. så om det var så dumt? næ....

Er det noen som har erfaring med Polish angel cosmic? holdbarhet osv?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tørker bilen i solen (varm lakk) så kan dette være årsaken til ripene.

Til det du spør om så skal Hard body fra Wolf's være ripebestandig. Denne legges på vanlig måte uten IR lamper og har også en fornuftig pris.

Legger til at jeg ikke har testet produktet selv, men det er sikkert andre her som har det. En kollega av meg kjøpte denne og han sa den var veldig fin å jobbe med. Han hadde kun brukt Klasse sin forsegling tidligere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Øyvind G. Sant det du sier og det er vel det som er årsaken. Vi har hatt det veldig varmt og par ganger vasket den i sola og tørket den,

Må si Exo v2 heller GYEON Q2 Mohs friste litt. D det så mye bedre enn voks? E jo dyrt pr bil kontra voks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mohs kan jeg anbefale :) exo alene gir ikke noe særlig ripebestandighet. Da må du legge c1

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok at dagens nyheter innen dette er bedre så jeg skjønner at du heller vurderer GT, Mohs eller Gyeon.

Ble sittende å søke litt rundt ang. Hard body. Vanskelig å si hvor ripebestandig den er igjenom filmklipp, men det ser ut som at den hvertfall har ganske heftig vannskrekkegenskaper. Helt rå beading!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cosmic må du uansett være autorisert hvis du skal legge selv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cosmic er jo ikke noe Hokuspokus å legge, og det fåes Forøvrig kjøpt i England til hvermannsen:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan og prøve MG 188 den får du tak i på bilxtra no dyr men veldig drøy. Grunnen til at du lett får riper er at det er en japansk bil og det er ikke akkurat prioritert noe bra lakk på dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mohs e vel Gyeon. Hva koster cosmic i england?

Noen formening om moha vs cosmic?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

50ml mener jeg ligger rundt 400,- 100ml ca 700,- for selve produktet. Husker ikke prisen for primer, men den var ikke ille den heller.

Det hadde bare vært mye enklere å få kjøpe den i Norge, og samtidig støtte forhandlerne her til lands.

Fordelen er at denne blir en del billigere totalt sett enn både modesta og crystal Serum

Kanskje noen kan svare på gyeon vs cosmic ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mohs e vel Gyeon. Hva koster cosmic i england?

Noen formening om moha vs cosmic?

Godt poeng. Bladet Mohs med Modesta.

Modesta kreves det litt mer å legge har jeg inntrykk av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mohs er sabla fin å jobbe med. Kjører som sagt test på egen bil :) husker ikke når jeg la den i år men den er der som ved dag en :) bare husk maske! Cosmic vet jeg nada om

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke voldsomt imponert over Cosmic ift. C1 og 22PLE ZX1 pro. Holdbarhet og ripebestandighet er bedre på de 2 sistnevnte. 22PLE er definitivt den enkleste å legge. Må ikke ha varme, men det hjelper på herdetiden

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal ha ripebestandighet kan du legge Gtechniq C1. I EXO er det ikke fokusert på ripebestandighet, men heller hydrofobiske egenskaper.

Fordelen med C1 er at du kan legge voks oppå hvis du absolutt vil det, eventuelt legge Exo V2 eller C2v3 oppå. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er C1 og 22 PLE mot Mohs? er det samme ulla

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive