Gå til innhold

Hva inspeksjonslykt skal jeg kjøpe? Som er billig


Gunnarmikal

Recommended Posts

Hvis du skal på spøkelsesjakt er jeg sikker på at du allerede har noe i en skuff som kan brukes. Jeg kjøpte en fra dx engang, gikk tom for batteri, prøvde en fra skuffen, funka like fint, den gikk tom og jeg testa en sånn liten en-led-nøkkelring-sak og jeg fikk busta noen spøkels med den og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Rupes lykta er verdt hver krone

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig nysgjerrig her, hva er det som gjør denne rupes lykta så bra?

For meg fremstår den som en helt vanlig lykt som noen har brukt tigangen i fortjeneste på...

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at den er god, men er rupeslykta billig?!

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Følt kvalitet er i hvertfall god så vidt jeg har merket.

Lyser bra, ser bra ut.

Om den er mye bedre enn andre lykter i samme prisklasse skal ikke jeg si noe om.

Har en klarus selv, og rupesen er ikke langt bak den syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Den rupes lykten er nok helt grei,og du får nok med deg det du trenger.. Dog tror jeg ikke det er det "beste" du får tak i,men fin å bruke.

Kjøpte en lykt på ebay til en hunerelapp og den fungerer meget greit. Selv synes jeg 3m sungun er. Ganske overlegen, men det er prisen og8-}

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det litt om lykter og lumen folk foretrekker

http://www.detailersclub.no/forum/topic/20592-hvordan-egentlig-se-hologrammer/

Folk skal få lov til å bruke pengene sine på akkurat hva de vil, jeg bare blir litt oppgitt noen ganger da man veldig lett tror at man må ha dustete dyre "spesialting" for å gjøre de enkleste oppgaver. Denne bransjen er like ille som mange andre på keiserens nye klær og det selges utrolig mye unødvendig og overprisa skvip i fancy packaging. Tro meg jeg har gått i den fella mange ganger.

Ts, hvis du vil ha en lykt som skal ligge i polerkittet, finn deg en hvilke som helst praktisk liten lykt på dx feks, kjekt om den har flere styrker å velge mellom, zoom kan komme godt med, og sjekk om den bruker vanlige batterier eller noe spesialstr som krever at du må kjøpe det i tillegg pluss evne ny lader.

Skal du ha en badass lommelykt som du kan imponere naboer med prislappen på bør du kjøpe rupes sin. Gjerne noe enda dyrere og noe som ser enda litt mer tactical ut, helst noe som navy seals bruker.

3m sungun er vel i utgangspunktet laget for korrekt fargegjengivelse og er tiltenkt lakkeringsbransjen slik at de kan se at fargematch og gjengivelse er korrekt. For å finne spøkelser er den vel totalt overkill. Dette har vært oppi i utallige tråder tidligere.

Endret av bsa
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Her står det litt om lykter og lumen folk foretrekker

http://www.detailersclub.no/forum/topic/20592-hvordan-egentlig-se-hologrammer/

Folk skal få lov til å bruke pengene sine på akkurat hva de vil, jeg bare blir litt oppgitt noen ganger da man veldig lett tror at man må ha dustete dyre "spesialting" for å gjøre de enkleste oppgaver. Denne bransjen er like ille som mange andre på keiserens nye klær og det selges utrolig mye unødvendig og overprisa skvip i fancy packaging. Tro meg jeg har gått i den fella mange ganger.

Ts, hvis du vil ha en lykt som skal ligge i polerkittet, finn deg en hvilke som helst praktisk liten lykt på dx feks, kjekt om den har flere styrker å velge mellom, zoom kan komme godt med, og sjekk om den bruker vanlige batterier eller noe spesialstr som krever at du må kjøpe det i tillegg pluss evne ny lader.

Skal du ha en badass lommelykt som du kan imponere naboer med prislappen på bør du kjøpe rupes sin. Gjerne noe enda dyrere og noe som ser enda litt mer tactical ut, helst noe som navy seals bruker.

3m sungun er vel i utgangspunktet laget for korrekt fargegjengivelse og er tiltenkt lakkeringsbransjen slik at de kan se at fargematch og gjengivelse er korrekt. For å finne spøkelser er den vel totalt overkill. Dette har vært oppi i utallige tråder tidligere.

Har du prøvd Rupes? Jeg vet ikke om noen lykt som er like bra til å spotte Holos og defekter. Det har ingen ting med keiserens klær å gjøre :) rupes lykta er den beste jeg har brukt til formålet .

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Rupes? Jeg vet ikke om noen lykt som er like bra til å spotte Holos og defekter. Det har ingen ting med keiserens klær å gjøre :) rupes lykta er den beste jeg har brukt til formålet .

Nei, jeg har ikke prøvd den, det er derfor jeg lurer på om noen kan si meg hvorfor den er så mye bedre enn alt annet, for på papiret er det ingenting ved den som er imponerende.

Har du prøvd mye annet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

griffenfeldt

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Mye gode poenger her, og helt enig mtp sungun. Dog liker jeg den;-)

Kan komme langt med en billig lykt og:-)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=I3C4S5YDchE

Her snakker han om rupes vs halogen. Spørsmålet er hvorfor ikke ei led lykt til hundrelappen fungerer for de som er ute etter ei billig og brukbar lykt.

Edit: husk at trådstarter ikke spurte etter hvilken lykt som var best. Han spurte etter ei billig og grei lykt på DX.

Endret av Johnchr

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...