Gå til innhold

Kamera/alarmsystem for garasje


THolandsli

Recommended Posts

THolandsli

Er det noen som har erfaring med kamera/alarmsystemer for garasje? Er mange fine kameraer som går på wifi har jeg sett, men mitt nettverk når ikke frem til garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Disse her fungerer relativt godt:

http://jablocom.com/eye-02/

Sett inn et simkort, så har du full styring via telefon. Varsel om alarm per sms, e-post med bilder i alarmtidspunktet. Kan utvides med flere detektorer, inkludert røykdetektor etc. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Disse her fungerer relativt godt:

http://jablocom.com/eye-02/

Sett inn et simkort, så har du full styring via telefon. Varsel om alarm per sms, e-post med bilder i alarmtidspunktet. Kan utvides med flere detektorer, inkludert røykdetektor etc. :)

Hvorfor har ikke vi det i bua? M2M sim er vel 29,-/mnd?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Høres ut som en god investering for oss ja

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli

Er ca 70-75m mellom leilighet og garasje. Er det såpass rekkevidde på nettverksforlengerne? Kabel går desverre ikke siden det er over et fellesareal som blant annet består av asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Ja i disse polske tider her ute så er det greit å være føre var :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca 70-75m mellom leilighet og garasje. Er det såpass rekkevidde på nettverksforlengerne? Kabel går desverre ikke siden det er over et fellesareal som blant annet består av asfalt.

Da er det bedre med en trådløslink, en sender og en mottaker som stort sett monteres utvendig. Har brukt det endel på jobb, både til 800,- og 5000,- per enhet. den billigste vil nokk funke mer enn bra nokk til og overføre bilde fra et kamera.

Saab 9-3, 2004 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli

Javlocom så ikke dumt ut, men kanskje litt dyrt. Hadde igrunn vært kjekt med wifi til garasjen uansett så man også kunne brukt blant annet nettradio. Kan trådløslink gå gjennom vegger/hus/jordvoll eller er man avhengig av fri sikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Utendørs med noen titalls meter er fri sikt en grei regel.. du kan eventuelt kanskje skjøte strøm og nett/telefoni-linje og ta med deg et aksesspunkt ut på utsiden av veggen, og så prøve å koble deg til (og bruke litt båndbredde).

Det som ofte skjer når pcen er litt langt unna trådløspunktet er at du kan se grei signalstyrke men ikke klare å koble deg til. Eller du får koblet deg til ("assosiert deg med") men får ikke IP-adresse f.eks.

Mobile enheter har generelt mye dårligere antenner enn trådløspunktet, så du får signalene inn på nettverkskortet ditt, men retursignalene du sender når aldri frem, eller drukner i støy.

Med andre ord, hvis du ser trådløsnettet ditt fra en laptop i garasjen så KAN det være nok å ha en wlan-repeater med en antenne ute på ytterveggen av garasjen og en inne. Det er kanskje nesten hyllevare i databutikker :)

Dessverre kan det fort bli dyrt å ha annet enn mainstream konsument-utstyr i nettet.. men enkelte rimelige trådløsbokser for hjemmebruk har antenner som kan skrus av (og erstattes av en billig utendørsantenne fra aliexpress f.eks.). Får du tak i noe slikt kan man begynne å koble :)

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Javlocom så ikke dumt ut, men kanskje litt dyrt. Hadde igrunn vært kjekt med wifi til garasjen uansett så man også kunne brukt blant annet nettradio. Kan trådløslink gå gjennom vegger/hus/jordvoll eller er man avhengig av fri sikt?

Hvordan fant du prisen på dette?

Skulle hatt en form for alarm på verkstedet jeg leier. Sector sier de ikke kan sette opp alarm der siden det er i et industribygg. Det synes jeg er rart siden vi hadde alarm i det forrige verkstedet vi leide som også er i et industribygg.

Jeg har kikket litt på alarmen.no, men dette er også ganske kostbart utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fant du prisen på dette?

Skulle hatt en form for alarm på verkstedet jeg leier. Sector sier de ikke kan sette opp alarm der siden det er i et industribygg. Det synes jeg er rart siden vi hadde alarm i det forrige verkstedet vi leide som også er i et industribygg.

Jeg har kikket litt på alarmen.no, men dette er også ganske kostbart utstyr.

Sector er vel for private boliger, det ble vertfall eg fortalt av de, og så er det søster selskap som tar næring\industri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Sector er vel for private boliger, det ble vertfall eg fortalt av de, og så er det søster selskap som tar næring\industri?

Ja, men jeg driver ikke firma. Jeg leier et lokale som man kan kalle en stor garasje. Bygget vi leier i er etter et nedlagt firma som har gått konkurs. Vi leier bare en liten del av dette bygget.

Alarmen vi hadde før vi flyttet fikk vi fra G4S som iløpet av årene ble kjøpt av Sector. Jeg har også kontaktet G4S, men de leverer kun alarm til firma.

Ingen vil ha oss som kunde, derfor er eneste løsningen å kjøpe utstyr selv som varsler på telefon, mail ol. slik som det er snakk om her.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Kamera hjelper deg ikke en dritt ved tyveri. Saken blir henlagt uansett om du kommer med både navn på personen og film.

Utifra det jeg har erfart så blir slike saker henlagt uansett, men har man en form for alarm så vil nok dette minske risikoen for innbrudd.

Mulig alarm ikke gir noe mer enn skilting og dummy, men har likevel lyst til å ha noe skikkelig. Vi har hatt innbrudd tidligere og da forsvant det mye verktøy, felger og en bil. Det er ikke noe moro når slikt som dette skjer.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Vi skal ikke skilte, jeg skal ha dok for egen del om vi skulle være uheldige. Det er så mye østblokk tjuvpakk her nå at jeg blir gal. To "kjærestepar" som går rundt og tar bilder/filmer.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...