redline

Meguiars mikrofiber rubbingpads problemer

Prøvde ut mine nye mikrofiberpads fra Megs i dag på min nyervervede svarte og j***** maskinvaskede Honda HR-V. Brukte de på Rupes LHR 21ES med Rupes quartz gloss (grønn kork). Første pass gikk utrolig lett og produktet ble brutt ned svært fort, resultatet ble også forbløffende bra på svart blank bil i motsetning til da jeg tidligere brukte roterende. Blåste rene begge putene før neste runde men da synes jeg de klabbet mye mer og det var vanskelig å få kjørt ut produktet skikkelig. Er kun vant til skumpads fra før av og liker ikke Rupes sine MF som jeg har kjøpt en del av :/ Er det så ekstremt nøye med rengjøring av MF for hver runde at det er derfor dette skjer? Produktmengde, priming etc. var det samme for andre påføring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal ikke primes hver gang, bare første gang. Andre gang skal du bare bruke noen få erter med produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en padbørste etter hver runde for å få opp fibrene igjen. Har ikke opplevd noe klabbing av produkt da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til Megs sine, men det var vel de som var tidlig ute med MF pads, hvis ikke utviklet de. Med mine Rupes MF pads så primer jeg de med en dusj vann og produkt før bruk, og noen erter underveis mellom hver gan den brukes. Padbørste før hvert "hit" og bytter/vasker pad etter rundt 4-5 "hit"

Funker greit for meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal ikke primes hver gang, bare første gang. Andre gang skal du bare bruke noen få erter med produkt.

Spørs om det var her jeg gjorde en liten feil, hadde nok litt mye produkt på, ble vanskelig å kjøre helt ut så helt klart at paden var mettet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir bare tull med en gang man har på for mye produkt, vask paden og prøv igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om det var her jeg gjorde en liten feil, hadde nok litt mye produkt på, ble vanskelig å kjøre helt ut så helt klart at paden var mettet.

Garantert! :) Primes første gang etter vask, deretter 2 erter mellom hver runde :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive