Henrikooo

Trenger hjelp til å kjøpe riktig reservedel

Heisann.

Fikk en 1'er-feil på EU-kontrollen der det står følgende: "Foraksel- defekt drivakselmansjett - Venstre foran". Tenkte den er grei å bytte slik at det ikke kommer dritt og møkk inn og fører til en større (og dyrere) reparasjon.

Nå sitter jeg og skal bestille delen, men er usikker på hva som faktisk er riktig del. Noen som har noen formening om hvilken som er den riktige her: http://www.reservedeler24.co.no/bil-merke/reservedele-vw/rabbit-v-1k1/18920/10174/belg.html ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra det som er sitert er det ikke mulig å si om det er indre ("girkassesiden") eller ytre ("hjulsiden") mansjett som må byttes, så her må du nok stikke hodet under bilen og sjekke. Ødelagt mansjett vil vanligvis etterlate seg spor av akselfett/grease/bajs som spruter ut, så hold utkikk etter det :)

Endret av EspenL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utifra det som er sitert er det ikke mulig å si om det er indre ("girkassesiden") eller ytre ("hjulsiden") mansjett som må byttes, så her må du nok stikke hodet under bilen og sjekke. Ødelagt mansjett vil vanligvis etterlate seg spor av akselfett/grease/bajs som spruter ut, så hold utkikk etter det :)

Når det står "hjulsiden" regner jeg med at er den mansjetten som er rett på innsiden av bremseskiva?

På høyre side er det rent og pent rundt den mansjetten, mens det på venstre side er endel grease og dritt. Da kan jeg vel regne med at det er den som er kaputt? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjulsiden er nok det leddet som ligger rett innenfor bremseskiven ja. Hvis du har masse gunk der kan du være rimelig sikker på at det er den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da satser jeg på det. Takk for hjelpen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive