Gå til innhold

Glare Forteller Det Som Det Er.


ClearCoatChristR

Recommended Posts

ClearCoatChristR
Skrevet (endret) · Skjult
Skjult

Hentet fra http://www.glare.no/visartikkel.asp?art=237

"Kongen" innen akryl produkter er et tysk produkt ved navn Klasse. Klasse-All-In-One varer normalt i 4-6 måneder på ditt kjøretøy, noe som ikke er lenge nok etter vår mening. I tillegg er dette et meget kostbart produkt.

De skriver dette til tross for at de selv selger 335ml produkt til 400kr.

Voks

De fleste kjenner allerede hovedproblemet med voks, som er den dårlige holdbarheten. Det er faktisk så mange årsaker til IKKE å bruke voks at vi undrer hvorfor det i det hele tatt selges. Her er et lite utvalg med problemer relatert til voks:

Voks smelter på en varm dag og du står igjen med et ubeskyttet kjøretøy.

Når voksen varmes opp av sol eller motoren selv, vil den brytes ned og lakken ser dårlig ut.

Voks fester seg dårlig til overflaten på kjøretøyet og vil ha en Swissvaxært kort varighet.

Bruker du voksprodukter bør du polere bilen minst 3-4 ganger i året.

Vi anbefaler deg IKKE å bruke standard voksprodukter på kjøretøyet ditt – det fortjener bedre! Dessverre er voksproduktene fortsatt blant de mest solgte på markedet, fordi folk flest vet for lite om polering og hva som finnes

Så til alle oss som bruker voks... Vi kan rett og slett for lite om polering.

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar
Skrevet (endret) · Skjult
Skjult

Ja ja,de stiller seg bare i køen med ALLE de som vet best,og de er det mange av

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Meguiars Fan
Skjult

Går jo ikke ann å ta sånt som Glare seriøst. Slenge dritt om andre produkter og fremheve sitt eget. Det er jo bare patetisk i mine øyne iaff. Eller kanskje feil å si "sånt som Glare", er vel heller de som selger/importerer/etc etc. Aldri testa Glare produkter, men tviler ikke på att det er bra saker. Men meg frister de ikke med sånne fremgangsmetoder. Er jo oxo merkelig att man aldri ser Glare nevnt på de mange forum som finnes der ut, men man vet jo aldri... Kanskje det er ett hemmelig nettverk av sånne uberbilpleiere som bruker dette. Så vi som liker Chemical Guys, Meguiars, Menzerna, DP, Pinnacle, Autoglym, Max Wax, Cartec, Zymol, Swisswax og masse av de andre godsakene der ute...... VI ER FULLSTENDIGE IDIOTER DESVERRE :|

Tror jaggu jeg skal kaste alt jeg er i besittelse av..

Håvard

Lenke til kommentar
ClearCoatChristR
Skrevet (endret) · Skjult
Skjult

Det virker som at Glare prøver å appelere til entusiasten, men til de entusiastene som er intressert i å gjøre minst mulig arbeid.

Glare lover 3-5års holdbarhet, men har bare eksistert i Norge i 2år. Spørs om det er så veldig mye erfaring blandt de norske selgerne.

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Bjerknez
Skjult

Hva skulle en dataguru/interisert gjøre hvis alle pc'ene som ble solgt var 100% feilfrie de første 5 årene....

Jeg tror ikke entusiaster er ute etter produkter som fratar dem gleden til og holde på med bilen sin flere ganger i uken.

Men for industrien, som tjener penger på raskest mulig resultater som er gode, så har nok dette produktet noe for seg.

Personlig så liker jeg ikke slike vidundermiddel som lover uendelig holdbarhet.

Jeg liker og holde på med bilen. Jeg bruker gjerne penger på Carnubavokser og eksklusive produkter som gjør bilen fantastisk blank der og da. Etter noen uker, så er det på'n igjen.

Bare morro det.

Men for den som ikke liker og legge så mye arbeid i bilpleie, og ser på bilen som et fremkomstmiddel og KUN det, vil nok like ett slikt produkt.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Skjult
Hva skulle en dataguru/interisert gjøre hvis alle pc'ene som ble solgt var 100% feilfrie de første 5 årene....

Jeg tror ikke entusiaster er ute etter produkter som fratar dem gleden til og holde på med bilen sin flere ganger i uken.

Men for industrien, som tjener penger på raskest mulig resultater som er gode, så har nok dette produktet noe for seg.

Personlig så liker jeg ikke slike vidundermiddel som lover uendelig holdbarhet.

Jeg liker og holde på med bilen. Jeg bruker gjerne penger på Carnubavokser og eksklusive produkter som gjør bilen fantastisk blank der og da. Etter noen uker, så er det på'n igjen.

Bare morro det.

Men for den som ikke liker og legge så mye arbeid i bilpleie, og ser på bilen som et fremkomstmiddel og KUN det, vil nok like ett slikt produkt.

Om det hadde vært tilfelle med daten hadde jeg syns (som datag33k) syns vært helt fortreffelig, for da kunne jeg hatt mye mer glede av pcen ved at den faktisk kunne brukes til formålet den ble kjøpt inn for.

Men her er det forskjellige preferanser. er jo noen som vil at bilen skal være rask, veteran, blank og noen som vil ha litt av vert.

Med det sagt kommer nok ikke jeg til å prøve dette produktet, da jeg verken trur på det, eller vil pleie bilen en gang hver 5 år :P

Lenke til kommentar
Skjult

Den dagen de finner opp et produkt som holder i flere år, like blank og fin og holdbar gjennom en norsk vinter på vestlandet, så skal jeg investere i det. Når man profilerer produktet sitt ved å rakke ned på andre, så sier det sitt. Et produkt som er godt og troverdig, trenger ikke rakke ned på andre for å framstå som et bra produkt. Hadde vært artig hvis noen testet ut produkter fra disse superselgerne og laget en review.

Etter litt ettertanke så skal jeg maile de og spørre om de er villige til å sende meg en prøve.

"Hei!

Mitt navn er Øyvind Colliander og ivrig bilpleieentusiast. Jeg er leder for kommende bilpleieklubb Detailers Club Norway (www.detailersclub.no/forum), og har lest litt rundt på siden til Glare (www.glare.no) hvor fantastisk disse produktene skal være i forhold til alt annet. Vi på forumet lager reviews på mange produkter, og har et stort nettverk av Swissvaxært dyktige bilpleiere på siden vår. Det hadde derfor vært spennende å få testet ut produktene til Glare for å se om de holder hva de lover. Dette vil bli en helt objektiv test av produktene, hvor enten jeg eller en annen bilpleiekyndig person tester ut produktene. Det vil foreligge masse bilder, samt vurdering av produktets oppførsel under arbeid, resultat og holdbarhet. Håper dere er interessert i dette, og ser fram til å høre fra dere.

MVH

Øyvind Colliander

Detailers Club Norway

"

Skal oppdatere om jeg får svar.

Lenke til kommentar
Bjerknez
Skjult
Om det hadde vært tilfelle med daten hadde jeg syns (som datag33k) syns vært helt fortreffelig, for da kunne jeg hatt mye mer glede av pcen ved at den faktisk kunne brukes til formålet den ble kjøpt inn for.

Men her er det forskjellige preferanser. er jo noen som vil at bilen skal være rask, veteran, blank og noen som vil ha litt av vert.

Med det sagt kommer nok ikke jeg til å prøve dette produktet, da jeg verken trur på det, eller vil pleie bilen en gang hver 5 år :P

En dataguru er ikke en som som skriver ett brev i ny og ne og surfer rundt på nett etter matoppskrifter. Det er slike folk som vil ha en feilfri pc uten å måtte gå mer i dybden enn det.

En dataguru tar feil som skulle skje med pc'en som en utfordring og gir seg ikke før han har rettet feilen. Dermed så er det høyt sannsynlig at dataguruen lever av dette og eller lærer seg svakhetene i Windows.

Men ellers så er vi enige :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Skjult

Se på dette da: http://www.glare.no/visartikkel.asp?id=264

"En ikke-klebrig, høyglans all værs forsegling"

Så kommer

"Dette er den ultimate ripe og oksidasjons fjerner for biler, båter, fly, motorsykler, glassfiber, plastikk, rustfritt stål, krom og polert aluminium. Produktet er utmerket som en forbehandling før du polerer med Glare Professional Polish, spesielt på brukte kjøretøy som har riper og/eller oksidering i lakken."

Det er en sealer, men du skal bruke den som forbehandling før du polerer?

Lenke til kommentar
ClearCoatChristR
Skjult

Fra: Christer Antonsen

Sendt: 13. mars 2008 01:08

Til: post@glare.no

Emne: Glare vs. Klasse AIO

Hei. Jeg er en meget fornøyd Klasse bruker. Er meget fornøyd med både sealant og AIO.

Ser at dere nevner at Klasse AIO er for dyr og etter deres mening, ikke holdbar nok.

Klasse AIO 300ml koster 98kr,- inkl mva altså 0,327kr pr ml.

Deres polish koster i 355ml 406,- inkl mva, altså 1,14kr pr ml.

Glare er altså 3,5 gang dyrere. Kan jeg da forvente 14-16mnd holdbarhet på resultatet?

Mvh

Christer Antonsen

RE: Glare vs. Klasse AIO

Fra: Glare/Schonningsen

Sendt: 13. mars 2008 07:43:02

Til: 'Christer Antonsen'

Det er hele poenget med Glare at det skal vare minimum 14-16mnd – om man utfører prosessen riktig og vasker kjøretøyet regelmessig i ettertid. Selv har jeg en bil som ble behandlet i April 2006, den er like fin i dag og det er det mange andre som kan fortelle om også.

Jeg kan ikke annet enn å anbefale deg å prøve, på den annen side er det jo hyggelig at du har funnet deg et middel som fungerer for deg (Klasse), så hvorfor prøve noe nytt også??

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Skjult

Jeg er veldig skeptisk til at bilen holder i 1-2 år og er like blank og fin. Det er alt for godt til å være sant. Nærmer oss det amerikanske produktet du hev på når bilen var ny, så holdt den seg i 5-10 år....

Lenke til kommentar
  • Admins
truhaa
Skjult

Glare hadde en hype for noen år siden, men man falt fort tilbake til det en hadde benyttet "før" glare.

Glare skal være helt ok det, men det kommer nok i samme gate som en sealer fra feks Megs MG21, Chemical Guys Jetseal el Duragloss 111, så fremt det er sealer det snakkes om...

Enkelte merker skyter seg i foten når de lover gull og grønne skoger, blir litt tv-shop av det i mine øyne aka undervurdering av forbrukeren med å love for mye, men sef her er det mange, mange forbrukere som biter på, som ikke kan samenligne dette med andre merker slik vi som er her kan. Dette er ikke bare mht glare men også mange andre merker, på en annen side er vel det i og for seg greit det, vi her på forumet ser konstant etter grønnere gress på andre siden av gjerdet, noen ganger finner vi det andre ganger finner vi det ikke, men himmel det er morro å lete, morro å bli skuffet for deretter nestegang bli overasket..

Svaret Christer fikk er vel et greit svar det:

"Jeg kan ikke annet enn å anbefale deg å prøve, på den annen side er det jo hyggelig at du har funnet deg et middel som fungerer for deg (Klasse), så hvorfor prøve noe nytt også??

Mvh Espen"

At det holder 14 til 16 mndr er jeg personlig rimelig usikker på, her kommer det mange, mange faktorer inn i bildet bla om bilen er utsatt for mye salt, står utendørs, vaskemidler el generelt miljø avfall. Min Pinnacle Souveran carnauba wax har jo holdt på EVOn nå i 5-6 månder, det er en voks det, men bilen har stått i garasje i 4 av de måndene.....skjønner :) Kangoon er benyttet i hele vinter samt står utendørs 24/7 og den beader fortsatt som søren ved regn, men den har på 3 lag Duargloss (501, 105 og 111) samt victoria wax som en LSP (men, den er nok borte nå ja)

Det er vel en grei sak å forstå at syntestiske sealere vil holde lengere en organsik voks, feks vil en plastpose holde lengere nedgravd i jord en en papirpose vil gjøre (syntetisk vs organisk), verden går jo videre, alt vil bli "bedre" om noen år også, men det er noe med sjarmen til det organsike som gjør at det benyttes enda, fleece genser vil ALDRI bli Cashmere. en syntetisk Sealer vil ALDRI bli Carnauba voks.. holde lengere? selvfølgelig.....

Så konklusjonen er vel å bruke en Sealer UNDER voksen (noe jeg vil tro de fleste her gjør), da får du jo det beste fra begge to....

Men om noe prøver dette så kom gjerne med en review av produktene....Kjenner til en som jobber i firmaet som har agenturet på dette, og han skryter det opp i skyene, men, stemples dog av meg som en "smule" innhabil. he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Skjult

Jeg fikk svar fra både distributør og Glare i dag. Det viser seg at ingen av dem er villige til å sende prøver slik at vi forbrukere kan teste og dokumentere selv. Kan lime inn svarene jeg fikk her.

Først fra KCL

"Hei Øyvind

Vi ønsker selvfølgelig å telta på dette. Vi forutsetter at vi får delta ved påføring av våre produkter, og gi nødvendig veiledning slik at ønsket resultat leveres. Som du sikkert har erfart tidligere så er metode av avgjørende betydning, og kan variere fra polishmerke til polishmerke.

For avtale vennligst ta kontakt med undertegnede.

Mvh.

Glenn Bøkeid"

og Glare.no

"Hei Øyvind!

Takk for hyggelig henvendelse, artig at dere har fattet interesse for produktene våre. Vi åpner et stort bilpleiesenter i bilbyen på Ensjø den 1/6-08 og jeg kunne tenke meg å invitere deg/dere dit. På den måten vil vi kunne forklare mer om filosofien bak produktene og samtidig gi dere en innføring i hvordan de appliseres. Kunne dette vært interessant for dere?

Sender også en kopi til produktansvarlig hos Kolberg Caspary Lautom AS som er vår eksklusive distributør av produktene i Norge.

Best Regards

Glare Europe/Niteo Ltd"

Lenke til kommentar
Skjult

Ensjø er vel i Oslo, så hvis noen DYKTIGE erfarne folk vil ta seg en tur, så kan de sende meg PM! Det forutsetter at de har med seg en fotograf og en som kan skrive noen ord også. Siden jeg bor på den andre siden av fjellet har jeg ikke mulighet til å personlig takke ja til tilbudet de kommer med.

Lenke til kommentar
Skjult

Jeg bor på helsfyr, det er jo en t-banestopp i mellom. Jeg kan se herifra hvor de vil befinne seg vil jeg tru. Men om jeg er dyktig og erfaren nok det veit da pokker.

Lenke til kommentar
Skjult

Så lenge du er i stand til å kunne skille Turtle Wax fra Megs, så er du kvalifisert! Det viktigste er at vi får sett på disse produktene. Det som bekymrer meg litt er at de ikke vil gi fra seg noe stoff til uavhengig testing, uten at de ser på, lærer opp og holder kurs i hvordan det skal gjøres. Jeg regner ikke med disse kursene holdes for folk som handler på nettbutikken deres. Så jeg vil neppe kalle produktene idiotsikre...

Lenke til kommentar
Skjult

jeg kan se hva jeg får gjort, fyker til trøndelag i dag til tirsdag, kontakter deg på msn når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Skjult

Som du så av mailen, så var det ikke aktuelt å åpne for de før juni. :) Så du trenger ikke stresse med noe som helst.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...