Core2Duo

Innbyttebil ved bilkjøp

Heisann.

Har et lite spørsmål om innbyttebil her.

Jeg må jo bruke denne bilen mens jeg venter på denne nye bilen jeg har kjøpt.

Så er det et punkt i kontakten, hvor det står om kilometerstand på innbyttebilen.

Bilselgeren skrev 500 km mer enn hva bilen var kjørt. Nok om det, det står et lite punkt under at "innbyttebilen skal ha nogenlunde normal kilometerstand etter hva som ble oppgitt under kjøpskontrakten". Noe i den dur.

Hva vil være "godkjent" kilometerstand den dagen jeg da leverer inn bilen?

Jeg må jo bruke bilen på jobb selvfølgelig, så har jeg 3 uker ferie nå. Jeg må da kunne bruke bilen selv om jeg har ferie? Jobb t/r er 50 km. Bestilte bilen 1 juli, med levering september/oktober. Kilometerstand litt under 70.000 1 juli.

Har dere noen erfaringer rundt dette dere?

Endret av Core2Duo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjennomsnittlig kjørelengde for nyere biler er ca 16.000km pr år. 3 måneders gjennomsnittlig bruk vil da øke kilometerstand med 4.000km

Men er det ikke bedre å få klarlagt dette med forhandler nå med en gang? Du definerer hvilket behov du har for bilen, og kjøpslår med forhandler om det har noen innvirkning på innbytteprisen. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svigerfar har bestilt ny volvo og tar innbytte i passaten som har rullet ca.30-40.000km, han får bruke bilen som normalt mens han venter, tok kontakt med de når han skulle på langtur for å sjekke at det var greit med et par tusen ekstra kilometer, og det var helt greit.

Er uansett ikke noe poeng i å diskutere dette på et forum, dette må du avklare med forhandleren :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er uansett ikke noe poeng i å diskutere dette på et forum, dette må du avklare med forhandleren :)

Selvfølgelig, det er jo klart. Lurte bare på om det var noen erfaring rundt dette feltet. :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive