Gå til innhold

Ripe i WOOD ASH BLACK trim på E 2014 mod.


m4sta

Recommended Posts

Hei!

Kjøpte meg 2014 E klasse svart interiør med ripe på interiøret, ripen er på pyntelisten på pasasjersiden. Illustasjonsbilde nede

Den er ca 2 cm lang og kanskje 1 mm innvendig ripe av et eller annet. Lurer på om det er noe mulighet å polere det bort eller noe sånt? Trimmet heter WOOD ASH BLACK

(Bildet er ikke tatt av meg, noe jeg fant på google)

235687d1337194889-black-ash-wood-trim-00

Takk på forhånd!

hadde dette funka ? http://www.swissvax.no/produkter/metall-trepleie-produkter/art-331-swissvax-wood-polish-50-ml

Endret av m4sta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wood polish er kun en voks og korrigerer ingenting, da må du på med f.eks Scholl S3gold først. Hvorvidt det er mulig å fjerne ripen eller ikke er umulig å si uten å ha sett bilde/prøvd litt

Skal få tatt blde imorgen ! Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg har tidligere fjernet vaskeriper på slikt treverek i en E-klasse. Det går bra med rubbingmidler, men husk å maskere rundt. Har dog ikke prøvd en så dyp ripe. Om du ikke får fjernet den, får du iallefall dempet den. WoodPolish er en voks for treverk, den anbefales. :)

Endret av alexanderst
  • DCN Poeng 1

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og forsøke å polere det bort, men glemte å ta bilde :(

Brukte lakkrenser fra turtle wax. Ser ut til å ha hjulet mye, men det dypeste er fortsatt synelig.

førskte også

Turtlewax rubbing compound på dørhåndtaket, den fjernet alle riper :D

Ble kjent med en via en venn som skal fikse dette for meg for en billig penge. Skal spørre han hva han brukte

Endret av m4sta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Har du tatt en wipedown etter at du brukte denne rubbingen? Er rimelig sikker på at disse TW produktene har filler i seg, som bare skjuler ripene, i stede for å fjerne dem.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikRinge

Svigers hadde tilsvarende problem på sin x3. Det var BMW sitt svar på "Wood Ash". Vippet ut hele listen forsiktig, og korrigerte med DA og s17. Gikk finfint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Svigers hadde tilsvarende problem på sin x3. Det var BMW sitt svar på "Wood Ash". Vippet ut hele listen forsiktig, og korrigerte med DA og s17. Gikk finfint det.

Hørtes lurt ut å ta ut treverket ja. Men "klarlakken" som er på treverket er veldig følsom, så her må man være varsom. Jeg brukte også S17, dog for hånd. Tok ikke lange tiden før det ble bra :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel strengt tatt bruke hvilken som helst voks siden det er klarlakk på listene :)

Har våtslipt og polert slike lister, og det går helt fint for å få de strøken igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...