Gå til innhold

Tips ang. innkjøp


FredrikD91

Recommended Posts

FredrikD91

Fant denne pakken på scandicshine, og lurer på om det er noen som har erfaringer med den?
Og evt. hva jeg må/burde kjøpt i tillegg på samme bestillingen. Har alt jeg trenger til forvask osv. Mangler kun til polering.

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=102&product_id=530

Er det en god pakke og er den lett å jobbe med?

På forhånd takk.

Otterlei

Endret av FredrikD91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personligt liker eg bedre scholl og startet selv med krauss og scholl pakken. Men et tips uansett om du går for scholl eller chemical guys er flere pads.

Og skal du gå for cg sin pakke så hør om du kan bytte til v34 og v38.

Men det er også litt avhengig av tilstand på lakk, er det masse rds og swirls, gå for v32 og v36, er det ingen så v36 og 38, men for medium er 34 og 38.

Men lakktype er jo også litt vesentlig.

Endret av IvarB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikD91

Takk for svar, noen som kunne lagt ved link til hvilke pads jeg burde ha? Og burde jeg ikke kjøpe voks også? Tenkt på Concorso nå i første omgang.

Ellers noe annet jeg trenger? Har som sagt stort sett alt jeg burde ha til innvendig osv. Tror ikke jeg har en lakkrens, noen anbefalinger?

Tusen takk for hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks eller lakkforsegling er greit på lakken for å beskytte den etter poleringa :-)

Du nevner Concorso der, meiner du Swissvax Concorso da? Da er det vel greit å bruke lakkrensen til Swissvax og :-)

Hugs at du trenger ikkje å bruke lakkrens når du maskinpolerer

Eg bruker uber sine pads til maskin. Dei er eg fornøyde med. Det er andre og, ser eg. So dei kan trygt anbefalles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concorso eller Shield fra Swissvax er ikke et dumt valg.

Jeg ville ha tatt med et par ekstra gule uber http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_83&product_id=231

Og et par ekstra av den medfølgende orange scholl (medium størrelse)

Og en padbørste for å rense paden før ny påføring av produkt http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=61_62&product_id=82

De medfølgende microfibrene er min favoritt til polish og voks så ta med fordel flere av den

Ninjaedit: husk også påføringspute for voks

Endret av Belle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikD91

Ja, mente Svisswax sin. :) Tenkte den pakken som er linket der, men er HELT ny innenfor polering, og vil helst ha mest mulig for pengene :) En ting er uber padsene, men det er jo så mange forskjellige både i str. og i type grovhet. Så håper noen kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeejayTID

Husk clay også hvis du ikke har det.

Tusen takk for gode svar så langt :) Det jeg liker best med dette forumet er at folk hjelper uten å nøle! Konge!
Her er listen så langt av hva jeg tenkte å bestille.

http://www.scandicshine.no/index.php?route=checkout/cart

Noe jeg ikke trenger eller noe mer jeg burde legge til? :)

Du linka oss til handlevognen som er cacha på hver og en sin egen pc.

Endret av DeejayTID

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikD91

Lager statusBildeProdktnavnModellAntallEnhetsprisTotaltsuccess.pngkrauss-80x80.jpgNybegynner Poleringspakke Krauss 500W Scholl

K-PC remove.png2,299 KR2,299 KR***thumb_450.php-80x80.jpgBilt-Hamber Auto Clay Soft 200gr ***

BH-C remove.png149 KR298 KRsuccess.pngdf9b30271c4cd5722f35e85bcb7711d1-80x80.jSwissvax Autobahn Felg Voks 50 ml

SV-AB remove.png319 KR319 KRsuccess.pngsv_concorso_2-80x80.jpgSwissvax Concorso Voks 50 ml

SVC50 remove.png479 KR479 KRsuccess.png3423423-80x80.jpgUber Gul 150mm Rubbingpute.

ub-4 remove.png125 KR250 KRsuccess.pngPADCLEANERBRUSH2-80x80.jpgPAD-børste

PAD remove.png139 KR139 KRsuccess.pngCLY_402-2T-80x80.jpgChemical Guys Medium Clay 100 Gr.

SC-CLA remove.png155 KR155 KRsuccess.pngOrange%20pads-80x80.jpgScholl Concepts orange padtower

SC-pt2 remove.png699 KR699 KRsuccess.pngmousse_orange_m-80x80.jpgScholl Concepts Poleringspute Orange str m 145MM

Sc-Ork remove.png155 KR310 KRsuccess.pngmic9971banner1-80x80.jpgChemical Guys Fluffer Microfiberklut

FLUFFE remove.png85 KR170 KRsuccess.pngdetail-80x80.jpgSwissvax Detalj kost

50401 remove.png99 KR296 KRsuccess.png3M-2060-1A-rw-201949-310266-80x80.jpg3M Maskeringstape

3MTAPE remove.png79 KR158 KRsuccess.pngNorinse-80x80.gifOptimum No Rinse Wash & Shine 1L

OPT-NR remove.png199 KR199 KRsuccess.pngCWS_101-2-80x80.jpgChemical Guys Maxi Suds 2 1 Gallon

CG-MAX2 remove.png469 KR469 KR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hvis du vil ha skikkelig digg clay så anbefaler jeg gjerne bh auto clay soft. Beste jeg har prøvd så langt!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...