Gå til innhold

Varmebølge! Hva bør jeg tenke på?


Hyperd

Recommended Posts

Som nevnt i utallige tråder (beklager maset) så skal jeg til med min første store rengjøring av bilen som også inkluderer polering...

Nå er det blitt 30 grader her og jeg har ikke mulighet til å sette bilen under tak.

Gitt tidskjemaet så får jeg heller ikke stått i skyggen når det gjelder poleringen.

Er det noe jeg bør tenke på angående varme/sol?

Bilen er svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begynn å poler i 30 grader og sol. Lakken er myyye varmere enn det, og når du plusser på varmen fra maskinen så høres det ut som en dårlig idé. Når bilen i tillegg er svart, så ja, kjøp et partytelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Jeg vasket og polerte fatterns mørkegrønne Jaguar ute i sola, gikk fint det. Brukte sola til min fordel jeg (hjalp meg å holde varmen i panelet så jeg kunne kjøre på større flater, samt fin måte å se riper og kjørespor..)

Bare bruk sunn fornuft så går det nok fint skal du se.


Synes det fort kan bli litt hysterisk her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde droppet det i 30 grader. Jeg syns 25 grader er ille nok, polishen blir så oljete. Med direkte sol på, skal det mindre til for å brenne lakken og. Det er ikke snakk om å være hysterisk, men ikke nødvendig å skape merarbeid for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket og polerte fatterns mørkegrønne Jaguar ute i sola, gikk fint det. Brukte sola til min fordel jeg (hjalp meg å holde varmen i panelet så jeg kunne kjøre på større flater, samt fin måte å se riper og kjørespor..)

Bare bruk sunn fornuft så går det nok fint skal du se.

Synes det fort kan bli litt hysterisk her inne..

Er vel greit å tipse folk om at det er en dårlig ide å bryte anbefalingene fra produsentene, og i tillegg komme med konstruktive forslag til hva som med meget stor sansynlighet både blir bedre resultat, mindre jobb og ikke minst er sikrest :)

Hvordan bil er det snakk om btw.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei:) sort lakk spesielt uten metalic, kan være skikkelig kranglete, og som nevnt ville ikke jeg stått i sola.. blir mye ekstra jobb. men om det hadde vært f.eks grønn metalic, ville det vært mer "riktig". Etter mine erfaringer da;)

Lykke til !

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er svart metallic, Volvo v70, 2010 modell.

Jeg vasket den DCN style men kjørte foam på hvert avfettningsteg slik at jeg ikke skulle la noe tørke på bilen. Var vanskelig nok det da det allerede haddebegynt å tørke på ene siden når jeg var kommet rundt med pumpeflasker.

Så fikk jeg satt bilen noenlunde i skyggen, +det skyet over, og teipet opp et område for kombotesting.

Ikke noe problem med varmen da det begynte å regne :(

Fikk heldigvis gjort "ferdig" kombotesting, men tror jeg klarte å skape ugang for meg selv og fikk ikke det resultat jeg ønsket. Men poster det egen tråd.

Uansett, været er lite å gjøre med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...