Hyperd

Foam Lance - helt amatør spørsmål

Sitter litt langt inne å stille dette spørsmålet...men here goes:

Hvordan stiller jeg inn foamlancen?

Min er kjøpt på Bilnerden.no

Problemet er at det går utrolig mye såpe når jeg skummer bilen.

Det jeg gjør er å skru skruen helt mot minus, og så skrur jeg den en kvart omdreining tilbake.

Allikevel tømte jeg hele flasken uten å kunne skumme en hel bobil.

Det samme skjer med bilen, legger utroligt tykt og flott skum, men bruker mye såpe....

Gjør jeg det riktig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ren autofoam i kanonen? Du må vri den mer mot pluss for å få litt bedre blanding da evt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes, kjører ren autofoam i kannen.

Så jeg har egentlig misforstått? Hvis jeg kjører helt mot pluss, vil det da bli mer vann mindre såpe...jeg tenkte at minus betydde mindre såpe...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.

Mot minus betyr mindre vann.

BH Autofoam behøver ikke så tykke skummet for å gjøre jobben bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt. Vri godt mot pluss og prøv deg frem. Hvis du vil ha mer skum så sleng opp en dært eller to med cg såpe så henger den bedre uten å tomme kanna

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bland ut såpa? 2-3 cm med skum og resten vann i flaska? Mekker voldsomt mye skum med det. Skulle man ikke blanda ut hadde det fort gått flere liter skum per bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Dette vil spare meg for en god del :)

Samme som da ØHN anbefalte meg å kaste Biltema pumpeflasken jeg brukte til Korrosol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bland ut såpa? 2-3 cm med skum og resten vann i flaska? Mekker voldsomt mye skum med det. Skulle man ikke blanda ut hadde det fort gått flere liter skum per bil.

Jeg har ren autofoam i kanonflasken, og det holder til en 5-6 skumparties...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det viktigste er vel hvordan blandingsforholdet er når det treffer lakken. Jeg har vært ute for flasker som ikke tåler å stå med ren såpe i, men tror ikke det er et utbredt problem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg aner faktisk ikke hvor skumkanonen min er fra da jeg kjøpte den brukt av Lyssand i 2011, men på den tiden var det vel stort sett Scandicshine som solgte kanoner her på berget?

Uansett, den har stort sett stått halvfull av såpe i flasken siden den gang, kun tømt og fylt opp ved bruk. Noe misfarging av plasten forekommer, men ingen svekkelser verken i topp eller bunn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Dette vil spare meg for en god del :)

Samme som da ØHN anbefalte meg å kaste Biltema pumpeflasken jeg brukte til Korrosol.

Hva er problemet med å gjøre det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke et problem annet enn at du bruker enorme mengder produkt :)

Spesielt hvis du bruker en sånn trykkanne som du pumper opp på forhånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fyller 3 cm med såpe,og resten med vann. Har skruen på full skummings, og har ca 5-10 cm igjen i flaska når eg har skummet bilen godt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har skjedd når det aldri blir tomt i beholderen da ? Er det noe filter som blir tett ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har skjedd når det aldri blir tomt i beholderen da ? Er det noe filter som blir tett ?

Det kan være tett inni skumkanonen. Skru den ifra hverandre å blås delene rene. Det er ganske lite hull i dysen så det skal ikke mye til for å tette den.

Det kan også være slangen i beholderen som ligger å tetter mot bunn av flasken. Dette skjedde med min. Løsningen på dette er å skråskjære slangen i enden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal prøve å blåse den ren

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive