Gå til innhold

Rød/oransje partner, trenger kombotips


Tombola

Recommended Posts

Har fått den tvilsomme ære å prøve meg på en tidligere postbil, altså en rød peugeot partner.

Bilen har skille etter posten logoer og er endel matt i lakken som ikke har vært foliert.

Forarbeidet med håndvaskvask og og clay er unnagjort, noe den aldri før har vært med på, asfaltflekker på størrelse med erter på sidepanelene.

Så til det store spørsmålet, kombo. Bilen har vel i all sin tid gått i maskin, med medfølgende riper, ellers noen litt større bruksriper.

Prøvde først flex da med blå uber og menzerna 2500, ble bra blankt, og tok det meste av småriper, manglet littegrann for å matche tidligere foliert lakk. Logoen kunne skimtes med skråblikk på panseret.

Prøvde derfor 2500 på grønn uber, denne syntes jeg var dårligere på både glans og fjerning av riper.

Så gikk jeg på med 400 og oransj uber, kanskje dagens dårligste kombo.

Er det bare meg, eller er dette helt i bakvendtland? Alle tester er gått 1 runde med 4 erter på pad, fordelt på hastighet 1, deretter 6-7 pass på full guff, deretter 1 pass på 3 og en siste på 1.

Har tilgang på uber serie med pads, pluss menzerna sin serie med pads fra ull til sort.

Setter pris på tips :)

Endret av Tombola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

På disse bilene sitter skillet godt, og du må nok jobbe godt selv med Flex-Da..

De padsene er ikke de groveste som du nevner. Kanskje roterende ev grovere pad er løsningen. Eventuelt lenger tid;)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan kjøre på enda grovere pad? Ser at jeg har skrevet feil, grønn uber og 2500 blir penest, men lite cut. Kan prøve med gul og fg400 men er redd det blir mye å rydde opp i etterpå?

Hva med press? Disse bilene er oppgitt å ha myk lakk, er det da noe særlig med mye press på cutting pad? Eller er det bare å gønne på til det biter, og så rydde opp etterpå?

Full hastighet på cutting pad?

Beklager maset, men liker å gjøre ting riktig og ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fg400 og gul uber gjorde jobben, kunne hatt enda mer cut, men med litt tålmodighet gikk det fint. Eieren trodde bilen var blitt omlakkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...