Gå til innhold

Del av første handleliste.


Stefanolsen

Recommended Posts

Stefanolsen

(1Swissvax Leather Care Kit 575,- Leather Care Kit inneholder:

Swissvax Leahter Cleaner 250 ml
Swissvax Leather Milk 250 ml
Swissvax Lær Børste

Frotté håndkle
Påføringspute
"Elefant" Lærfett" (vet lite om denne men en tråd her på DCN at dette ikke blir brukt, og at de som har prøvd den var misfornøyd. Hadde sittet pris på noen innspill om akkurat dette produktet om mulig.) Kilde. http://www.detailersclub.no/forum/topic/9512-bruksanvisning-sv-leather-care-kit/

1Bilt-Hamber Surfex HD 5 Liter 390,-

1Carpro IronX

1l Refill 229,-

1Dodo Juice Basics of Bling Drying Towel 99,-

1Swissvax detalj kost 89,-

1Swissvax Pneu kost 89,-

(1Vaskebøtte-pakke! 450,-- Vaskebøtte 18l med gritguard (uten lokk)

- Blankbil Strawberry Wash & Shine 500ml - Chenille vaskehanske - Microfiber Madness Waverider Jr - Scratch shield rist)

1Prickbort 5l 300,-

1Dodo Juice Mr Pink interior detailing mitt 85,-

Har tidligere kjøpt CG greenclean interiør børste, AG Glass polish, AG Perfect Palm applicator 4 pads 2 MF kluter og Meguiars Glass cleaner + Rain X. 1 MF klut for ruter.

Lurte på om noe innspill på nåværende handleliste før jeg trykker kjøp. jeg har allerede påregnet meg en stor mangel på MF kluter pads og sprøyteflasker, det skal kjøpes. har ikke startet med lakkbehandling, det vil jeg ta siden når jeg føler jeg har blitt litt varmere i trøyen på denne biten.


Kan noen også anbefale meg produkter til å rengjøre taktrekk og tøydekket b stolper osv, evt hva børster osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være penger å spare på å handle fra Bilnerden.no. De tar 250 kroner for Surfex HD og Prickbort, blant annet. Korrosol (alternativ til Iron X) selger de for 179 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefanolsen

Hmm jeg hadde egentlig planer om å kjøpe Rim7, men Blankbil var tom for både Rim7 og P21s. er det noen som vet om disse selges i butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hmm jeg hadde egentlig planer om å kjøpe Rim7, men Blankbil var tom for både Rim7 og P21s. er det noen som vet om disse selges i butikk?

Autowheel er også en meget god felgrens.

Til vanlig hverdagsvask bruker jeg felgrenser som blandes ut med vann pga. dette er mer økonomisk. Kjøper du en flaske med Espuma Revolution så har du felgrens i lang tid fremover.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for espuma revolution. Blandes ut 1:10 så den er veeeeeldig drøy i bruk samt at den er billig.

Vant også omfattende test her på forumet, mot blandt andre p21s og rim7 :)

Edit:

Øyvind kom meg i forkjøpet

Endret av Kenmel

- Kenneth Melheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefanolsen

Takk for tipset. nå har jeg bestilt det som står på listen foreløpig. i tillegg til 1 liter med Espuma revolution, sånn at jeg får testet den :) fant en tråd med bilder av før og etter bruk av den samt hvor økonomisk fordelaktig den er.

Men jeg hadde sittet veldig pris på noe tips om rengjøring av taktøy og stolper, hvilket kjemikalier som er å anbefale og hva type børster jeg burde brukt, jeg har denne tekstil børsten http://www.partsandretards.no/bilpleie/borster/chemical-guys-tekstilborste

Blir den for stiv? regner med den ikke vil farge av da det er lyst tøy, og jeg har hørt at noen svarte koster farger av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Autowheel er også en meget god felgrens.

Til vanlig hverdagsvask bruker jeg felgrenser som blandes ut med vann pga. dette er mer økonomisk. Kjøper du en flaske med Espuma Revolution så har du felgrens i lang tid fremover.

Støtter auto wheel. Synes den er råere enn p21s.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kjøp deg en skobørste type Boston for rens av taktrekk. Det meste annet blir for stivt og vil ødelegge stoffet.

Jeg bruker Scholl SPAM, Surfex HD og Chemical Guys Green Clean til tekstilrens. Valet Pro All Interior Cleaner er også veldig god og ikke minst drøy (1:80 for tekstilrens, mener jeg å huske).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikD91

Ser at mange anbefaler Boston børsten, og fått såvidt med meg at dette selges over disk. Men i hvilke butikker? Skulle tatt taktrekket i A4'en, men redd for å bruke en for stiv børste som Stefan her har nevnt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefanolsen

Kjøp deg en skobørste type Boston for rens av taktrekk. Det meste annet blir for stivt og vil ødelegge stoffet.

Jeg bruker Scholl SPAM, Surfex HD og Chemical Guys Green Clean til tekstilrens. Valet Pro All Interior Cleaner er også veldig god og ikke minst drøy (1:80 for tekstilrens, mener jeg å huske).

Høres meget bra ut, Jeg har CG Green clean liggende, så da vil jeg nok bruke den. skal anskaffe meg en Boston børste.

Men da lurer jeg på, hvor mye burde jeg blande ut Green clean? og kan ikke den muligens farge av om jeg sprøyter meget på et konsentrert område? :P den er jo ganske grønn hehe, og det skal brukes på lyst/beige taktrekk.

Takker for bra anbefalinger iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ser at mange anbefaler Boston børsten, og fått såvidt med meg at dette selges over disk. Men i hvilke butikker? Skulle tatt taktrekket i A4'en, men redd for å bruke en for stiv børste som Stefan her har nevnt. :)

Jeg lurer også fælt på hvor jeg kan få tak i en Boston skobørste, fant noe fancy hestehår greier her http://www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/prod_10701_10001_084010893499_-1 <--- :P er denne å anbefale? hadde sittet pris på en evt veiledning til hvor jeg finner rett børste :)

Rema, Kiwi, Meny, Joker... og Eurosko. :)

Høres meget bra ut, Jeg har CG Green clean liggende, så da vil jeg nok bruke den. skal anskaffe meg en Boston børste.

Men da lurer jeg på, hvor mye burde jeg blande ut Green clean? og kan ikke den muligens farge av om jeg sprøyter meget på et konsentrert område? :P den er jo ganske grønn hehe, og det skal brukes på lyst/beige taktrekk.

Takker for bra anbefalinger iallefall.

Jeg blander ut GC i 1:15 for det meste, 1:10 til veldig skitne gulv og tak. Det er sikkert overkill... Bland den 1:15 og gå heller over flere runder.

Den farger ikke av, hvertfall ikke i utblandet form. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefanolsen

Rema, Kiwi, Meny, Joker... og Eurosko. :)

Jeg blander ut GC i 1:15 for det meste, 1:10 til veldig skitne gulv og tak. Det er sikkert overkill... Bland den 1:15 og gå heller over flere runder.

Den farger ikke av, hvertfall ikke i utblandet form. :)

Ok takk for meget gode svar :) da blir det takrens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefanolsen

Har nå saumfart i hele Fyllingsdalen, og har ikke funnet en eneste butikk som har Boston skobørste.
Sjekket også Eurosko, de hadde ikke.
Noen som med 100% sikkerhet vet om en butikk i Bergen som har den? Eller en tilsvarende? Kom over en Azzeza skobørste på Eurosko men likte ikke skaftet på den, virket litt upraktisk til det forbruket den var ment til for min del. Noen som har erfaringer med den? Evig Takksam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...