Gå til innhold

Zepticon's Mazda RX-7


Zepticon

Recommended Posts

Tror den endte på 5000kr med 20% rabatt om jeg ikke husler feil:) den, splashguard og ny reinforcement/ramme kommer på 17k totalt. Men de to siste er ikke supernødvendig, bare kjekk å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange bilder andre enn de som ligger her i tråden :) Og nå står den på vinterlagring :/

Fikk årna litt eksos da. DEI Titanium wrap på HKS downpipen min:
IMG_5365.jpg
IMG_5366.jpg
IMG_5368.jpg

Endret av Zepticon
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Går sakte fremmover. Skulle montere senk for noen uker siden, men så fant jeg ut at jeg trengte nye støvmansjetter til samtlige dempere. På RX7 har Mazda fin patent med at støvmansjettene og selve demperfestene er en del. Nye ble bestillt men de kommer ikke før utti neste uke. Så i mellomtiden har jeg fått gjort litt detailing, nemlig vasking av hjulbrønner. Ikke allverdens resultat, men det ble i hvertfall bedre enn det var. Glemte seff "før" bilde, men tok ett etter første laget med avfetting:

Litt før:
IMG_5699.jpg

Etter:
IMG_5700.jpg


Hentet også noen deler fra lakk, så blir montering i løpet av mai :D
IMG_5651.jpg

  • DCN Poeng 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Zepticon

Siden sist har jeg fått gjort en del ting :) Bilen ble satt sammen med nye senkefjærer på plass, og jeg fikk testa den litt på Autoslalom. Ut fra tidene kan man helt klart si at jeg trenger mer trening på å kjøre fort. Men det var sykt morsomt!
13169853_10153490300197341_823528468_o.j

 

Etterpå kjørte jeg den rett i garasjen for å skru mer. Må bytte noen vakumslanger og få på plass ny downpipe og nye frontfangeren. Som vanlig trengte jeg noen flere deler enn jeg hadde bestillt, så nå venter jeg på deler.
Som dere kan se på siste post så er det mye Tektyl eller noe lignende under bilen. Det har tydeligvis vært brukt enorme mengder av det på bilen, da jeg finner det overalt. Og mens bilen sto å venta på deler fra Japan benyttet jeg sjangsen til å rydde og vaske motorrom.

Her er resultatet av 9 timer med Prickbort, SurfexHD og Boost:
IMG_5865.jpg
IMG_5866.jpg
IMG_5868.jpg

Alt av metalldeler har fått lakk og shine, så det blir bra når ting skal monteres igjen! :D  Som dere ser av bildet over er det noen meter vakumslange på denne bilen, og med høy temperatur under her blir gummislangene fort sprø og lekker. 

Endret av Zepticon
  • DCN Poeng 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zepticon

Glemte jo å legge til bilde av all plastikken min, der halve flaska mi med Boost gikk med:

IMG_5864.jpg

 

 

24 minutter siden, Roargutten skrev:

Bra det er flere med Rx7 her inne, men du mangler en rotor. Fin bil du har. 

Er ikke mange av dem rundt om, så jeg er fornøyd med at jeg fikk tak i nøyaktig den jeg ville ha: Stort sett orginal, Svart, 94/95 mod, og EU spec :D

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roargutten

Synes de er penes hovedsakelig original, hadde jeg hatt en er det et par ting jeg villa ha gjort men stort sett original. 99 spec front og feed sideskjørt og frontleppe passer bilene veldig godt. Og 99 spec vingen.

 

Harlem Autospa, Årnes

 

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zepticon
22 minutter siden, Roargutten skrev:

Synes de er penes hovedsakelig original, hadde jeg hatt en er det et par ting jeg villa ha gjort men stort sett original. 99 spec front og feed sideskjørt og frontleppe passer bilene veldig godt. Og 99 spec vingen.

Planene min er i hvertfall å holde ting "orginalt" så langt det er mulig, altså bare deler fra Mazda. 99-spec rundt om, feed sidesteps, og en eller annen diffuser bak så er eksteriøret ferdig. Inni tenker jeg å få tak i Recarostolene fra RZ/Spirit-R og få trekt dem opp i rød alcantara, samt resten av Spirit-R delene (ratt, gir, håndbrekk). Motormessig ser det ut som det blir BNR turboer, RE eller Greddy SMIC, AutoExe innsug og ellers orginalt motorrom så langt det lar seg gjøre. Kommer ikke til å gjøre noe som ikke han endres tilbake til orginalt igjen, siden den er såppass skjelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zepticon
13 minutter siden, Roargutten skrev:

BNR funker det. Hva skal du bruke som motorstyring? Ja greit å ikke ødelegge mulighetene for å få den original igjen.

Tenkte å gå for det som er gjennomtestet og som funker: Apexi Power FC. Den har sine begrensninger, men ut fra det jeg har hørt er det mer en nok for det jeg tenker, samtidig som alt av ekstrautstyr og avgassgreier fungerer (noe jeg vil beholde).
Vet det er mye på markedet som er "bedre", men til mitt bruk er det neppe nødvendig overhode. Målet er å 350-400 RWHP og da skal PFC funke. Det som er ekstra flott er at når alt er mappet og fungerer, så kan jeg flytte selve kretskortet over i en gammel ECU boks, så ser alt 100% orginalt ut dersom det kommer en langfingret myndighetsperson innom :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roargutten

Ikke dumt det. Power FC funker greit det til det bruket der, er jo godt utprøvd og finnes flere som kan mappe det. Har kjørt flere FD'r med power FC og alle har de fungert som de skal ;) 

 

Harlem Autospa, Årnes

 

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...