Gå til innhold

Polering litt etter litt?


Hyperd

Recommended Posts

Hei,

Sikkert mange av oss som har problemer med å bruke mye tid om gangen på bilen, spesielt når man skal polere. Når jeg leser S&S tidsbruk så ser det omfattende ut.

Er det slik at man kan vaske og ta et panel om gangen? Og så et annet senere?

(Utover at det kanskje ser litt rart ut?

Er det også slik at man må gjøre polering innendørs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Du kan ta et og et panel om gangen ja, men det er veldig tungvint. Husk at det er anbefalt å ta en grundig vask med Surfex HD, Prickbort, IronX og clay før poleringen. Skal du gjøre dette enormt mange ganger om du skal gjøre det på et og et, kan du fort bli lei til slutt. Polering kan gjøres utendørs ja, men husk å tørk av panelene før du polerer. Kan legge seg støv og pollen, og for all del ikke stå i sola.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Mange synes kanskje det er like greit å sette av en lørdag og ta alt, men det er jo smak og behag.

Jeg ville nok tatt en ordentlig vask først, så du slipper det mange små ganger.. Heller bare vaske "lett" over før du skal igang med nytt panel.

Trur også jeg ville tatt LSP helt til slutt, etter endt polering og en fullstendig vask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Du kan fint ta et og et panel om gangen..jeg har selv gjort dette med start i går da jeg må være litt forsiktig med ryggen etter gammel skade.Du kan stå ute men da helst i skygge og opphold så klart,men anbefaller å stå inne viss du har mulighet.At det vil se rart ut kommer jo ann på hvor ille lakken er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei:)

Eventuelt ville jeg vurdert å heller ta en "kjapp" runde med finpolering rundt hele bilen samt voks/forsegling..

Da tar du hele bilen i ett jafs, du får dempet de ripene du ikke fjerner og du slipper å ta den over flere ganger;)

Så kan du heller gå på med "fullrubbing" når du har tid/mulighet for å gå dypere i materien:)

Uansett lykke til med prosjektet!

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krister461

Jeg sliter også med å få satt av nok tid til å shine bilene skikkelig. Dog er det verdt å merke seg at tidsforbruken på de fleste S&S inkluderer shine av motorrom, interiør, felger, utvendig plast og ruter. Alt dette kan tas separat fra selve polering av lakk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...