Gå til innhold

E30 med holos...


Linda

Recommended Posts

Sliter veldig med å få bort holosene jeg har klart å lage på testspoten min...

Er det noen som har noen tips?

Bruker scholl, og flex da. Startet med +17 på medium pute, og det var da jeg fikk laget moroa.

Har prøvd med myk pute, prøvd med s30, vaffelpute, uber blå, orange Uber, svart... Føler jeg har forsøkt alt de 3 siste timene, og det er rett før jeg sparker til hele bilen, men tror ikke eieren blir glad for det... Noen som har noen ide? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, men hjelper ikke stort når bilen skal leveres i morgen kveld og jeg ikke har det produktet... Tror jeg går for håndpussing av resten av bilen... Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg tror ikke du trenger å kjøpe inn nye produkter for å komme i mål da det ser ut som du har endel produkter og puter å velge i.

Hvilken farge er det på bilen?

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet på en Audi A3

Uansett kombo eller kjørelys blei de ikke borte

Viste deg at det var marring.

ENESTE løsning for meg blei denne:http://www.partsandretards.no/bilpleie/chemical-guys/lakkrens-og-polering/chemical-guys-vertua-bond

Er det greit å levere ut en dårlig finish som bare blir dekket og som kommer frem om noen vask? Hadde du vasket bilen etter VB med Surfex så hadde den sett fæl ut igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sholl sin CF 02 spray, så skulle vel ikke være rester igjen på lakken.. Bilen er diamant sort.

Bruker sholl sin CF 02 spray, så skulle vel ikke være rester igjen på lakken.. Bilen er diamant sort.

Knoter veldig med mobilen her, men får ikke lagt inn bildet.. Det er for stort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Er det greit å levere ut en dårlig finish som bare blir dekket og som kommer frem om noen vask? Hadde du vasket bilen etter VB med Surfex så hadde den sett fæl ut igjen.

For det første er det min egen bil!

For det andre ga wipedown riper!

For det tredje er det et produkt som gjør det samme som wipedown; gjør lakken klar for LSP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det var din bil, da får du hvertfall ikke missfornøyde kunder.

Hvordan wipedown er det du bruker?

Jeg har hatt Vertua-Bond i over 3 år så nei, den gjør IKKE det samme som en wipedown. En wipedown fjerner polishrester, og gjør lakken helt fri for polish/fett. VB inneholder fyllere, så da er det ikke rart at lakken så bra ut, for det er VB bra på. Men om noen vask så viser lakken sitt sanne jeg, og da har jo alt vært bortkastet? Sier det bare for å opplyse om det, så noen utropstegn trenger jeg ikke ;)

At det var din bil sa du heller ikke noe om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Utropstegnene var ikke meningen, beklager de. :)

Det blei brukt ipa, og 3m kontroll spray. Hologrammene var ikk mulig å få bort. Akkurat hva som gjorde det aner jeg ikke.

Bilen så bra ut etter polering, men etter wipedown var den FULL av hologrammer. Tok du fingeren og gnei på lakken blei de borte.

Beskrivelsen på verta er "fungerer ypperlig for klargjøring til LSP eller forsegling", mener du at den ikke gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utropstegnene var ikke meningen, beklager de. :)

Det blei brukt ipa, og 3m kontroll spray. Hologrammene var ikk mulig å få bort. Akkurat hva som gjorde det aner jeg ikke.

Bilen så bra ut etter polering, men etter wipedown var den FULL av hologrammer. Tok du fingeren og gnei på lakken blei de borte.

Beskrivelsen på verta er "fungerer ypperlig for klargjøring til LSP eller forsegling", mener du at den ikke gjør det?

Han beskrev jo dette. Den inneholder fillere som fyller igjen ujevnheter (LES: Swirls. Hologram er små ujevnheter på lik linje med swirls.).

Når desse fillerene blir vasket bort, kommer problemene tilbake.

Ingen problem å legge LSP over, man da kunne man jo latt være å korrigere..

Men har noen tips for å redde mitt skinn? Nå gav jeg opp...

Prøv forskjellige komboer på LAV hastighet. Ikke utvikle så mye varme. Ingen press.

Ta wipedown. En grei regel er at om du klarer å "skifte retning" på hologrammene ved å tørke over med MF, så er det produktrester (fett). Hjelper ofte å buffe i sirkler. Du klarer det! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv forskjellige komboer på LAV hastighet. Ikke utvikle så mye varme. Ingen press.

Ta wipedown. En grei regel er at om du klarer å "skifte retning" på hologrammene ved å tørke over med MF, så er det produktrester (fett). Hjelper ofte å buffe i sirkler. Du klarer det! Stå på!

Takk, da prøver jeg det i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da prøver jeg det i morgen! :)

Kan også prøve å la panelet stå litt før du buffer. Evt sprute på wipedown FØR du buffer. Mulig den er veldig sensitiv.

Har ikke personlig erfaring med lakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Beklager at jeg "tok" posten din, Linda.

Har du s40, eller er s30 fineste du har?

Hvordan har du kjørt?

Noen pass på litt hastighet, og så gå ned til laveste hastighet.

Noen pass på litt hastighet, og så gå opp til høyere hastighet.

Som mz6 sier, er vel kjøring uten press mest vanlig holo-killer.

Litt wipedown på padden er også verdt å prøve.

Har du ikke kjørt noe annet enn test-spotten?

Endret av RuZleBiFf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Finest mulig pad, finest mulig polish, full spiker, absolutt null press, 1-3 raske pass. Prøvd det?

Aldri prøvd scholl men hvit/hvit rupes, og Menzerna sf4000 og sort uber/sort Würth waffle har bevist seg ufattelig gode på sticky "drittlakk". Davidrs brukte sistnevnte på sort tesla Bl.a. Jeg har brukt hvit rupes sammen med Menzerna waffle på sort mitsubishi Outlander

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo være mulig å få det pent, men av og til så kødder tvungen rotasjon på Flex det til, så det er greit å feks. ha en Krauss/Das6 i bakhånd synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Utropstegnene var ikke meningen, beklager de. :)

Det blei brukt ipa, og 3m kontroll spray. Hologrammene var ikk mulig å få bort. Akkurat hva som gjorde det aner jeg ikke.

Bilen så bra ut etter polering, men etter wipedown var den FULL av hologrammer. Tok du fingeren og gnei på lakken blei de borte.

Beskrivelsen på verta er "fungerer ypperlig for klargjøring til LSP eller forsegling", mener du at den ikke gjør det?

Kan du fjerne sporene med fingeren, så er det ikke hologrammer, men produktrester eller oljer.

Hologrammer/kjørespor er masse små riper som danner spor/gater. Dette kan kun fjernes med maskinpolering.

Oljer kan ofte fjernes med wipedown, men det er ikke alltid dette fjerner det. Noen ganger blir oljene bare flyttet isteden for at man fjerner de. Produktrester kan også fjernes med wipedown i mange tilfeller, men jeg har hvert borti at produktet er fastbrent i lakken. Da sitter det såpass at man må kjøre over igjen uten å brenne fast mer produkt. Har du slik lakk som produktet brenner seg fast på så gjelder det å passe på så man ikke kjører lakken varm. Dette kalles ofte sticky lakk.

I noen tilfeller er det bedre å bruke en QD fremfor wipedown når man skal fjerne oljer og produktrester samtidig som man skal ha fin finish i lakken.

Vær obs på at QD ikke er så sprek som wipedown så hvis man skal kontrollere lakken for riper og hologrammer så er det bedre med en wipedown. For produktfjerning og finish kan man bruke QD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Synes jeg prøvde alt i går, fra full fart, ikke fart.. ikke press, press osv... Jeg har en makita også.. Kansje jeg må ta med den ut og prøve..

Men QD har jeg ikke testa(sånn for å ha gjort det), og ikke wipedown på padden.

Sleit litt med opelen jeg holdt på med forje helg også, men det fiksa seg med å ikke kjøre det varmt, den ble sticky!

Var sikker på at BMW lakk var hard og snill lakk jeg, alle de andre bmw'ene jeg har tatt har vært ok. Og har selv hatt E30 i mange år (riktig nok med rød ss lakk..) Uten å ha trøbbel med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det tredje er det et produkt som gjør det samme som wipedown; gjør lakken klar for LSP.

På ingen måte, søker du på glaze her på forumet vil det nok dukke opp maange laange diskusjoner om akkurat dette.

På en nypolert bil vil glaze kun redusere holdbarheten på voksen bittelitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...