Gå til innhold

Detailing/rengjøring av 3M Matt blå metallic folie


Omnislash

Recommended Posts

Omnislash

Heisann!

Mulig det finnes en guide / tråd som er relevant men usikker på om matt metallic går under det samme som "vanlig" matt folie.. legger ved noen bilder også

Fant denne tråden: http://www.detailersclub.no/forum/topic/14083-mini-cooper-s-swissvax-opaque-edition-by-tcs/
og vurderer å anskaffe meg SV sin Opaque serie, men den koster jo litt og vet ikke om det er nødvendig (?)

Vil ihvertfall ta godt vare på folien så den holder seg lenge og ser like fin ut.

post-800-0-75563400-1403712859_thumb.jpg

post-800-0-77966300-1403712860_thumb.jpg

post-800-0-53484700-1403712861_thumb.jpg

post-800-0-31969900-1403712862_thumb.jpg

post-800-0-75517800-1403712897_thumb.jpg

Endret av Omnislash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har ikke testet hele SV Opaque serien, men jeg bruker voksen. Den er rett og slett helt rå på alle områder. Fin å jobbe med, pen beading og god holdbarhet. Med denne voksen på er det lett å holde bilen ren samtidig som at voksen ikke gjør lakken/folien blankere.

Er folien akkurat lagt så kan du vaske bilen som vanlig og påføre voksen. Hvis det er merker eller lignende på folien ås har du nok bruk for QD for matt lakk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnislash

Ble sagt at jeg burde vente 3-4 dager med å vaske bilen først av Scandinano som la den for meg.

Jeg kunne ihvertfall tenkt meg å hatt noen produkter som er egnet både mellom voksing og vask også.

Fikk bare beskjed om at noen quick detailers er skadelig for folien.

Men har du testet voksen på foliert bil ? Vet ikke om det er forskjell på matt folie og matt folie med metallic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Ble sagt at jeg burde vente 3-4 dager med å vaske bilen først av Scandinano som la den for meg.

Jeg kunne ihvertfall tenkt meg å hatt noen produkter som er egnet både mellom voksing og vask også.

Fikk bare beskjed om at noen quick detailers er skadelig for folien.

Men har du testet voksen på foliert bil ? Vet ikke om det er forskjell på matt folie og matt folie med metallic.

Jeg har ikke testet den på folie. Jeg har noen detaljer på bilen min med matt lakk som jeg bruker denne voksen på. Jeg vasker selvsagt bilen min med vanlig bilshampoo da mesteparten av bilen har blank lakk. Kan ikke se at den matte lakken har tatt noen skade eller blitt blankere selv om jeg bruker vanlig såpe.

Utifra det jeg har lest her på forumet tildiger skal Opaque voksen fungere like fint på folie som på lakk. Dette står også på SV sine sider.

Med QD så tenkte jeg på Opaque Quick finnish fra Swissvax. Dette er en QD som er laget for matt lakk.

Nå som jeg ser litt mer på de andre produktene i Opaque serien ser jeg at det også finnes en pre cleaner spray. Hadde jeg hatt matt bil så hadde jeg gått for Pre-cleaner spray Opaque og Opaque voks og vasket bilen med vanlig såpe.

Her er det sikkert delte meninger så du får følge de tipsene som du og lommeboken din er mest enig med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnislash

Ålreit, takk for tips og innspill.

Blir vel å bestille de produktene som er egnet for meg da fra SV

Usikker på om jeg skal kjøre full pakke eller bare bestille enkeltprodukter. Kunne vært fint å fått tak i noe til innvendig vask, felger, stusser osv også

Er den håndboka deres på engelsk "verdt" å ha ?

Tenkte på denne pakken: http://www.swissvax.no/produkter/matt-lakkfinish/swissvax-master-collection-with-opaque-wax
Mulig det holder med den rimeligere pakken og bestille enkeltprodukter ved siden av.

Endret av Omnislash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Anbefaler deg å lese litt S&S, tester og andre tråder her på forumet før du bestemmer deg.

Jeg vil tro at det er ganske mye i det store settet (masterbag) som du ikke har bruk for og mange ting som du like gjerne kunne byttet ut med andre produkter som fungerer like bra eller bedre og er billigere i innkjøp.

Trenger du Woodpolish?

Sier ikke at SV ikke kan lage ting som flegrenser, glassrens, aplikatorer og lingende, men det finnes også mye annet som er meget bra og i de fleste tilfeller også billigere enn det som du får i dette settet.

Sett opp en pakke selv med litt fra Swissvax og litt annet. SV er kjent for sine vokser og eksklusivitet så du trenger ikke føle deg lurt selv om du kjøper en litt dyr voks, skinnpleie eller en dekkfornyer (Pneu) da dette er meget gode produkter.

Det jeg mener at du bør kjøpe fra andre merker er de tingene som brukes ofte som du fort går tom for.

For å ta felgrens som et eksempel. Dette er noe som brukes regelmessig i hverdagsvasken. Da blir den lille flasken på 250ml fort tom og med en pris på 350kr så blir dette veldig kostbart i lengden. Kjøper du en kanne med f.eks Espuma Revolution så har du felgrens i lang tid fremover som er mer enn god nok i hverdagsvasken. Denne blandes 1:10 og er meget effektiv. Kjøper du også en flaske med IronX, Korrosol eller lignende så har du også et produkt som kan brukes på felger som Revolution ikke er god nok på (da snakker jeg om felger som har mye fastbrent bremsestøv pga. de ikke har blitt vasket skikkelig på flere år).

Les litt på forumet og spør videre her i tråden din så kommer du nok frem til noe etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Denne pakken er ypperlig til å starte med (å varer lenge)

http://www.swissvax.no/produkter/matt-lakkfinish/entry-collection-kit-opaque

Å er du usikker, så ringer du til Swissvax, å snakker med dem, så setter de sammen en pakke til deg, med det du trenger.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Denne pakken er ypperlig til å starte med (å varer lenge)

http://www.swissvax.no/produkter/matt-lakkfinish/entry-collection-kit-opaque

Å er du usikker, så ringer du til Swissvax, å snakker med dem, så setter de sammen en pakke til deg, med det du trenger.

Entry er nok et fornuftig valg ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnislash

Før jeg svarer her, så lurer jeg på om noen vet hva jeg skal gjøre med kvae/sevje som har "dryppet" på hele bilen idag.. var så smart at jeg parkerte et par timer under et tre nå ikveld, tenkte selvfølgelig ikke på at dette svære treet ville bli en fryd etterpå!

EDIT: Kan jeg bruke prickbort feks? Keen på å fjerne dette asap om det er trygt å bruke :P

Endret av Omnislash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnislash

Ser ut som at du finner håndboka deres gratis på nett

Nice, takk!

Anbefaler deg å lese litt S&S, tester og andre tråder her på forumet før du bestemmer deg.

Jeg vil tro at det er ganske mye i det store settet (masterbag) som du ikke har bruk for og mange ting som du like gjerne kunne byttet ut med andre produkter som fungerer like bra eller bedre og er billigere i innkjøp.

Trenger du Woodpolish?

Sier ikke at SV ikke kan lage ting som flegrenser, glassrens, aplikatorer og lingende, men det finnes også mye annet som er meget bra og i de fleste tilfeller også billigere enn det som du får i dette settet.

Sett opp en pakke selv med litt fra Swissvax og litt annet. SV er kjent for sine vokser og eksklusivitet så du trenger ikke føle deg lurt selv om du kjøper en litt dyr voks, skinnpleie eller en dekkfornyer (Pneu) da dette er meget gode produkter.

Det jeg mener at du bør kjøpe fra andre merker er de tingene som brukes ofte som du fort går tom for.

For å ta felgrens som et eksempel. Dette er noe som brukes regelmessig i hverdagsvasken. Da blir den lille flasken på 250ml fort tom og med en pris på 350kr så blir dette veldig kostbart i lengden. Kjøper du en kanne med f.eks Espuma Revolution så har du felgrens i lang tid fremover som er mer enn god nok i hverdagsvasken. Denne blandes 1:10 og er meget effektiv. Kjøper du også en flaske med IronX, Korrosol eller lignende så har du også et produkt som kan brukes på felger som Revolution ikke er god nok på (da snakker jeg om felger som har mye fastbrent bremsestøv pga. de ikke har blitt vasket skikkelig på flere år).

Les litt på forumet og spør videre her i tråden din så kommer du nok frem til noe etterhvert. :)

Takker for mange gode tips. Har tidligere også tenkt at det kanskje er bortkastet å kjøpe "full pakke" fra SV mtp pris / mengde. Blir vel å satse på den entry pakken, er vel halvblind siden jeg ikke fant den entry pakka selv istad.

Denne pakken er ypperlig til å starte med (å varer lenge)

http://www.swissvax.no/produkter/matt-lakkfinish/entry-collection-kit-opaque

Å er du usikker, så ringer du til Swissvax, å snakker med dem, så setter de sammen en pakke til deg, med det du trenger.

Ja, blir vel den jeg satser på også plukke ut andre produkter som er mer gunstige ifht pris og bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnislash

Fant denne http://multimedia.3m.com/mws/mediawebserver?KKKKKMmrCWykDPl4GPluDPeW8nmi8Wmr_nLK8nLK8KKKKKK--

Og denne: http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?49291
Her anbefaler de både quick detailern og Wash and Wax, også har jeg lest at man ikke skal bruke voks o.l. før etter 3 ukers tid? Litt forvirrende. Har ihvertfall de to produktene for hånd.

Endret av Omnislash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Øyvind G

Tenker du blir strålende fornøyd både med service og med selve produktene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...